دلایل نیاز یک خانه به داشتن فر
دلایل نیاز یک خانه به داشتن فر

دلایل نیاز یک خانه به داشتن فر


خیلی از غذاهایی که طبخ می شود، نیاز است که در فر پخته شود و در قابلمه بر روی اجاق ، ان را نمی توان تهیه کرد ، برای مثال می توان گفت که کیک ها و شیرینی ها را در فر تهیه کرد و حتی می توان در فر ، پیتزا درست کرد. برای ایجاد غذاهای متنوع، بایستی از حالت مدرن یعنی فر استفاده کرد، در نتیجه می توانید به این وسیله غذاهای زیادی را تجربه کنید و برای مثال می توانید لازانیا بپزید.
فر ها مدل های گوناگونی دارند، برای مثال فر تو کار، روکار، و زیر اجاق گازی وجود دارد که ، در واقع همه ی این موارد استفاده می شود و می توان در ان ها به طبخ انواع غذا پرداخت، در روش های قدیمی پخت در واقع به غذا اسیب وارد می شد و در واقع از ارزش غذایی ان کاسته می شد، ولی در این مدل طبخ غذا که از فر استفاده می شود، غذا کیفیت خود را حفظ می کند، و در روش های قدیمی اشپز بایستی از ادویه های بیشتر و روغن بیشتری در طبخ غذا استفاده کند که ، برای بدن ضرر  دارد و بسیار نامناسب است.
در حالی که باید گفت در فر، غذاها احتیاج به روغن خیلی زیاد ندارند و در واقع، مقدار بسیار کمی روغن احتیاج دارند که با همان مقدار طبخ می شوند و زیاد به طعم دهنده نیاز ندارند چون که به خوبی در فر، برشته می شوند، و در واقع می توان گفت که مغز پخت می شوند، در این حالت است که غذا بسیار سالم بوده و اسیبی به بدن وارد نمی کند .

 برای خرید فر  حتما  توجه کنید که، از فروشگاه معتبری ان را بخرید و توجه داشته باشید که ، با کیفیت باشد و از وسایل خوبی تهیه شده باشد. فر به دلیل ان که حرارت را به طور یکسان و خوب در همه جای غذا پخش می کند موجب می شود که، ویتامین ها و املاح غذا تحت تاثیر حرارت زیاد قرار نگیرند و از بین نروند، درحالی که در روش های قدیمی، به دلیل حرارت مستقیم و زیاد ، ویتامین ها از بین می رفتند.
 حالا در بین فر ها، فر گازی از فر برقی بهتر است و در واقع از لحاظ قیمت نیز ارزان تر است،  و هم‌چنین اینکه فر های گازی برای محیط زیست بسیار مناسب تر هستند تا فر های برقی. البته خطرات فر گازی بیشتر است و در صورت خرابی بایستی زود تعمیر شوند ولی خیلی از افراد از فر برقی استفاده می کنند ، با اینکه گران تر هستند اما ، پخت و پز خوبی را انجام می دهند و در واقع شناخته شده تر هستند. این فر های برقی، در واقع کاربری اسان تر ی داشته و به خوبی نیز تمیز می شوند.
فر های توکار مناسب ترین فر برای خانه های اپارتمانی هستند و در واقع می توانند به خوبی غذاها را توسط ان ها تهیه کرد. حتی جایگاهی برای قرار دادن مایه کیک و شیرینی دارند که به این وسیله، ان ها را مغز پخت می کند. این فر ها مجهز به چراغ هستند و خیلی خوب حرارت را مدیریت می کنند و البته که فر های روکار نیز مناسب هستند.

 این فر ها مجهز به قفل کودک بوده و در این صورت بسیار مناسب خانم های خانه دار هستند، البته باید گفت که فر های توکار و حتی روکار هر دو، مجهز به فن خنک کننده بوده و حتی می توانند به صورت ماکروفر هم عمل کنند. در نتیجه غذاها خیلی خوب پخته می شوند و مواد ان ها سالم می ماند و خیلی چرب نخواهند شد.