استازولام داروی خواب

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #
استازولام داروی خواب


(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی )

این دارو برای درمان یک مشکل خاص خواب (بی‌خوابی) استفاده می‌شود.  ممکن است به شما کمک کند سریعتر بخوابید، بیشتر بخوابید و تعداد دفعات بیدار شدن در طول شب را کاهش دهید تا بتوانید شب بهتری استراحت کنید.  استازولام به دسته ای از داروها به نام بنزودیازپین ها تعلق دارد.  این دارو روی مغز شما اثر می‌گذارد و اثر آرام‌بخشی ایجاد می‌کند. استفاده از این دارو معمولاً به دوره‌های درمانی کوتاه ۱ تا ۲ هفته یا کمتر محدود می‌شود.  اگر بی خوابی شما برای مدت طولانی تری ادامه یابد، با پزشک خود صحبت کنید تا ببیند آیا به درمان دیگری نیاز دارید یا خیر.


نحوه مصرف استازولام

 همچنین به بخش هشدار مراجعه کنید.

 قبل از شروع استفاده از استازولام و هر بار که دوباره پر می‌کنید، راهنمای دارویی ارائه شده توسط داروسازتان را بخوانید.  اگر سوالی دارید، از پزشک یا داروساز خود بپرسید.

 این دارو را طبق دستور پزشک، معمولاً درست قبل از خوابیدن، با غذا یا بدون غذا از طریق خوراکی مصرف کنید.  دوز بر اساس وضعیت پزشکی، سن و پاسخ شما به درمان است.

اگرچه بعید است، اما این دارو به ندرت می تواند باعث از دست دادن موقت حافظه کوتاه مدت شود.  برای کاهش احتمال این، یک دوز از این دارو را مصرف نکنید، مگر اینکه برای یک خواب کامل شبانه حداقل 7 تا 8 ساعت وقت داشته باشید.  اگر مجبور شوید قبل از آن بیدار شوید، ممکن است مقداری حافظه از دست بدهید.

هنگامی که این دارو برای مدت طولانی استفاده می شود، ممکن است اثربخشی نداشته باشد.  اگر این دارو به خوبی از کار افتاد با پزشک خود صحبت کنید.

 اگرچه این دارو به بسیاری از افراد کمک می کند، اما گاهی اوقات ممکن است باعث اعتیاد شود.  در صورت داشتن اختلال مصرف مواد (مانند مصرف بیش از حد یا اعتیاد به مواد مخدر/الکل)، این خطر ممکن است بیشتر باشد.  این دارو را دقیقاً همانطور که برای کاهش خطر اعتیاد تجویز شده است مصرف کنید.  از دکتر یا داروساز خود برای جزئیات بیشتر بپرسید.

 اگر وضعیت شما بعد از 7 تا 10 روز طول کشید یا اگر بدتر شد به پزشک خود اطلاع دهید.

ممکن است در چند شب اول پس از قطع مصرف این دارو مشکل خواب داشته باشید.  این بی خوابی برگشتی نامیده می شود و طبیعی است.  معمولاً بعد از 1 یا 2 شب از بین می رود.  اگر این اثر ادامه داشت، با پزشک خود تماس بگیرید.

ممکن است سرگیجه یا مشکل در هماهنگی ایجاد شود.  اگر هر یک از این اثرات ماندگار شد یا بدتر شد، فوراً به پزشک یا داروساز خود اطلاع دهید.  برای کاهش خطر سرگیجه یا افتادن، هنگام برخاستن از حالت نشسته یا خوابیده به آرامی بلند شوید.

این دارو ممکن است در طول روز باعث خواب آلودگی شما شود.  اگر در طول روز دچار خواب آلودگی هستید به پزشک خود اطلاع دهید.  ممکن است دوز شما نیاز به تنظیم داشته باشد.

 به یاد داشته باشید که این دارو به این دلیل تجویز شده است که پزشک شما تشخیص داده است که مزایای آن برای شما بیشتر از خطر عوارض جانبی است.  بسیاری از افرادی که از این دارو استفاده می کنند عوارض جانبی جدی ندارند.

