تینیدازول داروی ضد انگل

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
تینیدازول داروی ضد انگل


(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی)


تینیدازول آنتی‌بیوتیکی است که برای درمان انواع خاصی از عفونت‌های واژن (واژینوز باکتریایی، تریکومونیازیس) استفاده می‌شود.  همچنین برای درمان انواع خاصی از عفونت‌های انگلی (ژیاردیازیس، آمیبیازیس) استفاده می‌شود.  این آنتی بیوتیک با توقف رشد برخی از باکتری ها و انگل ها عمل می کند. این آنتی بیوتیک فقط عفونت های باکتریایی و انگلی خاصی را درمان می کند.  برای عفونت‌های ویروسی (مانند سرماخوردگی، آنفولانزا) کار نمی‌کند.  استفاده از هر آنتی بیوتیک در مواقعی که نیازی به آن نیست، می تواند باعث شود که برای عفونت های بعدی کارایی نداشته باشد.

این دارو را طبق دستور پزشک، معمولاً یک بار در روز، از طریق خوراکی مصرف کنید.  برای جلوگیری از ناراحتی معده، این دارو را با غذا مصرف کنید.  دوز بر اساس وضعیت پزشکی شما و پاسخ به درمان است.  برای کودکان، دوز نیز بر اساس وزن است.

 برای بهترین اثر، این آنتی بیوتیک را در زمان های مساوی مصرف کنید.  برای کمک به یادآوری، این دارو را هر روز در زمان(های) یکسانی مصرف کنید.

 مصرف این دارو را تا پایان کامل مقدار تجویز شده ادامه دهید، حتی اگر علائم پس از مدت کوتاهی ناپدید شوند.  قطع زودهنگام دارو ممکن است منجر به بازگشت عفونت شود.

 اگر وضعیت شما ادامه یافت یا بدتر شد به پزشک خود اطلاع دهید.


طعم تلخ/فلزی در دهان، حالت تهوع، ناراحتی معده، اسهال یا سرگیجه ممکن است رخ دهد.  اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.

این دارو ممکن است باعث تیره شدن رنگ ادرار شما شود.  این اثر بی ضرر است و با قطع دارو از بین می رود.

 به یاد داشته باشید که این دارو به این دلیل تجویز شده است که پزشک شما تشخیص داده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است.  بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

 اگر عوارض جانبی جدی دارید، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید، از جمله: علائم عفونت جدید (مانند گلودرد که از بین نمی‌رود، تب)، کبودی/خون‌ریزی آسان.

 اگر عوارض جانبی بسیار جدی دارید، از جمله: بی ثباتی، تشنج، بی حسی/گزگز بازوها/پاها فوراً به پزشک کمک کنید.

استفاده از این دارو برای دوره های طولانی یا مکرر ممکن است منجر به برفک دهان یا عفونت قارچی جدید شود.  اگر متوجه لکه های سفید در دهان، تغییر در ترشحات واژن یا سایر علائم جدید شدید، با پزشک خود تماس بگیرید.

 واکنش آلرژیک بسیار جدی به این دارو نادر است.  با این حال، اگر متوجه علائم یک واکنش آلرژیک جدی شدید، از جمله: بثورات، خارش/تورم (به ویژه در صورت/زبان/گلو)، سرگیجه شدید، مشکل در تنفس، فوراً به پزشک کمک کنید.

قبل از مصرف تینیدازول، اگر به آن حساسیت دارید، به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.  یا سایر آنتی بیوتیک ها (مانند مترونیدازول)؛  یا اگر آلرژی دیگری دارید.  این محصول ممکن است حاوی مواد غیر فعالی باشد که می تواند باعث واکنش های آلرژیک یا مشکلات دیگر شود.  برای اطلاعات بیشتر با داروساز خود صحبت کنید.

قبل از استفاده از این دارو، سابقه پزشکی خود را به پزشک یا داروساز خود بگویید، به خصوص در موارد زیر: بیماری کبد، دیالیز کلیه، برخی اختلالات خونی (تعداد کم سلول‌های خون).

 هنگام مصرف این دارو و حداقل تا 3 روز پس از اتمام این دارو از نوشیدنی‌های الکلی و محصولات حاوی پروپیلن گلیکول خودداری کنید زیرا ممکن است ناراحتی/گرفتگی شدید معده، حالت تهوع، استفراغ، سردرد و برافروختگی ظاهر شود.

 این دارو ممکن است باعث سرگیجه شما شود.  الکل یا ماری جوانا (حشیش) می تواند شما را بیشتر سرگیجه کند.  رانندگی نکنید، از ماشین آلات استفاده نکنید یا کاری را که نیاز به هوشیاری دارد انجام ندهید تا زمانی که بتوانید آن را با خیال راحت انجام دهید.  اگر از ماری جوانا (حشیش) استفاده می کنید، با پزشک خود صحبت کنید.
  • مرجع :https://www.webmd.com
  • برچسب ها : تینیدازول داروی ضد انگل

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (7 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .