همه چیز در مورد تن ماهی شیلتون
همه چیز در مورد تن ماهی شیلتون

نمایش بانک بزرگ مقاله های مپ استار  و برترین رستورانها در شهر شما...کلیک کنید

صنایع غذایی شیلتون

یکی از غذاهای خوشمزه که می توان گفت باب دل اکثر افراد هست، تن ماهیست.
این غذای سالم و بسیار مفید خصوصا برای کودکان خوشمزه تر هم می شود اگر با سبزیجات و ادویه جات گوناگون طبخ شود.
ماهی از آن نوع مواد غذایی است که مصرف آن حداقل دو بار در هفته توصیه می شود اما در برخی خانواده ها به دلیل دردسر های پاک کردن ، طبخ و همچنین بوی بد مورد توجه قرار نمی گیرد. به همین دلیل بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند از کنسرو ماهی استفاده کنند.
اما آیا این جایگزینی موجب تفاوت در ارزش غذایی آن می شود یا خیر؟
در ادامه به این پرسش پاسخ خواهیم داد.
یکی از کارخانه های موفق در تولید کنسرو ماهی تن شرکت شیلتون است .این کارخانه با سابقه ی درخشان و محصولاتی با کیفیت عالی جزو یکی از محبوبترین برند هاست که در کمتر فروشگاهی می توان آن را یافت و معمولا قفسه های مربوط به این شرکت خیلی زود خالی می شوند.
در این مقاله سعی در معرفی این شرکت و روند تولید تن ماهی داریم.


ماهی تن چگونه ماهی ای است؟
این ماهی یکی از اقسام سوف ماهیان است که در اقیانوس ها زندگی می کنند.
گوشت این ماهی به رنگ صورتی یا قرمز تیره است و میزان پروتئین محتوی آهن (میوگلوبین) آن بسیار بالاست.
این گوشت یکی از گوشت های عضله ای و سفت است که دارای مقادیر بالای پروتئین و ویتامین های مختلف می باشد.
اکثر کنسروهای ماهی از این نوع ماهی تهیه می شوند.

تن در واقع نام یک ماهی نیست بلکه گروه وسیعی از ماهیان اقیانوسی را در برمی گیرد.
معروفترین ماهیان تن که در ایران برای کنسرو شدن استفاده می شود عبارتند از :
گیدر؛
زرده؛
اسبک؛
و هوور.
گیدر گران ترین، مغذی ترین و خوشمزه ترین ماهی تن است که معمولا برندهای معروف از این نوع ماهی برای کنسرو هایشان استفاده می کنند.
البته نکته ای که شاید خیلی از مصرف کنندگان ندانند این است که بسیاری از کارخانه ها از ماهی های ارزانتر برای تولید تن ماهی استفاده می کنند ولی آن را به قیمت کنسرو ماهی گیدر می فروشند.

آیا کنسرو ماهی ارزش غذایی یکسانی با ماهی تازه دارد؟
بررسی این موضوع بستگی زیادی به نحوه ی تولید این محصول دارد.مثلا اگر ماهی بلافاصله پس از صید منجمد شود و به درستی برای تهیه ی کنسرو ماهی فراوری شود تفاوت چندانی با ماهی تازه نخواهد داشت.
البته ذکر این نکته نیز ضروری است که ماهی هایی مثل تن ها که دارای ارزش غذایی بالایی هستند اگر بخواهند در دسترس تمام مردم در کشور قرار گیرند شاید بسیاری از خواص و تازگی خود را از دست دهند.به همین جهت اگر به صورت اصولی پخته و کنسرو شوند حتی از ماهی تازه نیز بهتر خواهند بود.

شرکت شیلتون
شرکت پروتئین ایران با نام تجاری شیلتون در سال 1372 در منطقه ی صنعتی هشتگرد در استان البرز تاسیس شد.
این شرکت با بهره گیری از بهترین متخصصان صنایع غذایی و با شعار کیفیت بالا توانسته است به تمام اهداف خود جامه ی عمل بپوشاند و یکی از برترین تولید کنندگان کنسرو ماهی تن در ایران باشد.
علاوه بر کنسرو ماهی، این شرکت کنسرو رب گوجه فرنگی، زیتون، ذرت شیرین و انواع سس ها را نیز تولید می کند که شاید کمتر شناخته شده باشند.
آقای حمید رضا میری مدیر عامل این شرکت موفق است. البته در چند سال اخیر با افزایش ناگهانی قیمت ها ،خیلی از مصرف کنندگان از خرید این محصول چشم پوشی کرده اند.
میری در مصاحبه ای که با گسترش نیوز داشته است دلایل این امر را بازگو می کند:
« تولید کننده نمی تواند زیر نرخ تمام شده بفروشد، او نمی تواند محصولی را که برای او 10 هزار تومن تمام می شود را به قیمت 5 هزار تومان بفروشد.نرخ تمام شده ی تولید تن ماهی واقعا بالا رفته است و ما با ارائه ی مدارک و اسناد لازم منتظر نظر و نرخ اعلامی سندیکا هستیم.»
در هر صورت حتی با بالا رفتن قیمت مواد اولیه و قیمت تمام شده ی این محصول ، شرکت شیلتون هیچگاه کیفیت و کمیت را فدای این موضوع نکرده است و همچنان در عرصه ی تولید محصولات کنسروی به ویژه تن ماهی پیشتاز است.
یکی از خوشمزه ترین انواع تن ماهی که در این شرکت تولید می شود تن ماهی در سبزیجات است که حتی کسانی که از بوی ماهی فراری اند را به خود جذب می کند.
پیشنهاد می کنیم حتما محصولات این شرکت را امتحان کنید.