گلوتارال ماده ضد عفونی کننده

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
گلوتارال ماده ضد عفونی کننده


(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )

یک معرف با هدف عمومی، یک معرف شیمیایی است که کاربرد آزمایشگاهی عمومی دارد، که برای جمع آوری، آماده سازی و بررسی نمونه هایی از بدن انسان برای تشخیص هیستوپاتولوژی، سیتولوژی و هماتولوژی استفاده می شود، و برچسب گذاری نشده است یا برای یک تشخیص خاص در نظر گرفته نشده است.  کاربرد.  معرف‌های عمومی شامل نگهدارنده‌های سیتولوژیک، معرف‌های کلسیم‌زدایی، تثبیت‌کننده‌ها و چسب‌ها، معرف‌های پردازش بافت، محلول‌های ایزوتونیک و بافرهای pH هستند.

یک مایع روغنی محلول در آب، C5H8O2، حاوی دو گروه آلدئیدی، که به عنوان ضدعفونی کننده و ثابت کننده بافت های بیولوژیکی استفاده می شود.

یکی از واکنشگرهای پروتئینی CROSS-LINKING که به عنوان ضدعفونی کننده برای استریل کردن تجهیزات حساس به حرارت و به عنوان یک معرف آزمایشگاهی به ویژه به عنوان تثبیت کننده استفاده می شود.

(گلوتارآلدئید) پنتاندیال;  زنجیره اشباع 5 کربنی با یک گروه آلدئیدی بسیار واکنش پذیر در هر انتها.  به عنوان یک عامل اتصال عرضی پروتئین، ثابت کننده، ضد عفونی کننده و جهش زا استفاده می شود.

هدف از این مطالعه بالینی تعیین و مقایسه کارایی لیزرهای حاوی گلوتارآلدئید (GCA)، Nd:YAG، Er،Cr:YSGG و ترکیب آنها بر روی درمان حساسیت به عاج (DH) بود.

 عنوان ها و روش ها

 این مطالعه با شرکت 17 بیمار بالغ سالم با 100 دندان با DH انجام شد.  بیماران بر اساس پروتکل درمانی به طور تصادفی به پنج گروه تقسیم شدند: (1) استفاده از GCA روی دندان‌های حساس، (2) لیزر Nd:YAG (1 W/cm، 10 هرتز) تابش بر روی دندان‌های حساس، (3) استفاده از لیزر  GCA روی دندان‌های حساس و سپس تابش لیزر Nd:YAG، (4) تابش لیزر Er,Cr:YSGG (0.25 W/cm، 20Hz) روی دندان‌های حساس، (5) کاربرد GCA روی دندان‌های حساس و سپس Er,Cr:  تابش لیزر YSGG.  سطوح حساسیت توسط پروب Yeaple بر روی سطوح باکال دندان با تنظیم نیروی 10 گرم ارزیابی شد.  اندازه‌گیری‌ها به مدت 30 دقیقه، پس از 7، 90 و 180 روز از درمان برای ارزیابی اثرات حساسیت‌زدایی انجام شد.  ارزیابی ها با استفاده از آزمون آنالیز واریانس یک طرفه و اندازه گیری مکرر (05/0 > P) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

 نتایج

 پس از جلسات، DH در تمام گروه ها در هر نقطه اندازه گیری به طور قابل توجهی کاهش یافت.  لیزر Er,Cr:YSGG با یا بدون کاربرد GCA موثرترین لیزر در درمان DH بود (05/0 > P).  مقایسه رژیم های درمانی نشان داد که نمرات به دست آمده با پروب Yeaple برای گروه های لیزر Nd:YAG نسبت به گروه GCA به تنهایی بالاتر نبود.

