آیا شستن پیاز وقت تلف کردن است؟
آیا شستن پیاز وقت تلف کردن است؟
آیا شستن پیاز وقت تلف کردن است؟




شستن پیاز ایا بی خطر است و ایا اگر پیاز شسته نشود اسیبی به بدن وارد می شود؟ در این مقاله قصد داریم که راجع به این موضوع صحبت کنیم. بایستی گفت که اگر چه باید همه سبزیجات را قبل از ، خوردن شست اما پیاز قبل از سرخ کردن و خوردن را می توان نشست و استفاده کرد چرا که ، پیاز از جمله تمیز ترین سبزیجات است که لایه بیرونی دارد و از تمامی افت کش ها مصون باقی می ماند.
علاوه بر این اگر پیاز در حرارت قرار بگیرد ، تمامی میکروب های ان از بین می رود، اما اگر قرار باشد پیاز را ، به صورت خام استفاده کنید بهتر است که ان را با اب خنک بشویید. هم چنین اگر پیاز مورد استفاده ی شما ، خرابی یا کثیفی دارد ان را نیز برطرف کنید و سپس ان را میل بفرمایید.
پیاز به اندازه ی دیگر سبزیجات مستعد الودگی نیست اما در واقع ، این بدین معنا نیست که ان را به طور کل نشویید بلکه بهتر است ان را شستشو دهید چرا که پیاز الوده نیز می تواند مسمومیت غذایی ایجاد کند ، هر چند که می توان پیاز را برای سرخ شدن ، اصلا نشست.
حالا سه مرحله اصلی شستشو ی پیاز وجود دارد که ، می توانید ان ها را انجام دهید.
در اولین مرحله ، دو لایه از پوست بیرونی پیاز را جدا کنید و ریشه های ان را نیز بکنید.  در دومین مرحله ، پیاز را زیر شیر اب سرد بگیرید و الودگی های ان را بشویید. در سومین مرحله ، ان نیز این است که پیاز ها را با دستمال خشک کنید.


اگر می خواهید که از پیاز ها برای تهیه سالاد استفاده کنید ، بهتر است که ان را لایه لایه کنید و در اب کشی قرار دهید و ان را بشویید . هم چنین می توانید ان را برای چند دقیقه لایه لایه کرده و در کاسه ای که از اب سرد پر شده است نگه دارید و بعد در سالاد استفاده نمایید.
نگه داری کردن پیاز در اب ان هم برای چند دقیقه ، می تواند بوی تند ان را نیز برطرف کند و پیاز را ملایم و شیرین گرداند. یک نکته مهمی که وجود دارد این است که نباید پیاز ها را ، قبل از نگه داری بشویید بلکه بایستی ، ان را در جای خشک و خنک نگه داری کنید چرا که ، در غیر این صورت پیاز ها کپک می زنند.
معمولا پیاز ها ،اگر شرایط خوبی را داشته باشند ، در ۷ الی ۱۴ ، روز می توانند دوام بیاورند. اگر متوجه شدید که پیاز ها خراب شدند ان ها را دور بیندازید.
حالا می توان گفت که پیازچه یا پیاز سبز ، با این مدل از پیاز ها فرق دارد و طعم و بوی خاص خود را دارد و نحوه شستشو ی ان نیز راحت تر است.