نکات مهم در طراحی و اجرای دکور رستوران ها
نکات مهم در طراحی و اجرای دکور رستوران ها

دکور مناسب برای رستوران ها

 ما در دنیایی مدرن زندگی می کنیم  دنیایی که برای داشتن یک موقعیت عالی و راه اندازی کسب و کاری مناسب ، تنها نیاز به یک سرمایه زیاد نیست و عوامل بسیاری برای داشتن آینده ای درخشان و موفق در این دنیای مدرن نیاز است.

برای مثال می توانید فرض کنید که قصد راه اندازی یک رستوران یا کافی شاپ در شهر خود دارید برای راه اندازی رستوران با طبع به یک سرمایه مالی مناسب نیاز دارید سرمایه ای که بتوان با آن ابزار و وسایل کارتان را تهیه کنید.
 اگر صاحب یک فست فود هستید یا فودکورد یا حتی اگر صاحب یک رستوران هستید قطعا پس از تهیه ابزار و وسایل کار ، به فکر چیدمان ، رنگ ، طرح ، پوشش پرسنل و ... از این قبیل تزیین ها خواهید بود. چرا که می توانید خودتان را جای یک مشتری قرار دهید، که آیا مایل هستید در یک فضای آرامش بخش غذا میل کنید یا در یک محیط کسل و بی روح.

پس بهتر است سریع به فکر یک چیدمان عالی برای رستوران یا کافی شاپ خود باشید تا با رنگ هایی متنوع محیط زیبایی را هم برای خود و پرسنل تان و هم برای مشتری ها فراهم آورید. 
با شناخت نسبی از رنگ ها میتوانید به خوبی مشتری های بسیاری را به رستوران خود جذب کنید مثلا اگر رنگ قرمز را برای رستوران یا فودکورد خود انتخاب میکنید باید به شما تبریک گفت ، چرا که این رنگ باعث میشود مشتری هایی که به رستوران شما می آیند ضربان قلبشان تند بزند و  حس گرسنگی را به فرد القا کند. یا حتی رنگهایی مثل نارنجی ، سبز، قهوه ای ، زرد در دکور و تزیین های رستوران تان استفاده کنید بسیار آرامش بخش خواهند بود و محیط  شما را به محیطی ایده آل تبدیل خواهد کرد ،که مشتری ها با رضایت خاطر رستوران شما را ترک کنند و در دفعات بعد نیز تمایل زیادی داشته باشند برای صرف غذا در رستوران تان.

جدا از بحث رنگ ها ، بحث مهم دیگر راجع به دکوراسیون رستوران یا فست فود و ...است. چیدن صندلی ها، میزها، تزیین رستوران با گلدان ،آباژور و... از مواردی هستند که باید آنها را رعایت کنید ، به یاد داشته باشید که ملاک این نیست که شما از برند های مطرح روز ، میز و صندلی خریده اید ، یا حتی ملاک این نیست که از یک حراجی با تخفیفی عالی لوازم خود را خریداری کرده اید ، بلکه ملاک ، طرح ، رنگ و به خصوص نوع چیدمان شما است. به خاطر داشته باشید هیچ نیازی به این نیست که چیدمانی در دل هم تپیده داشته باشید ، شما با حتی ساده ترین وسایل میتوانید رستوران خود را به کمک یک طراح دکوراسیون حتی ، خوب بچینید ..

نکته دیگری که حائز اهمیت است نورپردازی رستوران یا کافی شاپ شماست. شاید غیرقابل باور باشد اما شما با یک نورپردازی فوق العاده خوب و متناسب با صندلی ها و ...می توانید محیطی زیبا و اثر بخش در رستوران خود ایجاد کنید حتی می توانید اگر در رستوران تان عیوبی هست آن را به کمک یک نور پردازی عالی محو کنید ، به خاطر داشته باشید که از نور های گرم استفاده کنید این نورها هستند که باعً جذب مشتری ها به رستوران شما می شوند، این نورپردازی عالی شماست که باعث تعیین سبک مبلمان تان حتی میشود.

از موارد دیگر که می توان به آن اشاره کرد گرمایش و تهویه مناسب رستوران هست، حتی بیشترین هزینه ای که لازم است انجام دهید در این بخش است ، شما فرض کنید در تابستانی گرم در یک رستوران مشغول میل کردن غذای مورد علاقه تان هستید اما آن رستوران تهویه مناسب ندارد و حتی سیستم خنک کننده ایی هم ندارد و شما به خاطر گرمای غیرقابل تحمل و این کمبود بزرگ رستورانی که در آن هستید از غذای تان لذت نمی برید و حتی دیگر آن رستوران را برای صرف غذا انتخاب نمی کنید ، پس حتما یک سیستم تهویه هوا و سیستم گرمایشی و کولر را فراموش نکنید.

 

زیباترین دکور برای کدام رستورانها میباشد؟ کلیک کنید