آیا از خطرات خوردن بال و گردن مرغ با خبر هستید؟
آیا از خطرات خوردن بال و گردن مرغ با خبر هستید؟

آیا از خطرات خوردن بال و گردن مرغ با خبر هستید؟

بال و گردن مرغ طرفداران زیادی دارد، چرا که در این قسمت از مرغ چربی زیادی قرار دارد و در نتیجه ان را خوشمزه می گرداند، امروزه به خاطر پیشرفت صنعت ان هم به خصوص در بخش مرغ داری، به بال و گردن مرغ هورمون های استروییدی تزریق می کنند که در واقع خوردن ان ها عوارضی را به دنبال دارد. چرا که این هورمون ها در این بخش ها باقی مانده و تجمع پیدا می کنند و مشکلاتی را به بار می اورند. برای مثال، می توان گفت که یکی از مشکلات و عوارضی که ایجاد می کنند، مربوط به بخش دستگاه گوارش است.
خوردن بال و گردن مرغ، بیشتر از هر جای دیگر، کبد را تحت تاثیر قرار می دهند و در ان جا در بدن انسان تجمع پیدا می کنند. این مواد باعث ایجاد کبد چرب می شوند که این مشکل در خانم ها شایع تر است و بیشتر رخ می دهد. از طرفی گردن مرغ ، محل عبور انواع اعصاب و هم چنین غدد لنفاوی می باشد که در واقع خیلی نمی توان این بخش را به هنگام طبخ ، شستشو داد در نتیجه خیلی از موارد بیماری و مشکلات با خوردن گردن به انسان منتقل می شود.
حتی بایستی این مطلب را هم گفت که ، خوردن بال مرغ باعث بالا رفتن کلسترول بدن شده و مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد، که یکی از ان ها مشکلات قلبی و عروقی می باشد، و صدمات مهم تری هم به بدن وارد خواهد کرد. یکی از مشکلات بسیار بدی که ایجاد می کند، این است که خوردن بال و گردن باعث تاثیر بر روی هورمون های زنانه می شود ودر نتیجه موجب ایجاد کیست در رحم می شود که فرد را با دردسر رو به رو می کند،پس تا جایی که امکان دارد از خوردن بال و گردن خودداری بفرمایید.
علاوه بر این ها در بال و گردن، مواد شیمیایی نیز تجمع یافته است که به بدن انسان اسیب خواهد زد. یکی دیگر از مشکلاتی که خوردن بال و گردن ایجاد می کند، کیستیک شدن سینه ها می باشد،که خانم ها بهتر است از خوردن ان اجتناب کنند و از دیگر بخش های مرغ استفاده کنند تا سالم بمانند.
هم چنین خوردن ان ها برای زنان باعث ایجاد مو های زائد و جوش و اکنه شده که ان ها را با دردسر های بزرگی مواجه خواهد کرد،هم چنین در اقایان، باعث ایجاد اکنه های شدید و درشت پوستی به خصوص در ناحیه صورت می شود.این هورمون های استروییدی که به بال و گردن مرغ تزریق می شوند ، از ان جایی که محلول در چربی هستند ، انتقالشان راحت بوده و علاوه بر مشکلاتی که گفته شد می توانند در روند باردار شدن یک خانم هم تاثیر منفی بگذارند. هم چنین سیکل قاعدگی را بهم می زنند و خانم ها را دچار مشکل می کنند .
یک عارضه بزرگی که خوردن بال و گردن به بدن وارد می کند، چاقی می باشد که فرد را دچار مشکل می گرداند، و به خصوص اینکه در خانم ها باعث افزایش و تجمع هورمون تستوسترون هم می شود که این هم بسیار بد است! البته برخی از شرکت ها و مرغ داری ها استفاده از هورمون را جایز نمی دانند و حتی برخی از ان ها معتقدند که اینکار مفید نبوده و از طرفی بسیار هزینه بر است. هم چنین دیده شده تزریق این هورمون ها سلامت خود مرغ را تحت تاثیر قرار می دهد و موجب تغییر شکل بال و گردن ان می شود در نتیجه از انجام ان خودداری کردند.
امروزه ارگان ها اقدام کردند که این روش را از بین ببرند و ان را رد کنند و مواد خوراکی خوب و ارگانیک را در اختیار افراد جامعه قرار دهند و اینگونه مرغ ها باز هم در مکان های کمی ، در حال تولید  هستند.