شیوع دل درد بعد از غذا خوردن در بین نوجوانان

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

شیوع دل درد بعد از غذا خوردن در بین نوجوانان

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، مشخص شده که حدود ۱۱ درصد از مردم به خصوص نوجوانان بعد از میل غذا، دچار درد شکم می شوند، و بیشتر این افراد بعد از این عارضه اسهال و یبوست را تجربه می کنند، و اغلب ان ها سنین پایین تر از ۱۸ دارند، این افراد هم چنین مورد بررسی های بیشتری قرار گرفتند، مشخص شد که اغلب نوجوانان از غذاهای ناسالم بیشتری استفاده می کنند مثل انواع فست فود ها که روغن بسیار زیادی دارد و البته سوخته است، که این روغن ها می تواند اسیب به معده وارد کند.
از طرفی این افراد، معمولا از سبزیجات و میوه ها کمتر استفاده می کنند چرا که دیده شده است که بسیاری از نوجوانان از سبزی هایی مثل کلم بروکلی و کاهو و تره خوششان نمی اید، و البته میوه هایی مانند سیب که بسیار خواص درمانی و خوبی را دارد مصرف نمی کنند.


هم چنین ادویه غذای این افراد زیاد است و همین موضوع می تواند باعث رنجش معده و شکم شود، و حساسیت ایجاد کند، حتی در بعضی موارد دیده شده است که افسردگی یک نوجوان باعث می شود که بعد از غذاخوردن دل درد بگیرد و یا اینکه، اگر اضطراب داشته باشد، این درد شکم را تجربه می کند، که در واقع مشکل بزرگی می باشد.
در تعدادی از نوجوانان نیز نفخ شکمی دیده شده است که می تواند یک علت ان، خوب نجویدن غذا باشد و یا عدم تحرک، که در این صورت می توان به این افراد، پروبیوتیک داد که مصرف کنند چرا که این گونه از مواد باکتری های مفیدی دارند که به عملکرد معده و روده کمک می کنند، و اگر علت دل درد این موارد باشد به بهبود ان می تواند تاثیر بگذارد.
گاهی اوقات افراد خواب خوبی ندارند، و همین موضوع باعث می شود که بعد از خوردن غذا دل درد بگیرند که ، باید الگوی خواب خود را تنظیم کنند.
هم چنین با ورزش کردن می توانید باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش خود شوید، تا مبتلا به دل درد نشوید. در بسیاری از تحقیقات نشان داده شده است که، به ماده ای حساسیت دارند که منجر به درد شکم می شود که باید با روش ازمون و خطا متوجه ان ماده غذایی شده و دیگر ان را مصرف نکنید.
برخی دیگر از نوجوانان ممکن است دچار زخم معده شده باشند که این مورد ، کمتر دیده شده اما حتما به سوزش سر دل توجه کنید و ان را نادیده نگیرید.
درصدی از نوجوانان نیز در معرض مواد شیمیایی زیاد هستند، اینگونه از افراد بهتر است که از غذاهای فراوری شده و بسته بندی شده کمتر استفاده کنند، تا دچار درد شکم نشوند.
ضعیف بودن سیستم ایمنی بدن هم، می تواند یکی دیگر از عوامل درد شکم بعد از غذا خوردن در بین نوجوانان باشد، که در مواقعی به دلیل کاهش فعالیت باکتری های مفید روده و معده، این ارگان ها مستعد ابتلا به عفونت و بیماری شده و باعث دل درد فرد می شوند.
علت دیگر دل درد، این است که اغلب نوجوانان ، به بازی و تفریح و درس مشغول هستند، و خیلی دیرتر غذا می خورند و معده ان ها خالی می ماند، و بعد از غذا خوردن ، به دلیل به یک باره پر شدن فضای معده ، دچار دل درد شدید می شوند ، این طور مواقع بهتر است که نوجوانان در طول روز مقدار کم خوراکی مصرف کنند تا معده انها به مشکل بر نخورد.
گاهی اوقات هم بعد از غذا بلافاصله می خوابند، که در این حالت هم باعث درد شکم می شود .

  • مرجع :
  • برچسب ها : دل درد بعد از غذا خوردن در بین نوجوانان

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (6 مرداد 1403)
آلبوم کاغذ دیواری داملا شرکت آرکو
آلبوم کاغذ دیواری داملا شرکت آرکو

شرکت معروف آرکو ( انبار و دفتر مرکزی : تهران ) از معتبر ترین شرکت هایی می باشد که در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری درجه یک و با کیفیت ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی خاص و منحصر به فرد وارد و در بازار ، عرضه می نماید .

