شرکت صنایع غذایی مهرام
شرکت صنایع غذایی مهرام

نمایش برترین رستوران ها کافه ها فست فودها در شهر شما...کلیک کنید

جهت ثبت رستوران خود در بانک اطلاعات مپ استار ...کلیک کنید

شرکت صنایع غذایی مهرام


سس ها و چاشنی ها از جمله مواد غذایی پر مصرف به شمار می روند که در هر خانه،رستوران، فست فود و ساندویچی جزو لاینفکی از مواد اولیه ی اساسی هستند.
این گروه از مواد غذایی در واقع مکمل خوشمزگی هر غذا محسوب می شوند.
یکی ازشرکت های قدیمی در تولید انواع سس و چاشنی شرکت مهرام است.
در این مقاله قصد داریم شما را بیشتر با این گروه تولیدی آشنا کنیم.
شرکت صنایع غذایی مهرام در سال 1349 در تهران تاسیس شد؛ این شرکت توسط شخصی به نام شاهرخ ظهیری و با هدف تولید انواع سس به ویژه سس مایونز تاسیس شد.
با توجه به جایگاه ارزشمندی که در بازار ایران کسب نمود هم اکنون با تولید 72 نوع محصول جزو یکی از بزرگترین شرکت های صنایع غذایی در ایران می باشد.
البته به جز کارخانه ی اصلی که در شهر صنعتی البرز واقع شده است ، شرکت های زیر مجموعه ی دیگری نیز تحت مدیریت مهرام در حال فعالیت تولیدی می باشند.
کارخانه های وابسته به این گروه تولیدی در شهر های شیراز، جیرفت و تهران در حال فعالیت می باشند.
این گروه هم اکنون توسط خانواده ی گنجی اداره می شود اما در سال 1375 به سهامی عام تبدیل شد.


کمی بیشتر درباره ی بنیانگذار گروه صنایع غذایی مهرام
شاهرخ ظهیری متولد سال 1309 در شهر ملایر بود. وی علاوه بر مدیر عاملی گروه غذایی مهرام مشاور اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران نیز بوده است.
آقای ظهیری را به نام سلطان سس و صنایع غذایی ایران نیز می شناسند.
شاهرخ ظهیری از مادری تهرانی و پدری اهل ملایر زاده شد.تا دو سالگی در شهر ملایر بودند، پس از آن به تهران و دو سال بعد به قم مهاجرت کردند.
او در سن هجده سالگی پدرش را به خاطر بیماری سل از دست داد و پس از آن به عنوان فرزند بزرگ سرپرستی مادر، خواهران و برادرانش را به عهده گرفت.در ابتدا به شغل معلمی مشغول شد و پس از مدت کوتاهی به تهران نقل مکان کرد،
در همان زمان علاوه بر تدریس، در رشته ی حقوق نیز ادامه ی تحصیل داده و در یک فروشگاه منسوجات هم مشغول به کار شد.
ظهیری از طریق واسطه هایی که در کار خرید و فروش پارچه با آن ها آشنا شده بود وارد گروهی از کارخانجات وابسته به دولت شد.
پس از مدتی توسط شخصی به نام مهدی بوشهری که در آن زمان شوهر اشرف پهلوی بود مامور ایجاد کارخانه ای برای تولید مواد غذایی شده که بعد ها مهرام نام می گیرد.
جالب است بدانید که ظهیری پس از انحلال آن شرکت دولتی و از دست دادن پشتوانه هایش تصمیم می گیرد به همراه یکی از دوستان، شرکت مهرام را سرپا نگاه دارد.او در سال 1349 با سرمایه ی یک میلیون تومان این شرکت را به بهره برداری رسانید.
یکی از نوآوری ها و خلاقیت های شاهرخ ظهیری تولید سس مایونز بود؛ همانطور که می دانید در آن زمان تعداد افرادی که این سس را می شناختند زیاد نبود و تنها در رستوران های مطرح از این سس استفاده می شد، اما ظهیری با پشتکار فراوان توانست این محصول را به سفره ی خانواده ها بیاورد.

اما چرا شاهرخ ظهیری این قدر معروف شد و توانست محصولی که کسی آن را  نمی شناخت بفروشد؟ او را می توان به نوعی پدر خلاقیت در فروش دانست.ظهیری در ابتدا کسانی را از زن و مرد استخدام می کرد و آن ها  را برای خرید سس مایونز روانه ی بازر می نمود، می توان گفت که 50 درصد محصولات تولیدی مهرام را که آن زمان سس مایونز بود خودش خریداری می کرد. با این حال هنوز مغازه دارها با اشتیاق این محصول را نمی فروختند تا اینکه تصمیم گرفت توسط ویزیتورهایش کارهای بیشتری در جهت وفاداری مغازه دارها انجام دهد.
او به ویزیتورها گفته بود که باید تاریخ تولد مغازه دارها را ثبت کنند؛ و هرسال به مناسبت تولد مغازه دارها برایشان گل و هدیه می فرستاد.به همین شیوه ی نچندان سخت توانست توجه آن ها را جلب کند و آن ها هم سعیشان را می کردند که سس های آقای ظهیری را به مشتری معرفی کرده و آن را بفروشند. 

آقای ظهیری پس از سال ها کار و تلاش صادقانه  در سال 1398 و در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت.
روحشان شاد و یادشان گرامی باد.