چالش خطرناک مومو در کمین کودکان
چالش خطرناک مومو در کمین کودکان

نمایش برترین اخبار سلبریتی ها و مقاله ها...کلیک کنید

چالش خطرناک مومو در کمین کودکان

پس از بازی پر مخاطره ی نهنگ آبی این بار چالشی جدید به نام چالش مومو کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده است.
در این بازی خطرناک یک تصویر به نام مومو که بر گرفته از اثر یک هنرمند ژاپنی است از کودکان می خواهد تا ماموریت هایی را اجرا کنند.
این تصویر که در نمایشگاه وحشت ژاپن به نمایش درآمده بود تصویر زنی با چشم های گشاد و صورتی آویزان است که بدنی مانند پرندگان دارد.
بازی به قدری بر روان کودک تاثیر می گذارد که حتی چند مورد خود کشی در آمریکای جنوبی و  آرژانتین هم اعلام شده است.
اما مومو چطور با یک تلفن ساده این کار را با روح و روان کودک انجام می دهد؟
روش مومو برای به چالش کشیدن کودک بدین ترتیب است که ابتدا با تماس از طریق واتساپ از کودک دعوت به بازی می کند ، به محض پاسخگویی کودک تمام اطلاعات گوشی او هک شده و ماجرا از این جا آغاز می شود...
در ابتدا همه چیز یک بازی ساده است اما پس از مدتی کاربر مومو شروع به تهدید می کند مثلا به کودک می گوید اگر بازی بعدی را انجام ندهد عکس های خصوصی و اطلاعات او که از گوشی هک شده است را منتشر می کند...
در ادامه از کودک می خواهند تا بازی های وحشتناک تری را انجام دهد...
مثلا صحنه ی خود کشی یا جنایت را به او نشان داده و از او می خواهند که به تمام صحنه های فیلم با دقت نگاه کند و در آخر جواب سوالات را بدهد.
سوالات نیز به قدری ریز و جزئی هستند که کودک بخت برگشته مجبور است فیلم را کاملا دقیق نگاه کند. در صورت پاسخ اشتباه مومو کودک و یا نوجوان را مجددا تنبیه می کند.
محتوای فیلم ها و بازی ها نیز به گونه ایست که بر روح و روان کاربر به صورت جدی تاثیر گذاشته و عملا از وی برده ای می سازد که اوامر مومو را اطاعت کند.


لزوم مراقبت از کودکان و نوجوانان در استفاده از شبکه های اجتماعی
هیچ کس به طور دقیق نمیداند که گردانندگان این بازی عجیب چه کسانی و از کجا هستند ، اما تا کنون تعدادی شماره تماس مرتبط با این بازی کشف شده است که پیش شماره آن ها مربوط به کشور ژاپن و آفریقای جنوبی می باشد.
حال این سوال مطرح می شود که این بازی چطور به اطلاعات گوشی دسترسی پیدا می کند؟
روش مومو برای هک کردن گوشی از طریق شماره تلفن و شبکه های اجتماعی نصب شده بر روی گوشی است.
بعضی به غلط فکر می کنند که این بازی فقط از طریق واتساپ می تواند کودک را درگیر خود کند و بنابراین واتساپ را حذف می کنند اما این پایان ماجرا نیست، مومو می تواند از طریق شماره تلفن به سایر اپلیکیشن های گوشی شما نفوذ کرده و ماجرا را به طرق دیگر ادامه دهد.
پس تنها راه خلاصی از این چالش تعویض سیم کارت است.


خطرات چالش مومو
1- سرقت اطلاعات کاربران
2- ارسال محرمانه ی محصولات جنسی
3- ایجاد مزاحمت های تلفنی
4- دریافت مداوم پیام های خشونت آمیز و تصاویر و فیلم ها وحشتناک
5- ترغیب کودک و نوجوان به انجام عمل خودکشی
6- تهدید کاربر
7- اخاذی و باج خواهی

گردانندگان مومو در داخل ایران
گزارش ها حاکی از آنست که برخی کاربران پیام هایی به زبان فارسی نیز از طرف مومو دریافت کرده اند.اما بعید به نظر می رسد که همان موموی واقعی باشد به نظر می رسد این ها همان کسانی هستند که در هر شرایطی از آب گل آلود ماهی می گیرند.
با این حال تمام موارد گزارش شده از مزاحمت هایی به این نام در دستور کار پلیس فتا قرار گرفته است و بزودی افرادی که از داخل ایران به قصد مزاحمت و اخاذی به ویژه با نام مومو اقدام به ارسال پیامهای تهدید آمیز کرده اند شناسایی و دستگیر خواهند شد.

چند نکته برای والدین
1- والدین باید همواره نگران نحوه ی استفاده ی کودکان از فضای مجازی باشند.
2- آموزش های ضروری به فرزندانتان را فراموش نکنید.به آن ها آموزش دهید تا در این فضا حرف هر کسی را باور نکنند و بدون هماهنگی با شما عکس یا مشخصاتی از خود برای کسی نفرستند.
3- سعی کنید برای استفاده ی کودکان از گوشی همراه ، ساده ترین نوع گوشی را تهیه کنید. حدالامکان گوشی خود را در اختیار کودکان قرار ندهید.