بهترین رنگ زرد کره ای به گفته طراحان داخلی
بهترین رنگ زرد کره ای به گفته طراحان داخلی

انتخاب رنگ برای خانه شما می تواند دشوار باشد. آیا باید آن را ایمن بازی کنید و با یک خنثی ملایم همراه شوید یا فضای خود را با رنگ های پاپ القا کنید؟ هنگامی که بین این دو گزینه درگیر هستید، یک سایه وجود دارد که هر دو طرف را بازی می کند: زرد کره ای. این رنگ به دیوارهای شما کمی گرما می بخشد، بدون اینکه از رنگ های خنثی مانند سفید و بژ دور شود. در حالی که به خوبی با طیف وسیعی از زیبایی شناسی جفت می شود، زرد کره ای هرگز خسته کننده نیست. رنگ شادابی را با ظرافت ظریف متعادل می کند که حس جذابی را به هر اتاق

دقیقا چه زمانی اپل آیفون 16 و آیفون 16 پرو را معرفی می کند
دقیقا چه زمانی اپل آیفون 16 و آیفون 16 پرو را معرفی می کند

اپل سری آیفون 16 را اواخر امسال عرضه خواهد کرد. اما دقیقا چه زمانی؟ اپل هفته‌ها چیزی نمی‌گوید، اما می‌توانیم همه چیز را با دقت مشخص کنیم. در اینجا همه چیزهایی است که باید بدانید، از زمانی که اپل سخنرانی اصلی را معرفی می کند، زمانی که سخنرانی اصلی برگزار می شود، تا لحظه شروع آن، تا زمانی که آیفون ها به فروش می رسند. شما حتی خواهید فهمید که اپل چه زمانی تاریخ سخنرانی اصلی را که اولین بخش از کل فرآیند است، معرفی خواهد کرد.

طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری

ممکن است این سوال ، برای افراد بسیاری مطرح شود که ، به چه صورت باید کاغذ دیواری را در محیط مورد نظر شان نصب نمایند ؟ در واقع ، بی شک باید هر امری را ، به فردی سپرد که در آن حوزه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشد . بنابراین در وهله نخست برای نصب کاغذ دیواری ، نیاز است که این امر به متخصصین این حرفه ، سپرده شود .

آلبوم کاغذ دیواری نئو ست ، آلبومی زیبا از شرکت اکسون
آلبوم کاغذ دیواری نئو ست ، آلبومی زیبا از شرکت اکسون

شرکت موفق و معروف اکسون ، از جمله معتبر ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که در حوزه تایل های آلومینیومی ، آینه ای ، استیل ، چوبی ، و ... فعالیت می کند .

لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر
لونا ، کاغذ دیواری شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

کافه پرطرفدار بیکری
کافه پرطرفدار بیکری

کافه معروف بیکری ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای ) واقع در : شهرک غرب ، فلامک شمالی ، نبش نوزدهم ، از جمله معروف ترین کافه های تهران می باشد که همه روزه از ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ شب ، پذیرای عموم مشتریان است.

5 اشتباهی  که هنگام عکاسی از یک پروژه باید اجتناب کنید
5 اشتباهی که هنگام عکاسی از یک پروژه باید اجتناب کنید

چه در حال عکاسی از یک بازسازی کامل یا برخی از قفسه های طاقچه ای هستید، سبک طراحی بسیار مهم است. برای صاحبان خانه آسان تر است که تصور کنند اگر فضا در خانه به نظر برسد، کار شما چگونه به نظر می رسد . چند آیتم جذاب برای هر اتاقی که از آن عکس می گیرید همراه داشته باشید تا فضا را بپوشانید و به مشتریان بالقوه کمک کنید پروژه را در خانه خود تجسم کنند.

شرکت رها وارد کننده آلبوم کاغذ دیواری سیلور
شرکت رها وارد کننده آلبوم کاغذ دیواری سیلور

شرکت معتبر رها ، از جمله شرکت های وارد کننده موفقی ( و همچنین پخش کالا های شرکت پالاز در شرق تهران ) می باشد که سال ها در این حوزه فعالیت کرده ، و آلبوم هایی با کیفیت و درجه یک را وارد و عرضه نموده است .

Samsung Galaxy Watch Ultra در مقابل Galaxy Watch 5 Pro: یک برنده واضح وجود دارد
Samsung Galaxy Watch Ultra در مقابل Galaxy Watch 5 Pro: یک برنده واضح وجود دارد

Galaxy Watch Ultra سامسونگ پاسخ این شرکت به Apple Watch Ultra است. این ساعت هوشمند جدید ارائه شده از سامسونگ است که برای کسانی طراحی شده است که کمی بیشتر از ساعت هوشمند روزمره خود می خواهند.