ما در اینجا یک تکنیک جدید انجماد و نوروبیولوژیکی، انجماد تثبیت‌شده با آلدهید (ASC) را توصیف می‌کنیم که ارتباط و کاربرد علم انجماد پیشرفته را برای جامعه تحقیقاتی نوروبیولوژیکی نشان می‌دهد.  ASC یک تکنیک جدید بانکداری مغز است که برای تسهیل تحقیقات عصبی آناتومیک مانند تحقیقات کانکتومیکس طراحی شده است و دارای توانایی منحصر به فرد برای ترکیب ذخیره سازی طولانی مدت نمونه بدون یخ با وضوح آناتومیک عالی است.  برای نشان دادن امکان‌پذیری ASC، مغز خرگوش و خوک را با یک تثبیت‌کننده مبتنی بر گلوتارآلدئید تثبیت کردیم، سپس به آرامی غلظت‌های فزاینده اتیلن گلیکول را طی چند ساعت به روشی مشابه روش‌های مورد استفاده برای انجماد کل اندام پرفیوژن کردیم.  پس از رسیدن به اتیلن گلیکول 65 درصد وزنی/حجمی، مغزها را در دمای 135- درجه سانتیگراد برای نگهداری طولانی مدت نامحدود شیشه ای کردیم.  مغزهای شیشه‌ای شده مجدداً گرم شده و محافظ برودتی یا با پرفیوژن یا انتشار تدریجی از برش‌های مغزی حذف شدند.  ما مغزهای پردازش‌شده با ASC را با میکروسکوپ الکترونی از چندین ناحیه در سراسر مغز و با تصویربرداری با فرز متمرکز پرتو یونی و میکروسکوپ الکترونی روبشی (FIB-SEM) از حجم‌های انتخابی مغز ارزیابی کردیم.  حفظ به طور یکنواخت عالی بود: فرآیندها به راحتی قابل ردیابی بودند و سیناپس ها در هر دو گونه واضح بودند.  انجماد تثبیت شده با آلدئید مزایای زیادی نسبت به سایر تکنیک‌های بانکداری مغز دارد: مواد شیمیایی از طریق پرفیوژن تحویل داده می‌شوند که پوسته‌گذاری آسان به مغز با هر اندازه‌ای را ممکن می‌سازد.  شیشه ای شدن تضمین می کند که فراساختار مغز حتی در زمان های بسیار طولانی ذخیره سازی تخریب نمی شود.  و محافظ برودتی را می توان حذف کرد و مغزی قابل نفوذ و حفظ شده با آلدئید ایجاد کرد که برای طیف گسترده ای از سنجش های مغزی مناسب است.
  • مرجع :https://openmd.com/journals?q=glutaral
  • برچسب ها : گلوتارال ماده ضد عفونی کننده

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (19 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون
آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون

شرکت مداسیون ، یکی از شرکت های وارد کننده و تامین کننده موفق کالاهای دکوراسیون داخلی می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی

دکوراسیون اتاق های داخلی با نور طبیعی کم یا بدون نور می تواند چالش برانگیز باشد. رنگ ‌ها معمولاً اشباع‌ تر به نظر می ‌رسند و دکوراسیون می ‌تواند در سایه‌ ها حجیم به نظر برسد. این فضا ها اغلب احساس ناخوشایندی دارند، که ایده آل نیست – به خصوص اگر اتاقی باشد که زمان زیادی را در آن سپری می کنید، مانند اتاق خواب یا قسمت نشیمن. ما با طراحان داخلی صحبت کردیم تا چند ترفند طراحی ساده را بیاموزیم که می تواند به سرعت یک اتاق تاریک را روشن کند.

با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم
با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم

شرکت ویتکس ، شرکتی بسیار منظم‌ ، دقیق ، با انرژی و با روحیه بسیار بالا می باشد . این شرکت معتبر در طی ده سال اخیر ، اقدام به تولید کفپوش ها و لمینت هایی بی نظیر و مرغوب نموده است .

طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری

ممکن است این سوال ، برای افراد بسیاری مطرح شود که ، به چه صورت باید کاغذ دیواری را در محیط مورد نظر شان نصب نمایند ؟ در واقع ، بی شک باید هر امری را ، به فردی سپرد که در آن حوزه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشد . بنابراین در وهله نخست برای نصب کاغذ دیواری ، نیاز است که این امر به متخصصین این حرفه ، سپرده شود .

آلبوم کاغذ دیواری اسکار ماکان دکور
آلبوم کاغذ دیواری اسکار ماکان دکور

شرکت معتبر و جوان ماکان دکور ، از جمله شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره آلبومی با کیفیت و درجه یک وارد و در بازار ، عرضه می کند .

آلبوم کاغذ دیواری آما ۱۰ شرکت آیدین
آلبوم کاغذ دیواری آما ۱۰ شرکت آیدین

شرکت موفق آیدین ، از قدیمی ترین و معتبر ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری است ، که همواره محصولاتی بی نظیر و خاص وارد می کند ، و در واقع می توان گفت که ، این شرکت حساسیت بسیار زیادی بر روی کیفیت محصولات خود ، دارد . دفتر و انبار مرکزی شرکت معتبر آیدین ، در تهران ، خیابان اتحاد ، واقع شده است .

کافه فیلم معروف کینو
کافه فیلم معروف کینو

کافه فیلم معروف کینو ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : خیابان مطهری ، بعد از چهار راه مفتح ، پلاک ۲۱۲ ، طبقه دوم که همه روزه از ساعت ۹:۰۰ صبح تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

رنگ های زیبا در معماری اصیل ایرانی
رنگ های زیبا در معماری اصیل ایرانی

در خصوص رنگ های زیبا در معماری اصیل ایرانی باید افزود که : در معماری ایرانی حضور رنگ را می توان در اکثر بنا های تاریخی ، قدیمی ، مذهبی ، گلدسته ها ، تالار ها ، شبستان ها ، و ... مشاهده کرد ‌. به عبارتی در معماری اصیل ایرانی ، رنگ به طور معمول با نقش همراه است . به این صورت که در قالب های گوناگون و مختلفی همچون : اشکال هندسی ، گیاهی ، و یا حتی به همراه کتیبه های خطی ، ملاحظه می شود . به عبارت دیگر می توان گفت که : رنگ های سازنده نمای اصیل ایرانی یا به عبارتی رنگ هایی که در معماری اصیل ایرانی به

آشپزخانه قدیمی با کابینت های چوبی و مرمر مصنوعی از غمگین به خیره کننده تبدیل می شود
آشپزخانه قدیمی با کابینت های چوبی و مرمر مصنوعی از غمگین به خیره کننده تبدیل می شود

هنگامی که خالق محتوا و نویسنده Carissa Stanton ، با نام مستعار Brocc Your Body ، خانه تک طبقه خود را در سال 1950 در لس آنجلس خرید، او عاشق "حال و هوای دنج خانه های ییلاقی" معمولی آن شد. با این حال، تکمیل و مواد؟ برخی از این ویژگی ها با سبک او صحبت نمی کنند - به خصوص در فضای آشپزی. استانتون می‌ گوید: «آشپزخانه دارای کاشی ‌های سبز و کف‌دهای رنگی سبز است. «در حالی که من عاشق رنگ ‌های پاپ هستم، می ‌خواستم کار خنثی ‌تری انجام دهم تا رنگ سرگرم ‌کننده را برای چیزهایی که به راحتی قابل تغییر هستند، باقی

 آلبوم های پر طرفدار شرکت آریو دکور
آلبوم های پر طرفدار شرکت آریو دکور

شرکت معتبر آریو دکور ، شرکت جوان ، فعال ، منظم و با تجربه ای می باشد که در دهه اخیر فعال شده است . این شرکت معروف ، از تجربه دیگر شرکت های موفق در این حرفه ، استفاده نموده و به همین سبب اینک همچون شرکتی کاملا حرفه ای عمل می کند .