ایده ای بی نظیر ، همچون استفاده از مانکن ها در رستوران ها
ایده ای بی نظیر ، همچون استفاده از مانکن ها در رستوران ها

ایده ای بی نظیر ، همچون استفاده از مانکن ها در رستوران ها
 
امروزه به علت شیوع ویروس کرونا ، بسیاری از کسب و کار ها همچون ، کافی شاپ ها ، فست فود ها ، رستوران ها ، طباخی ها ، و ... مختل شدند . چرا که همزمان با شیوع این ویروس در سراسر جهان ، این صاحبان مشاغل به جهت رعایت پروتکل های بهداشتی ، و همچنین به سبب جلوگیری از پخش ویروس کرونا ، کسب و کار خود را به اجبار تعطیل کردند . 
همانطور که خود نیز واقف بر این امر هستید ، در شرایط سخت ، ایده های بی نظیر و نابی در ذهن شکل می گیرد . که از جمله این ایده ها می توان به استفاده کردن از مانکن ها به جای مشتریان ، در رستوران ها ، کافی شاپ ها ، و ... اشاره کرد . صاحب یک رستوران چینی واقع در توکیو ( پایتخت ژاپن ) ، با به وجود آمدن شرایط کرونا و مختل شدن کسب و کارش ، تصمیم گرفت تا چندین مانکن را تزیین و ، آرایش کند و به جای مشتریان بر روی برخی صندلی ها ، بنشاند . 
ماساتو تاکه مینه ، ( صاحب رستوران ) با این ابتکار بی نظیر باعث شد که ، فاصله اجتماعی مشتریان با یک دیگر در هنگام رجوع به رستوران ، رعایت شود . و از طرفی نیز ، افرادی که از بیرون به رستوران ، نگاه می کنند ، این رستوران را پر و یا به عبارت دیگر مملو از جمعیت می بینند . که دیدن این صحنه ها در این شرایط ، باعث ایجاد حسی بی نظیر و پر نشاط ، در میان مردم می شود .
این ابتکار ماساتو تاکه مینه ، تنها به رستوران چینی اش ختم نشد ، بلکه با باز شدن نسبی رستوران ها و کافی شاپ ها ، دیگر افراد نیز در سایر کشور ها از این ایده ناب ، بهره بردند . برای مثال کافه ای به نام Roundel در ونکوور همچون ماساتو تاکه مینه ، از مانکن ها به جای مشتریان خود استفاده می کند . با این کار مشتریان وقتی به این کافه مراجعه می کنند ، با خاطر آسوده سفارشات خود را ثبت می کنند ، بدون اینکه نگران رعایت نشدن فاصله اجتماعی خود با دیگران باشند . با اجرا کردن این ایده ، افراد می توانند پس از ماه ها قرنطینه ، و دور بودن از یک دیگر ، به کافی شاپ ها و یا رستوران ها مراجعه کنند ، و لحظات دلنشینی را با رعایت پروتکل های بهداشتی ، در کنار یک دیگر تجربه کنند . و به طبع در نهایت با عملی کردن این ایده ، کسب و کار این گروه از صاحبان مشاغل نیز ، به رونق می افتد . 
ایده این رستوران چینی ، به قدری کاربردی بود و نتیجه مثبت داشت ، که دیگر افراد نیز در کشور ها و حتی قاره های دیگر ، از آن بهره بردند . به عنوان مثال یک رستوران در قاره آمریکا ، ( ایالت ویرجینیا ) ، همزمان با بازگشایی رستوران خود تصمیم گرفت علاوه بر ایده استفاده از مانکن ها در برخی صندلی ها ، ایده ای نوین نیز به کار ببرد . صاحب این رستوران تصمیم گرفت تا لباس های دهه 1940 میلادی را ، تن مانکن ها کند . چرا که او قصد داشت با این کار ، روز ها و جشن های خوش این دوره را که پس از پایان جنگ جهانی دوم بود ، یاد آوری کند . صاحب این رستوران ، موفق شد تا علاوه بر رعایت کردن فاصله اجتماعی بین مشتریان ، لحظات خاطر انگیز و دلنشینی را برای آنان به ارمغان آورد .