چه مزایایی دمنوش بادرنجبویه برای بدن و سلامتی ما دارد؟
چه مزایایی دمنوش بادرنجبویه برای بدن و سلامتی ما دارد؟

چه مزایایی دمنوش بادرنجبویه برای بدن و سلامتی ما دارد؟
شاید اگر نظر من را بپرسید بگویم که همیشه طب سنتی بر داروهای شیمایی پیروز است .
همگی بارها این جمله را از نیاکانمان شنیده ایم که اگر خدا دردی میدهد درمان آن را هم می دهد و یا اینکه درمان هر دردی در طبیعت است. درمان بسیاری از بیماری ها در طبیعت زیبای پروردگار است. نمونه ای کوچک از این گیاهان ، دمنوش بادرنجبویه است که نام دیگر آن ملیسا به معنی زنبور عسل است.
علت نامگذاری این معجون به ملیسا بدین جهت است که این گل در نزدیکی کندوی عسل است و زنبورهای عسل را تشویق به این میکند که به کندو بازگردند، با نوشیدن این دمنوش شما میتوانید سلامتی قلب، کبد ، دستگاه گوارش خود را تضمین کنید.
 اما تنها این موارد از مزایای این دمنوش نیست بلکه این دمنوش با دارا بودن روز ماریک اسید از سکته مغزی جلوگیری می کند. و مورد دیگر اینکه  یک آنتی اکسیدان قوی است به علت وجود کافئیک اسید. ضمنا این نکته حائز اهمیت است که برای  افرادی که مبتلا به دیابت هستند مثلی آبی روی آتش است و باعث تنظیم قند خون آنها میشود .
همچنین از مزایای عالی این دمنوش میتوان به کمک به کاهش وزن اشاره کرد  چرا که این دمنوش فعالیت پروتئین هایی را که شامل تولید چربی میشوند را متوقف می کند‌.
 و همین مزایای دمنوش بادرنجبویه هست که افراد میتوانند با خیال راحت آن را در کافی شاپ یا رستوران ها و حتی در خانه با خیالی راحت بنوشند. نکته دیگر در خصوص این دمنوش این است که اگر دمنوش بادرنجبویه را با سنبل الطیب ترکیب کنیم مزایای آن دو برابر میشود ،مثلا باعث کاهش استرس و اضطراب میشود و مناسب است برای کودکان و حتی بزرگسالان ، هنگامیکه امتحان یا آزمون سختی دارند و استرس و اضطراب بسیار، با نوشیدن این دمنوش میتوانند آرامش خود را به دست آورند.
 حتی این ترکیب دلنشین کیفیت خواب را بهبود می بخشد و بانوانی که کیفیت خواب آنان به علت یائسگی مختل شده با نوشیدن این دمنوش خوابی راحت تر خواهند داشت.
همچنین دمنوش بادرنجبویه، برای بیماری سرطان بسیار حائز اهمیت است ، چرا که باعث میشود تا سلول های بدخیم را کم کند و بیمار را از مرگ نجات دهد.
دمنوش بادرنجبویه حتی برای کسانی که مبتلا به ویروس HIV شده اند هم مفید است، چرا که بر عملکرد این ویروی تاثیر میگذارد و آن را تضعیف می کند.

♦️طریقه دم کردن دمنوش بادرنجبویه
فراموش نکنید که برای دم کردن این دمنوش معجزه آسا باید از آبی استفاده کنید که دمای آن 80 درجه سانتیگراد باشد و می از آن در یک قوری و یا حتی میتوان در لیوان های مخصوص دمنوش یک قاشق از برگ بادرنجبویه را بریزید و آب را به آن اضافه کنید ، حدود پانزده دقیقه بعد دمنوش شما دم کشیده و آماده نوش جان کردن است.

جهت نمایش کافی شاپ هایی که که این نوشیدنی را سرو میکنند کلیک نمایید