• اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
گلیمپراید


(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )

گلیمپراید همراه با رژیم غذایی و ورزش و گاهی اوقات با سایر داروها برای درمان دیابت نوع 2 (شرایطی که در آن بدن به طور معمول از انسولین استفاده نمی کند و بنابراین نمی تواند میزان قند خون را کنترل کند) استفاده می شود.  گلیمپراید با وادار کردن لوزالمعده به تولید انسولین (ماده طبیعی که برای تجزیه قند در بدن لازم است) و کمک به بدن در استفاده موثر از انسولین، قند خون را کاهش می دهد.  این دارو فقط در افرادی که بدنشان به طور طبیعی انسولین تولید می کند به کاهش قند خون کمک می کند.  گلیمپراید برای درمان دیابت نوع 1 (شرایطی که در آن بدن انسولین تولید نمی کند و بنابراین نمی تواند میزان قند خون را کنترل کند) یا کتواسیدوز دیابتی (یک بیماری جدی که ممکن است در صورت عدم درمان قند خون بالا رخ دهد) استفاده نمی شود.

با گذشت زمان، افرادی که دیابت و قند خون بالا دارند می توانند عوارض جدی یا تهدید کننده زندگی از جمله بیماری قلبی، سکته مغزی، مشکلات کلیوی، آسیب عصبی و مشکلات چشمی را تجربه کنند.  مصرف دارو(ها)، ایجاد تغییرات در شیوه زندگی (مانند رژیم غذایی، ورزش، ترک سیگار) و بررسی منظم قند خون ممکن است به مدیریت دیابت و بهبود سلامت شما کمک کند.  این درمان همچنین ممکن است شانس ابتلا به حمله قلبی، سکته مغزی یا سایر عوارض مرتبط با دیابت مانند نارسایی کلیه، آسیب عصبی (بی حسی، سردی پاها یا پاها، کاهش توانایی جنسی در مردان و زنان)، مشکلات چشمی، از جمله تغییرات یا از دست دادن بینایی، یا بیماری لثه را کاهش دهد.  پزشک و سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مورد بهترین راه برای مدیریت دیابت با شما صحبت خواهند کرد.

قبل از شروع مصرف گلیمپراید، از پزشک خود بپرسید که اگر مصرف یک نوبت را فراموش کردید، چه کاری باید انجام دهید.  این دستورالعمل ها را یادداشت کنید تا بتوانید بعداً به آنها مراجعه کنید.

 به عنوان یک قاعده کلی، به محض یادآوری دوز فراموش شده را مصرف کنید.  اگر تقریباً زمان مصرف نوبت بعدی فرا رسیده است، دوز فراموش شده را رها کنید و برنامه دوز منظم خود را ادامه دهید.  برای جبران نوبت فراموش شده دوز دوز مصرف نکنید.

داروهای غیر ضروری باید به روش های خاصی دور ریخته شوند تا اطمینان حاصل شود که حیوانات خانگی، کودکان و سایر افراد نمی توانند آنها را مصرف کنند.  با این حال، نباید این دارو را داخل توالت بریزید.  درعوض، بهترین راه برای دور انداختن داروهای خود از طریق برنامه پس گرفتن دارو است.  با داروساز خود صحبت کنید یا با بخش زباله/بازیافت محلی خود تماس بگیرید تا در مورد برنامه های بازپس گیری در جامعه خود مطلع شوید.

تمام قرارها را با پزشک و آزمایشگاه خود نگه دارید.  سطح قند خون ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله (HbA1c) باید به طور منظم بررسی شود تا پاسخ شما به گلیمپراید مشخص شود.  پزشک شما ممکن است آزمایش های آزمایشگاهی دیگری را برای بررسی پاسخ شما به گلیمپراید تجویز کند.  همچنین پزشک به شما می گوید که چگونه با اندازه گیری سطح قند خون در خانه، پاسخ خود را به این دارو بررسی کنید.  این دستورالعمل ها را به دقت دنبال کنید.

 همیشه باید از دستبند تشخیص دیابت استفاده کنید تا مطمئن شوید که در مواقع اضطراری درمان مناسب را دریافت می کنید.

 نگذارید دیگری داروهای شما را مصرف کند.  هر سوالی در مورد پر کردن مجدد نسخه خود دارید از داروساز خود بپرسید.

Glimpride


 Glimepiride is used along with diet and exercise and sometimes with other medicines to treat type 2 diabetes (a condition in which the body does not use insulin normally and therefore cannot control blood sugar levels).  Glimepiride lowers blood sugar by making the pancreas produce insulin (a natural substance needed to break down sugar in the body) and helping the body use insulin more effectively.  This drug only helps lower blood sugar in people whose bodies naturally produce insulin.  Glimepiride is not used to treat type 1 diabetes (a condition in which the body does not produce insulin and therefore cannot control blood sugar levels) or diabetic ketoacidosis (a serious condition that can occur if high blood sugar is not treated).

 Over time, people with diabetes and high blood sugar can experience serious or life-threatening complications, including heart disease, stroke, kidney problems, nerve damage, and eye problems.  Taking medication(s), making lifestyle changes (such as diet, exercise, quitting smoking), and checking your blood sugar regularly may help manage your diabetes and improve your health.  This treatment may also reduce the chance of heart attack, stroke, or other diabetes-related complications such as kidney failure, nerve damage (numbness, cold feet or legs, decreased sexual ability in men and women), eye problems, including changes or loss of vision, or gum disease.  Your doctor and other health care providers will talk with you about the best way to manage your diabetes.