 در صورت داشتن هر گونه عوارض جانبی جدی، فوراً به پزشک خود اطلاع دهید، از جمله: از دست دادن حافظه، تغییرات ذهنی/خلق/رفتار (مانند افسردگی جدید/وخیم‌تر، افکار غیرعادی، افکار خودکشی، توهم، گیجی، بیقراری، رفتار پرخاشگرانه، اضطراب)  .

Acetazolam sleeping medicine


 This medicine is used to treat a specific sleep problem (insomnia).  It may help you fall asleep faster, sleep longer, and reduce the number of awakenings during the night so you can get a better night's rest.  Acetazolam belongs to a class of drugs called benzodiazepines.  This drug acts on your brain and creates a sedative effect.  The use of this drug is usually limited to short treatment periods of 1 to 2 weeks or less.  If your insomnia persists for a longer period of time, talk to your doctor to see if you need other treatment.


 How to take acetazolam

  See also Warning section.

  Read the Medication Guide provided by your pharmacist before you start using acetazolam and each time you get a refill.  If you have any questions, ask your doctor or pharmacist.

  Take this medication by mouth with or without food, usually just before bedtime, as directed by your doctor.  Dosage is based on your medical condition, age, and response to treatment.

 Although unlikely, this drug can rarely cause temporary short-term memory loss.  To reduce the chance of this, do not take a dose of this medicine unless you get at least 7 to 8 hours of full night's sleep.  If you have to wake up earlier, you may lose some memory.

 When this medicine is used for a long time, it may not be effective.  If this medicine does not work well, talk to your doctor.

  Although this drug helps many people, it can sometimes cause addiction.  This risk may be greater if you have a substance use disorder (eg, drug/alcohol or substance abuse).  Take this medication exactly as prescribed to reduce the risk of addiction.  Ask your doctor or pharmacist for more details.

  Tell your doctor if your condition persists after 7 to 10 days or if it gets worse.

 You may have trouble sleeping the first few nights after stopping this medication.  This is called rebound insomnia and is normal.  It usually goes away after 1 or 2 nights.  If this effect persists, contact your doctor.

 Dizziness or coordination problems may occur.  If any of these effects last or get worse, tell your doctor or pharmacist right away.  To reduce the risk of dizziness or falling, stand up slowly when getting up from a sitting or lying position.

 This medicine may make you sleepy during the day.  Tell your doctor if you feel sleepy during the day.  Your dose may need to be adjusted.

  Remember that this medicine has been prescribed because your doctor has determined that the benefits for you are greater than the risk of side effects.  Most people who use this drug do not experience serious side effects.

  Tell your doctor right away if you have any serious side effects, including: memory loss, mental/mood/behavior changes (such as new/worsening depression, unusual thoughts, suicidal thoughts, hallucinations, confusion, restlessness, behavior  Aggressiveness, anxiety).
  • مرجع :https://www.webmd.com
  • برچسب ها : استازولام داروی خواب

تعداد نظرات ثبت شده :0 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (29 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر
آلبوم کاغذ دیواری فونیکس شرکت دیباذر

شرکت معتبر دیباذر ، که اینک نام خود را به آرت دکو گروپ ، تغییر داده است ، یکی از موفق ترین و قدیمی ترین شرکت هایی می باشد که در ابتدا ، فعالیت خود را با واردات آلبوم های کاغذ دیواری و پارکت لمینت ، آغاز نمود .

مهارت ارتباط با مشتری
مهارت ارتباط با مشتری

یکی از حائز اهمیت ترین مسائلی که باید همواره به آن توجه داشت ، چگونگی ارتباط برقرار کردن و یا به عبارت دیگر ، مهارت ارتباط با مشتری می باشد . در واقع ، یکی از مهم ترین عواملی که باعث حفظ و همچنین افزایش وفاداری مشتری می شود ، چگونگی برخورد با او است ‌.

نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل
نقاط قوت و مزایای محصولات شرکت گرانتیل

شرکت پارس بهشرق که از سال 1367 تولید کننده انواع لوازم خانگی ایرانی بود در چند سال اخیر اقدام به تاسیس بزرگترین کارخانه تولید کاغذدیواری ایرانی با کیفیت قابل شستشو در ایران و خاورمیانه گردیده است. آقای وردی قهرمانی موسس و تولید کننده برند گرانتیل میباشد.

آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس
آلبوم کاغذ دیواری اونیکس شرکت فلیپ اند موریس

هلدینگ گرین ( فیلیپ موریس ، آنجل ، استاروالز ) ، یکی از معتبر ترین و معروف ترین شرکت های واردکننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی با جنسی عالی و ضخیم ، در طرح ها و رنگ های دلنشین و به روز ، وارد و در بازار عرضه می کند .

آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو
آلبوم کاغذ دیواری یشیل شرکت آرکو

شرکت معروف آرکو ( انبار و دفتر مرکزی : تهران ) از معتبر ترین شرکت هایی می باشد که در زمینه واردات انواع آلبوم های کاغذ دیواری درجه یک و با کیفیت ، فعالیت می کند و همواره محصولاتی خاص و منحصر به فرد وارد و در بازار ، عرضه می نماید .

آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون
آلبوم کاغذ دیواری رولکس شرکت مداسیون

شرکت مداسیون ، یکی از شرکت های وارد کننده و تامین کننده موفق کالاهای دکوراسیون داخلی می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی
چند راه برای روشن کردن یک اتاق تاریک، به گفته طراحان داخلی

دکوراسیون اتاق های داخلی با نور طبیعی کم یا بدون نور می تواند چالش برانگیز باشد. رنگ ‌ها معمولاً اشباع‌ تر به نظر می ‌رسند و دکوراسیون می ‌تواند در سایه‌ ها حجیم به نظر برسد. این فضا ها اغلب احساس ناخوشایندی دارند، که ایده آل نیست – به خصوص اگر اتاقی باشد که زمان زیادی را در آن سپری می کنید، مانند اتاق خواب یا قسمت نشیمن. ما با طراحان داخلی صحبت کردیم تا چند ترفند طراحی ساده را بیاموزیم که می تواند به سرعت یک اتاق تاریک را روشن کند.

با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم
با محصولات شرکت ویتکس آشنا شویم

شرکت ویتکس ، شرکتی بسیار منظم‌ ، دقیق ، با انرژی و با روحیه بسیار بالا می باشد . این شرکت معتبر در طی ده سال اخیر ، اقدام به تولید کفپوش ها و لمینت هایی بی نظیر و مرغوب نموده است .

چگونه فضاهای شاد و بدون درهم و برهمی برای کودکان ایجاد کنیم
چگونه فضاهای شاد و بدون درهم و برهمی برای کودکان ایجاد کنیم

تصور کنید کودک خود را هنگام خواب به اتاقش می برید و با فضایی مرتب، نور ملایم و تختی دلپذیر و تازه از او استقبال می کنید. در یک دنیای ایده آل، اتاق خواب کودکان فقط برای خواب است، اما بیشتر اوقات جایی است که بچه ها همه کارها را در آن انجام می دهند . اما مهم نیست که بچه ‌های کوچک در طول روز مهمانی ‌های چای می ‌دهند یا کلاژ ماکارونی درست می‌ کنند، اتاق باید بتواند به یک پناهگاه آرام برای خواب شبانه تبدیل شود.

طریقه نصب کاغذ دیواری
طریقه نصب کاغذ دیواری

ممکن است این سوال ، برای افراد بسیاری مطرح شود که ، به چه صورت باید کاغذ دیواری را در محیط مورد نظر شان نصب نمایند ؟ در واقع ، بی شک باید هر امری را ، به فردی سپرد که در آن حوزه از تخصص لازم و کافی برخوردار باشد . بنابراین در وهله نخست برای نصب کاغذ دیواری ، نیاز است که این امر به متخصصین این حرفه ، سپرده شود .