سه دمنوشی که می تواند باعث تقویت حافظه شود
سه دمنوشی که می تواند باعث تقویت حافظه شود

سه دمنوشی که می تواند باعث تقویت حافظه شود



از گذشته تا به اکنون، بسیاری از افراد از خواص بی نظیر، گیاهان دارویی بهره برده اند و از دم کرده و عصاره ان ها استفاده می کنند، اما امروزه نوع دمنوش ان ها مدرن تر است، و درست کردن ان نیزوقت بسیار کمی را می گیرد و راحت است.
گیاهان دارویی در مطبخ نیز وجود داشتند و از ان ها در تهیه غذاها هم استفاده می شده است،حالا در این مطلب قرار است که از سه نوع دمنوش پرده برداری شود که،خاصیت تقویت کنندگی حافظه را دارند و بسیار قوی هستند و می توانند به بدن و سیستم عصبی هم کمک کنند.
یکی از این دمنوش ها، دمنوش جینسینگ است که فوق العاده قوی می باشد، و دارای انواع ویتامین ها و املاح و مواد معدنی است، جینسینگ خاستگاه شرقی دارد و در ژاپن و چین و کره بسیار مورد استفاده قرار می گیرد و باید گفت که در کشور ما نیز به ان توجه می شود و در طب سنتی از ان کمک گرفته می شود، دمنوش ان می تواند حافظه را تقویت کند.
علاوه بر ان می تواند با اثر روی سیستم عصبی، باعث برطرف شدن استرس و اضطراب شود و خستگی را بزداید، ریشه های ان می تواند باعث تقویت عملکرد ریه شود و تنفس را نیز راحت کند.
دمنوش جینسینگ می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و باعث شود که فرد به بیماری ها، مبتلا  نشود.

هم چنین اینکه این دمنوش می تواند از ایجاد امراض قلبی و عروقی پیشگیری کند، و تومور ها را برطرف نماید ، چرا که انتی اکسیدان دارد و سلول ها را جوان و شاداب نگه می دارد.
برای تهیه ان، بایستی اب را به جوش برسانید و جینسینگ تا حدود ۳ گرم را در ان بیندازید تا دم بکشد و ۱۵ دقیقه به ان وقت دهید، و بعد می توانید ان را میل کنید، روزانه دو فنجان از دمنوش جینسینگ را مصرف کنید، البته این دمنوش ضرری ندارد اما ممکن است شما را دچار اختلال خواب کند.
دمنوش بعدی، دمنوش شاه توت است که طعم ان ترش است و رنگ این دمنوش هم همان طور که می دانید قرمز است و می تواند باعث ارامش بدن بشود، این دمنوش دارای موادی است که می تواند بر روی حافظه اثر بگذارد و ان را تقویت کند و از الزایمر پیشگیری نماید، تهیه دمنوش شاه توت هم اسان است و باید ان را در اب جوش قرار دهید تا دم بکشد و بعد میل کنید، این دمنوش را نیز می توانید تا سه فنجان در روز بنوشید ونباید در مصرف ان زیاده روی کنید، چرا که می تواند فشار شما را کاهش دهد و یا حتی اینکه باعث به وجود امدن اسهال و استفراغ شود.
دمنوش سوم که معرفی می کنیم، دمنوش هلیله سیاه است که خاستگاه ان کشور هند است و در واقع از ان به اکسیر عمر اشاره می کنند که نوشیدن ان می تواند باعث بهبود عملکرد بدن شود و طول عمر را افزایش دهد؛ این دمنوش خاصیت بی نظیری در تقویت حافظه دارد و می توان ان را روزانه مصرف کرد، چرا که علاوه بر ان از بیماری های پوستی و قلبی و عروقی پیشگیری می کند. دمنوش هلیله سیاه را هم مثل دیگر دمنوش ها می توانید دم کنید و میل نمایید، این دمنوش می تواند از اسم و قولنج پیشگیری نماید و چین و چروک پوستی و سفید شدن مو را برطرف کند.
هلیله سیاه ، را هیچ وقت پودر نکنید و ان را به صورت تکه تکه استفاده نمایید، اگر مصرف ان زیاد شود، می تواند باعث مشکلات معده و روده گردد و حتی اینکه روی خواب اثر بگذاردو اختلال ایجاد کند.