 Before you start taking glimepiride, ask your doctor what to do if you miss a dose.  Write down these instructions so you can refer to them later.

  As a general rule, take the missed dose as soon as you remember.  If it is almost time for your next dose, skip the missed dose and continue with your regular dosing schedule.  Do not take a dose to make up for a missed dose.

 Unnecessary medicines should be disposed of in a special way to ensure that pets, children and other people cannot take them.  However, you should not flush this medicine down the toilet.  Instead, the best way to dispose of your medications is through a drug take-back program.  Talk to your pharmacist or contact your local waste/recycling department to find out about take-back programs in your community.

 Keep all appointments with your doctor and lab.  Fasting blood glucose and glycosylated hemoglobin (HbA1c) levels should be checked regularly to determine your response to glimepiride.  Your doctor may order other lab tests to check your response to glimepiride.  The doctor will also tell you how to check your response to this medicine by measuring your blood sugar level at home.  Follow these instructions carefully.

  You should always wear a diabetes bracelet to make sure you get the right treatment in an emergency.

  Do not let someone else take your medicine.  Ask your pharmacist any questions you have about refilling your prescription.
  • مرجع :https://medlineplus.gov
  • برچسب ها : گلیمپراید

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (29 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

مهارت ارتباط با مشتری
مهارت ارتباط با مشتری

یکی از حائز اهمیت ترین مسائلی که باید همواره به آن توجه داشت ، چگونگی ارتباط برقرار کردن و یا به عبارت دیگر ، مهارت ارتباط با مشتری می باشد . در واقع ، یکی از مهم ترین عواملی که باعث حفظ و همچنین افزایش وفاداری مشتری می شود ، چگونگی برخورد با او است ‌.

نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل
نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل

شرکت پارس بهشرق که از سال 1367 تولید کننده انواع لوازم خانگی ایرانی بود در چند سال اخیر اقدام به تاسیس بزرگترین کارخانه تولید کاغذدیواری ایرانی با کیفیت قابل شستشو در ایران و خاورمیانه گردیده است. آقای وردی قهرمانی موسس و تولید کننده برند گرانتیل میباشد.

آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس
آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس

هلدینگ گرین ( فیلیپ موریس ، آنجل ، استاروالز ) ، یکی از معتبر ترین و معروف ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی با جنسی عالی و ضخیم ، در طرح ها و رنگ های دلنشین و به روز ، وارد و در بازار عرضه می کند .

آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو
آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو

شرکت معروف آرکو ( انبار و دفتر مرکزی : تهران ) از معتبر ترین شرکت هایی می باشد که در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری درجه یک و با کیفیت ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی خاص و منحصر به فرد وارد و در بازار ، عرضه می نماید .

آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون
آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون

شرکت مداسیون ، یکی از شرکت های وارد کننده و تامین کننده موفق کالاهای دکوراسیون داخلی می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی

دکوراسیون اتاق های داخلی با نور طبیعی کم یا بدون نور می تواند چالش برانگیز باشد. رنگ ‌ها معمولاً اشباع‌ تر به نظر می ‌رسند و دکوراسیون می ‌تواند در سایه‌ ها حجیم به نظر برسد. این فضا ها اغلب احساس ناخوشایندی دارند، که ایده آل نیست – به خصوص اگر اتاقی باشد که زمان زیادی را در آن سپری می کنید، مانند اتاق خواب یا قسمت نشیمن. ما با طراحان داخلی صحبت کردیم تا چند ترفند طراحی ساده را بیاموزیم که می تواند به سرعت یک اتاق تاریک را روشن کند.

با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم
با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم

شرکت ویتکس ، شرکتی بسیار منظم‌ ، دقیق ، با انرژی و با روحیه بسیار بالا می باشد . این شرکت معتبر در طی ده سال اخیر ، اقدام به تولید کفپوش ها و لمینت هایی بی نظیر و مرغوب نموده است .

چگونه فضاهای شاد و بدون درهم و برهمی برای کودکان ایجاد کنیم
چگونه فضاهای شاد و بدون درهم و برهمی برای کودکان ایجاد کنیم

تصور کنید کودک خود را هنگام خواب به اتاقش می برید و با فضایی مرتب، نور ملایم و تختی دلپذیر و تازه از او استقبال می کنید. در یک دنیای ایده آل، اتاق خواب کودکان فقط برای خواب است، اما بیشتر اوقات جایی است که بچه ها همه کارها را در آن انجام می دهند . اما مهم نیست که بچه ‌های کوچک در طول روز مهمانی ‌های چای می ‌دهند یا کلاژ ماکارونی درست می‌ کنند، اتاق باید بتواند به یک پناهگاه آرام برای خواب شبانه تبدیل شود.

طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری

ممکن است این سوال ، برای افراد بسیاری مطرح شود که ، به چه صورت باید کاغذ دیواری را در محیط مورد نظر شان نصب نمایند ؟ در واقع ، بی شک باید هر امری را ، به فردی سپرد که در آن حوزه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشد . بنابراین در وهله نخست برای نصب کاغذ دیواری ، نیاز است که این امر به متخصصین این حرفه ، سپرده شود .