طرز تهیه بستنی میوه ای خانگی
طرز تهیه بستنی میوه ای خانگی
طرز تهیه بستنی میوه ای خانگی



بستنی میوه ای ، یکی از پر طرفدارترین بستنی های دنیاست که اتفاقا کودکان ان را خیلی دوست دارند. درست کردن بستنی میوه ای در خانه ، بسیار راحت و اسان است . خوردن بستنی در تمامی فصول سال ممکن است ، اما درواقع میل کردن ان ، در تابستان به دلیل خنکی که دارد بسیار مورد استقبال قرار می گیرد.
برای تهیه بستنی میوه ای باید این موارد را تهیه کنید : شیر دو پیمانه ، شکر یک پیمانه، خامه قنادی یک پیمانه ، شکلات چیپسی و هم چنین سس شکلات به میزان لازم ، توت فرنگی یا هلو یا زردالو یا انبه و غیره سه پیمانه.
برای درست کردن بستنی میوه ای درابتدا، شیر را به همراه ، شکر داخل قابلمه بریزید و سپس روی حرارت کم اجاق گاز قرار دهید. بعد از اینکه شکر در ان حل شد و شیر هم به جوش امد ، قابلمه را از روی اجاق برداشته و کنار بگذارید تا خنک شود.
بعد از توت فرنگی ها یا هر میوه ی دیگری را برداشته و قسمت سر ان را جدا کرده و ان ها را خرد کنید ، و در ظرفی گود دار بریزید . بعد داخل این ظرف را از اب پر کنید و بعد ، روی اجاق قراردهید و حرارت ان را کم کنید تا به جوش بیاید.

بعد از ان که به جوش امد ، با استفاده از یک قاشق توت فرنگی ها را له کنید تا به صورت پوره در بیاید ، سپس ان را از روی اجاق بردارید تا پوره توت فرنگی خنک شود.
بعد از ان خامه قنادی را داخل یک ، کاسه بریزید و خیلی خوب با همزن برقی هم بزنید تا فرم بگیرد و سفت شود.  سپس ان ظرفی را که داخلش شیر و شکر بود را ، به داخل خامه اضافه کنید. بعد ان را با لیسک هم بزنید و سپس چند عدد، توت فرنگی را خرد کرده و داخلش بریزید و خوب هم بزنید . 
بعد روی این مایه بستنی را ،سلفون بکشید و ان را تا پنج ساعت در فریزر قرار دهید ، حالا بستنی میوه ای شما اماده است و می توانید برای تزیین ان ، ازچیپس شکلات و سس شکلات استفاده کنید.
برای فرم دادن به خامه توجه داشته باشید که خیلی روی زمان ، متمرکز نشوید و حتما به وسایل اشپزی دقت کنید. وسیله همزن برقی شما اگر متوسط باشد ۱۵ دقیقه برای هم زدن و فرم دادن خامه کافی است.