انجیر کاهش دهنده کلسترول خون
انجیر کاهش دهنده کلسترول خون

انجیر کاهش دهنده کلسترول خون



انجیر یک میوه بسیار خوشمزه است که رشد ان از فصل بهار، شروع می شود و در فصل تابستان به بار می نشیند و می توان از انجیر ها استفاده کرد. این میوه به قدری مقوی است که می تواند مشکلات گوارشی را برطرف گرداند ، و نگذارد که فرد دچار یبوست شود ، از طرفی به مقدار لازم فیبر دارد و می تواند به روده و معده کمک کند.
این میوه به رنگ های زرد و بنفش وجود دارد، و هم چنین اینکه می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند و از ان جایی که انتی اکسیدان است، می تواند از پیری سلول جلوگیری کند، و نگذارد که سلول ها سرطانی شوند.
انجیر یک میوه ی اسیب پذیر است، که اگر به مدت طولانی از ان نگه داری کنید خراب می شود و له می گردد و دیگر قابل استفاده نخواهد بود، انجیر می تواند باعث شود که، پوست نرم و لطیف شود و حتی روشن گردد.

این میوه  دارای ۷۴ کیلو کالری انرژی است، و پروتیین و قند و کربوهیدرات در ان وجود دارد، و هم چنین دارای انواع ویتامین هم می باشد که برای بدن مورد نیاز است. مصرف زیاد انجیرو حتی انجیر خشک، برای افراد دیابتی میتواند خطرافرین باشد.
انجیر می تواند چربی های مضرو کلسترول را کاهش دهد و سوخت و ساز بدن را بالا ببرد . از طرفی اگر در مصرف ان زیاده روی شود، می تواند در فرد، احساس سنگینی بر روی معده ایجاد کند، حتی می تواند نسبت به افتاب حساسیت ایجاد کند و یا الرژی بدهد.
انجیر می تواند سموم بدن را از طریق کلیه ها دفع کند، اما اگر زیاد مصرف شود می تواند ایجاد سنگ کلیه کند پس بایستی به طور متعادل مصرف گردد.
انجیر برای افرادی که دچار فشار خون هستند، هم مفید است و این افراد می توانند با مصرف انجیر میزان فشار خود را تنظیم کنند چرا که انجیر به دلیل حذف کلسترول بد بدن، می تواند مشکلات قلبی و عروقی فرد را برطرف کند و ان را بهبود ببخشد.
هم چنین از ان جایی که، منیزیم و اهن و کلسیم دارد می تواند، استخوان ها را، مستحکم کند و باعث ارامش عضلات شود و درد را کاهش دهد، حتی می تواند بر روی گلو درد اثر کند و ان را التیام بخشد.
انجیر به دلیل داشتن امینو اسید تریپتوفان، می تواند بی خوابی را، برطرف کند و باعث ارامش فرد شود، از طرفی می تواند استرس و اضطراب را از او دور کند و ضربان قلب را به حالت نرمال در بیاورد.

انجیر به دلیل داشتن اهن، می تواند کم خونی را برطرف کند اما باید به صورت منظم مصرف شود، هم چنین بیماری ابله مرغان را هم برطرف می کند.
انجیر خاصیت، ضد التهابی دارد و می تواند عفونت   التهاب را از بین ببرد، هم چنین می تواند بر روی مو ها اثر، کرده و ان را نرم و لطیف و ابریشمی کند و خارش سر را از بین ببرد.
هم چنین می تواند بر روی دستگاه تنفسی هم تاثیر داشته باشد، و بیماری های مربوط به ان را بهبود ببخشد، در نتیجه برای بیماری کرونا هم مفید است. انجیر برای سلامت کبد هم موثر واقع می شود.
از انجیر می توانید کیک و شیرینی درست کنید و به همراه چای و دمنوش میل کنید، هم چنین می توان از ان برای تهیه ماسک صورت استفاده کرده و هر از چند گاهی بر روی صورتتان ماسک بگذارید و تاثیر بی نظیر ان را بر روی پوست ببینید.
هم چنین می تواند یک گزینه رژیمی باشد، و افرادی که قصد لاغر شدن دارند، می توانند از ان استفاده کنند.