همه چیز درباره ی صبحانه ی انگلیسی
همه چیز درباره ی صبحانه ی انگلیسی

نمایش برترین رستورانها در شهر شما...کلیک کنید

همه چیز درباره ی صبحانه ی انگلیسی


امروزه قطعا در منوی انواع رستوران ها کلمه ی صبحانه انگلیسی را دیده اید، این صبحانه ی بی نظیر از چند ماده غذایی تشکیل شده است که در نوع خود غذایی کامل برای وعده ی صبحانه است. این صبحانه فقط بر روی یک بشقاب تدارک دیده می شود و به قول خود انگلیسی ها به قدری مقوی و کامل است که می توانید در روز سه بار صبحانه انگلیسی بخورید.
تاریخچه ی این صبحانه به سال ۱۳۰۰ میلادی بر میگردد و خاستگاه ان کشور انگلستان و ایرلند است که از تمامی موادی که غنی و مغذی هستند و می توان ان ها را در وعده ی صبحانه و در وقت صبح میل کرد را دارا می باشد. این صبحانه در واقع ترکیبی از : قارچ، لوبیای پخته شده، بیکن سرخ شده،تخم مرغ نیمرو شده، سوسیس، گوجه فرنگی،نان و هم چنین مقداری هم سبزیجات مانند نعنا می باشد.
در انگلستان ، مردم از ساعت ۷ الی ۹ صبح وقت برای میل کردن صبحانه دارند ، و معمولا ترجیح می دهند از مواد مغذی و قوی برای صرف صبحانه استفاده کنند و این عادت از قدیم الایام بین انگلیسی ها رواج دارد. 
اینکه چگونه این غذای بومی به دیگر کشور ها نیز برده شد، به این موضوع برمیگردد که انگلیسی ها از گذشته ارزوی کشور گشایی داشته و دوست داشتند در دیگر سرزمین ها نیز قلمرو داشته باشند که در نتیجه به هر نقطه ای از کره ی زمین می رفتند، فرهنگ و اداب و رسومشان را نیز رواج می دادند. این شد که امروزه در بسیاری از کشور ها در رستوران هایشان صبحانه ی انگلیسی را میبینیم.
در بعضی نقاط انگلیس ، در کنار این بشقاب پر ملات،از پودینگ و فرنی نیز استفاده می شود و در واقع میل می گردد، البته این نکته را باید متذکر شد که فرنی در کنار این غذا در فصل زمستان ، در برخی از مهمانی ها و هتل ها سرو می شود. اگر به رستورانی رفتید و در کنار صبحانه ی انگلیسی شما کیک سیب نیز قرار داده شد ، بدانید که این سبک از صبحانه انگلیسی مخصوص و مربوط به کشور المان و اسکاندیناوی می باشد.
بای درست کردن صبحانه ی انگلیسی این نکته را باید بدانید که اصلا سخت نیست و فقط باید این مطلب را در نظر بگیرید که از بیکن کامل سرخ شده خوشتان می اید یا نیم پز و هم چنین راجع به نیمرو و سوسیس از چه مدل طبخی بیشتر خوشتان می اید تا ان ها را به صورت دلخواهتان بپزید، در کنار این بشقاب می توانید از قهوه، اب میوه تازه یا حتی چای استفاده کنید.
می توانید سوسیس ها را به ارامی با شعله ی کم به مدت بیست دقیقه به همراه روغن زیتون بپزید، و از طرفی دیگر بیکن ها را خوب بگذارید تا مغز پخت شوند. قارچ ها را نیز تمیز کرده و بر روی ان ها نمک و فلفل بپاشید، و سرخ کنید و گوجه ها را نیز برش زده و تر و تازه در کنار بشقاب قرار دهید.
برای نان نیز می توانید از نوع تست استفاده کرده و با کمی کره بر روی گاز ان را برشته کنید و بر روی ان ها فلفل بپاشید. برای نیمرو نیز می توانید از روغن زیتون و یا روغن هسته انگور استفاده کنید که ترانس کمتری دارند. خوراک لوبیای از قبل پخته شده را نیز می توانید با چاشنی های خوشمزه ای مانند زردچوبه، فلفل و نمک، همراه کرده و در قابلمه ای بریزید و رب گوجه فرنگی نیز با ان مخلوط کنید و سپس می توانید داخل بشقاب بریزید.
دیگر بشقاب صبحانه ی انگلیسی شما اماده است و می توانید میل کنید.