کیک ماست زغال اخته با 4 ماده (بدون آرد، تخم مرغ یا کره)
کیک ماست زغال اخته با 4 ماده (بدون آرد، تخم مرغ یا کره)
کیک ماست زغال اخته با 4 ماده (بدون آرد، تخم مرغ یا کره)




(مقاله ترجمه شده از سایت معتبر خارجی)

این کیک ماست بلوبری خامه ای، صاف و پر از طعم زغال اخته است.  این کیک به راحتی درست می شود و فقط 4 ماده دارد.  نیازی به آرد، تخم مرغ، کره یا روغن ندارد.  تهیه کیک فقط چند دقیقه طول می کشد و می توان آن را زودتر از موعد برای یک رویداد درست کرد.

این کیک ماست بلوبری برای تابستان عالی است.  بهترین طعم آن به صورت سرد یا در دمای اتاق سرو می شود، بنابراین یک دسر با طراوت با زغال اخته شیرین است.  من مخصوصاً دوست دارم چقدر خامه ای است.

 عناصر

 بلوبری

 ماست یونانی

 شیر تغلیظ شده

 نشاسته ذرت

زغال اخته: این دستور غذا از زغال اخته تازه استفاده می کند.  سعی کنید در صورت امکان از انواع شیرین استفاده کنید.

ماست یونانی: این دستور غذا از ماست یونانی ساده بدون چربی استفاده می‌کند.  شما می خواهید از مارک ماست یونانی استفاده کنید که قوام بسیار غلیظی دارد.  من مارک های فاج یا کرکلند را دوست دارم.  ماست باید به اندازه‌ای غلیظ باشد که وقتی قاشق را می‌خورید و قاشق را وارونه نگه می‌دارید، به راحتی سر نخورد.

شیر تغلیظ شده: این کیک از شیر تغلیظ شده پرچرب استفاده می کند.  شیر تغلیظ شده به کرمی شدن این کیک کمک می کند و همچنین کیک را شیرین می کند.

 نشاسته ذرت: نشاسته ذرت به جذب مایع اضافی تولید شده از ماست و زغال اخته در طول پخت کمک می کند.

طرز تهیه کیک ماست بلوبری

 ماست و شیر تغلیظ شده ابتدا با همزن مخلوط می شوند.  سپس نشاسته ذرت الک شده و با آن مخلوط می شود. زغال اخته ها را هم زده و خمیر را آماده طبخ می کنیم.  می توانید آن را در سرخ کن یا فر بپزید.  در سرخ کن بادی سریعتر پخته می شود و مانند کیک در عکس ها سطح کاراملی خوبی دارد.  اگر در فر بپزید، کیک همان بافت را خواهد داشت، اما سطح آن کم رنگ می ماند و فقط اطراف لبه ها قهوه ای می شود.

کیک ماست بلوبری

 وعده‌ها: ۸ برش



 زمان آماده سازی: 5 دقیقه

 زمان پخت: 23 دقیقه

 زمان کل: 28 دقیقه



 دوره: دسر

 آشپزی: آمریکایی

 این کیک ماست بلوبری خامه ای بسیار خامه ای و یکدست است.  فقط به 4 ماده نیاز دارد و نیازی به آرد، تخم مرغ، کره یا روغن ندارد.

عناصر

 1 3/4 فنجان (390 گرم) ماست یونانی ساده بدون چربی

 1 فنجان (237 میلی‌لیتر/310 گرم) شیر تغلیظ شده پر چرب

 4 قاشق غذاخوری (32 گرم) نشاسته ذرت

 1 فنجان (138 گرم) زغال اخته تازه

دستورالعمل ها

 داخل یک قالب کیک گرد 6 اینچی یا یک تابه فنری گرد 6 اینچی را با اسپری روغن آشپزی چرب کنید و سپس کف آن را با کاغذ روغنی گرد بپوشانید.  لازم نیست کناره ها را خط بکشید اما مطمئن شوید که روغن کاری شده اند.

 ماست و شیر تغلیظ شده را به یک کاسه بزرگ همزن اضافه کنید.

اگر از پیمانه‌های اندازه‌گیری استفاده می‌کنید، حتماً از یک کاردک برای خراش دادن کناره‌های پیمانه‌تان استفاده کنید تا تمام شیر تغلیظ شده و ماست که کناره‌های آن گیر می‌کند، داخل کاسه همزن برود.) مخلوط را هم بزنید تا یکدست شود.  نشاسته ذرت را با یک صافی توری کوچک الک کنید.  نشاسته ذرت را با همزن مخلوط کنید تا گلوله ای باقی نماند.

زغال اخته ها را هم بزنید تا به طور یکنواخت در خمیر مخلوط شوند.  خمیر را در قالب کیک آماده شده بریزید.

 برای پخت و پز در سرخ کن بادی: سرخ کن را با دمای 315 درجه فارنهایت (157 درجه سانتی گراد) از قبل گرم کنید و حدود 23 دقیقه در فر قرار دهید.  سطح کیک باید قهوه ای و کاراملی شود و کیک پخته به نظر برسد.  اگر کیک شما کاملا سفت نشد نگران نباشید، زیرا در یخچال جا می گیرد.