چگونه بوی سوختگی را در منزل از بین ببریم؟
چگونه بوی سوختگی را در منزل از بین ببریم؟

چگونه بوی سوختگی را در منزل از بین ببریم؟

خیلی از اوقات اتفاق می افتد، که در خانه چیزی می سوزد و بویش کل فضای خانه را پر می کند و معمولا افراد در چنین وضعیتی کاری که می کنند این است که منبع سوختگی را دور می اندازند، و با با حوله ای خیس که در فضا تکان می دهند سعی در برطرف کردن ان بوی ناخوش را دارند. هم چنین در چنین مواقعی ، پنجره ها و درب ها را نیز باز می گذارند تا کاملا بو برطرف شود. اما بایستی گفت که ترفند هایی وجود دارد که با استفاده از ان ها می توان از شر بوی سوختگی نجات پیدا کرد، البته این کار ها شاید کمی سخت باشد اما توسط ان ها بهتر می توانید هوا را پاک سازی کنید، هم چنین بایستی این نکته راهم گفت که بهتر است تهویه را خاموش کرده و اجازه دهید که هوای تازه در محیط رد و بدل شود و هوا را تمیز کند.
یکی از روش هایی که می توانید به کار ببرید این است که ، ۱۵ الی ۲۰ عدد گل میخک را در اب در یک قابلمه بریزید و بگذارید تا بجوشد و این روش خودش به تنهایی می تواند باعث بر طرف کردن بوی بد سوختگی شود و البته که می توانید مجددا میخک ها را نگه داشته و خشک کنید و دوباره از ان ها در مواقع دیگر استفاده کنید. در روش دیگر، می توانید بر روی اجاق گاز ظرف ابی قرار دهید و بر روی ان چوب دارچین و یا پودر دارچین اضافه کنید و بگذارید تا با شعله ی ملایم بجوشد، در نتیجه کم کم در فضا بوی خوش دارچین پخش می شود و می تواند به سرعت بوی سوختگی و حتی بوهای نامطبوع و بوی روغن سرخ کردنی را هم از بین ببرد.
حتی می توانید از ترکیبات دیگری استفاده کنید، برای مثال می توانید در همین اب جوشی که بر روی اجاق گاز گذاشته اید، برش هایی از لیمو را قرار دهید تا به هنگام جوشیدن، عطرش فضا را پر کند. راه دیگر این است که اگر نان در منزل دارید بر روی ان سرکه ریخته و در قسمت های مختلف خانه قرار دهید و یا در اب ریخته و ان را بجوشانید تا بوی سوختگی در منزل را از بین ببرد.
یک روش نوین و جالبی که وجود دارد این است که در ظرفی مقداری ادکلن بریزید و سپس در چهار گوشه ظرف قند قرار دهید و سپس قند ها را اتش بزنید و تا زمانی که ادکلن تمام نشده صبر کنید و سپس ان را خاموش کنید، خواهید دید که بوی سوختگی در منزل از بین خواهد رفت. در خیلی از منازل، افراد برای برطرف کردن بوی بد سوختگی از زغال استفاده می کنند، به این صورت که ان را در ظرف هایی قرار می دهند و سپس ان ها را در محیط خانه قرار داده و می بینید که بو سوختگی کم کم از بین خواهدرفت. 
پیاز و وانیل هم هر کدام برای بر طرف کردن بوی سوختگی در منزل به کار برده می شوند، و می توان ان ها را کمی به اب اغشته کرد و در ظروفی قرارداد، و سپس در مکان های مختلف خانه قرار داد تا باعث کاستن بوی سوختگی شوند و این روش ها با سرعت بو را از بین می برند، در حالی که اگر به تنهایی از تهویه استفاده کنید شاید به نتیجه دلخواه نرسید.
قهوه هم یکی دیگر از ماده های خوراکی است که در روند کاستن بوی بد سوختگی می تواند کمک کند، بدین طریق که یا ان را در ماکروویو قرار دهید و بگذارید عطرش در فضا پخش شود و یا اینکه می توانید بجوشانید و از این طریق بوی سوختگی را از بین ببرید.