راهنمای تشخیص بادمجان شیرین از بادمجان تلخ
راهنمای تشخیص بادمجان شیرین از بادمجان تلخ

راهنمای تشخیص بادمجان شیرین از بادمجان تلخ

بادمجان از صیفی جات بوده و انواع مختلفی دارد، و می توان از رنگ های مختلف ان مثل سیاه، قرمز، سفید و بنفشش استفاده کرد که هر کدام برای تهیه خوراکی های متنوع استفاده می شوند. بادمجان علاوه بر اینکه طعم و مزه ویژه ای دارد، از طرفی دارای خواص شگفت انگیزی می باشد که به بهبود سیستم ایمنی بدن و همین طور عملکرد سیستم گوارشی کمک می کند. حالا در این میان تشخیص بین بادمجان شیرین و بادمجان تلخ ، برای کدبانو ها کاری دشوار است البته ترفند هایی برای اینکار وجود دارد که ان ها را بررسی خواهیم کرد.
بادمجان در واقع همانند سیب زمینی از دسته ی تیره گیاهان می باشد و خاستگاه ان به هند و در واقع قاره اسیا بر می گردد، و مدتی بعد مورد توجه و استفاده ی اروپاییان قرار گرفت و ان ها نیز همانند اسیایی ها از بادمجان در غذاهای خود استفاده کردند. اگر بادمجان تلخ باشد و در غذا استفاده شود، موجب تلخی و بدمزه شدن غدا می شود پس بایستی که ، در هنگام خرید به کیفیت بادمجان دقت کنید. به ترتیب که بایستی بادمجان شیرین بافتی منسجم داشته باشد و اگر انگشت خود را در ان فرو ببرید به حالت اولیه خود باز می گردد. ولی اگر له شود نشان دهنده ی کهنگی ان است و قطعا مزه ی ان تلخ خواهد بود. 
از طرفی دیگر یکی از عوامل تلخی بادمجان در واقع دانه های داخل ان می باشد، و این قضیه بیشتر در بادمجان های بزرگ دیده می شود، پس بهتر است که در هنگام خرید از بادمجان های کوچک و متوسط بردارید و خرید کنید. هم چنین نکته ی دیگری که برای این تشخیص مدنظر است، رنگ پوست بادمجان است ،در واقع کدری و چروکیدگی بادمجان نشان دهنده ی تلخی ان است و هر چه قدر بیشتر در چنین شرایطی نگه داری شود ، تلخی ان بیشتر خواهد شد،پس سعی کنید که از بادمجان های تازه با پوستی شفاف و یکدست تهیه کنید تا طعمی خوب داشته باشد.هم چنین به خاطر داشته باشید که اگر کبودی و رنگ پریدگی در بادمجان مشاهده کردید، از خرید ان خودداری کنید، چرا که این قضیه نشان دهنده ی خرابی و بی کیفیتی بادمجان است.
یکی دیگر از ترفند های تشخیص شیرینی و تلخی بادمجان، توجه کردن به ساقه ی ان است که بایستی که ساقه ی ان سبز رنگ باشد و هیچ گونه کپک و ضایعاتی بر روی ساقه ی ان وجود نداشته باشد ، چرا که در این صورت بادمجان رو به تلخی می رود.یکی از موارد خیلی جالب در مورد بادمجان شیرین این است که وزن داشته باشد ، پس در هنگام خرید به ان دقت کنید.
حالا چنان چه بادمجانی که تهیه کردید، تلخ بود ، راهکار هایی وجود دارد که به شما کمک کند که تلخی بادمجان را بگیرید که این راهکار ها بدین شرح است: یکی از این راه ها فریز کردن بادمجان است به این صورت که بادمجان ها را به ۴ الی ۵ قطعه خرد کرده و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزنند ، سپس ان ها را از فریزر خارج کرده و بگذارید یخ ان ها اب شود و سپس ان ها را فشار دهید تا تلخی بادمجان همراه با اب از ان خارج شود.
راه دیگر این است که دانه های داخل بادمجان را از ان خارج کنید تا تلخی ان کاهش یابد. هم چنین می توانید، بادمجان را تکه تکه کرده و بر روی ان نمک بپاشید، و بعد از گذشت مدتی ان را ابکشی کنید، از این طریق هم می توانید ،تلخی ان را کاهش داده ، و بر طرف کنید، و میل نمایید.