میوه های مناسب دوران کرونا
میوه های مناسب دوران کرونا

میوه های مناسب دوران کرونا



در دوران کرونا، تغذیه از اهمیت بالایی برخوردار است، و باید از میوه ها و سبزیجات و مواد مناسب برای بیماران استفاده شود، و حتی بایستی که این مواد خوراکی در ظروف یک بار مصرف و با کیفیت در اختیار بیمار قرار بگیرد تا بعد از سرو غذا و یا خوراکی، برای بهداشت بیشتر نیز، ان ظرف دور انداخته شود . با رژیم غذایی مناسب، می توان سیستم ایمنی فرد را تقویت کرد، و باعث بهبود هر چه زودتر او شد، و باید هر روز برنامه غذایی بیمار متنوع باشد و از کربوهیدرات، چربی، قند  و پروتیین بهره ببرد.

در این میان ، میوه ها نیز بسیار مناسب هستند و می توانند انواع ویتامین ها و املاح را به بدن برسانند و ان را تقویت کنند. حتی سبزی ها نیز، باعث نشاط و طراوت بدن خواهند شد که می توان به هویج، کاهو و اسفناج اشاره کرد که مجهز به ویتامین آ هستند، و پرتقال و گوجه فرنگی و لیموترش هم به دلیل داشتن ویتامین سی، بسیار برای بیماری کرونا مفید هستند و می توانند بدن را در برابر ان مقاوم کنند و خیلی زود بهبود ببخشند.
آب میوه تازه نیز می تواند به بیمار کمک کند، و باعث برطرف شدن کمبود اب او شود ، و فشار فرد را تنظیم کند که در این میان می توان به اب انار و اب هویج اشاره کرد که، به کلیه ها کمک می کنند تا هر جه زودتر سموم را از بدن دفع کنند.
از گریپ فروت و میوه های استوایی نیز می توانید استفاده کنید چرا که این گونه از میوه ها طبع گرمی دارند و می توانند به بدن و سیستم ایمنی کمک کنند. اما باید متذکر شد که بایستی از خوردن خیار و خربزه و هندوانه و دیگر میوه هایی که سرد هستند دوری کنید چرا که منجر خواهند شد، که حال شما بدتر شود.
اگر که مشکل بلع یا مشکل معده دارید، در زمانی که مبتلا به کرونا شده اید می توانید از پوره میوه ها و یا بخار پز شده ی سبزیجات استفاده کنید.
مکمل ها و قرص های ویتامین را در صورت نیاز حتما تحت نظر پزشک مصرف کنید و از مصرف خودسرانه ی ان بپرهیزید. روزانه مصرف دو عدد نارنگی، ان هم در فصل پاییز،می تواند  میزان ویتامین سی مناسب را به بدن انتقال دهد.
از شلغم پخته و خام نیز می توان استفاده کرد، همین طور اینکه اگر به ان عسل اضافه کنید، معجونی بی نظیر در درمان کرونا به حساب می اید، و می تواند اب ریزش بینی و حتی گلودرد را التیام بخشد.
اووکادو و کلم بروکلی و میوه هایی مثل کیوی و اناناس نیز، بسیار برای بدن مفید هستند و به خصوص اینکه اناناس دارای بروملین می باشد که می تواند التهاب را برطرف کند و زخم را بهبود دهد، کلم بروکلی نیز دارای انتی اکسیدان است و برای تقویت بدن در برابر کرونا می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در ضمن، افراد دیابتی باید تحت نظر متخصص تغذیه باشند تا در روزهایی که مبتلا به کرونا هستند ، بدانند که از چه مواد و میوه هایی برای خود استفاده کنند تا دچار افزایش قند نشوند و به خوبی بتوانند بهبود یابند چرا که اغلب میوه ها دارای قند فراوان هستند و ممکن است شرایط بیمار را بدتر کنند مثل انبه که به شدت برای افراد دیابتی خطرناک است.

سیب نیز یک میوه بسیار اعجاب انگیز است که دارای خواص دارویی می باشد و منبع غنی از ویتامین ها و املاح و عناصر است که به شدت برای کرونا ضروری می باشد و می تواند باعث افزایش قوای بدن شود