شیر زنجبیل، برای تقویت سیستم ایمنی
شیر زنجبیل، برای تقویت سیستم ایمنی

شیر زنجبیل، برای تقویت سیستم ایمنی



زنجبیل یک ماده ای است که خاستگاه ان، کشور هند می باشد و به عنوان ادویه ای تند و خوش طعم و عطر در همه غذاهای انان استفاده می شود، این ماده خوراکی خواص بسیار زیادی را دارد ، و طبع ان گرم است ، و می تواند به خوبی بدن را تقویت کرده و از لحاظ ایمنی ان را ارتقا دهد. هم چنین زنجبیل ، می تواند بسیاری از بیماری هایی مانند، انفولانزا و مشکلات گوارشی اعم از مشکلات معده و روده، و همین طور سرما خوردگی و گرفتگی سینوس ها را برطرف کند، البته که بایستی به صورت مداوم و منظم استفاده شود ، و چه بسا که اگر با شیر ان را مخلوط کنید، تبدیل به یک معجون بسیار شگفت انگیز و شفا بخش خواهد شد که کمک شایانی به بدن خواهد کرد.

شیر زنجبیل، یک خوراکی کامل است که تمام مواد معدنی و املاح و ویتامین های مخصوص را دارد، و اتفاقا هر سنی اعم از پیر و جوان ان را دوست خواهند داشت، هم چنین این مطلب را هم بهتر است متذکر شویم که این ، یک نوشیدنی زمستانی است و به خوبی در سرمای زمستان، بدن را گرم می کند و می تواند ادمی را سیر نگه دارد.
شیر زنجبیل، از نفخ کردن جلوگیری می کند و به خوبی می تواند به متابولیسم و سوخت و ساز بدن کمک کند، و می تواند التهابات بدن را التیام بخشد. این نوشیدنی، دارای خواص انتی اکسیدانی بوده و نمی گذارد که، رادیکال ازاد ایجاد شود، در نتیجه از ایجاد و تشکیل تومور های سرطانی پیشگیری می کند.
شیر زنجبیل بسیار برای پوست، مفید است و باعث نرمی و لطافت پوست می شود و اگر قرمزی و التهاب بر روی ان وجود داشته باشد، برطرف خواهد شد. از طرفی می توانید، به هنگام تهیه ان از فلفل سیاه و دارچین، هم استفاده کرده و با ان مخلوط کنید.
شیر و زنجبیل را باهم به مدت ۴ الی ۵ دقیقه بجوشانید، سپس یک دقیقه به ان استراحت دهید تا خنک شود،  سپس می توانید به ان عسل و یا شکر اضافه کنید تا طعم ان را شیرین کنید و البته که با اضافه کردن عسل به ان، این نوشیدنی مقوی تر خواهد شد.
  از طرفی می توانید چند پر زعفران هم به ان اضافه کنید و ان را بنوشید و لذت ببرید. شیر زنجبیل می تواند کلسترول بد را از بدن حذف کرده، و در نتیجه باعث شود که، فرد به بیماری های قلبی و عروقی مبتلا نشود، هم چنین اینکه این نوشیدنی می تواند چربی پوست را هم برطرف کند، و اگر فردی مبتلا به گلودرد باشد، گلو را نرم کرده و درد ان را بهبود می بخشد.
شیر زنجبیل ، می تواند برای کسانی که رژیم دارند مفید باشد، و برای کاهش وزن و لاغری بسیار مناسب است. هم چنین اینکه، برای درد قاعدگی هم می توان از ان استفاده کرد، و به دلیل طبع گرمی که دارد تمام عضلات را ارام کرده و منبسط می کند و از انقباض شدن ان ها پیشگیری می کند و این چنین درد های قاعدگی را کاهش می دهد.
شیر زنجبیل یبوست را هم برطرف می کند، همین طور اینکه استخوان ها را محکم کرده و از ایجاد پوکی استخوان، پیشگیری می کند. از طرفی شیر زنجبیل، می تواند ارتروز را مداوا کند، و به دستگاه تنفسی هم کمک می کند و راه تنفسی را ضدعفونی می کند.

شیر زنجبیل، می تواند استرس و اضطراب، را کاهش داده و بر روی سیستم عصبی اثر کند و فرد را ارام نگه دارد. هم چنین اینکه می تواند از ایجاد الزایمر هم پیشگیری کند.