تاریخچه صنایع غذایی معتبر مینو شرق
تاریخچه صنایع غذایی معتبر مینو شرق

تاریخچه صنایع غذایی معتبر مینو شرق 

 

از جمله بزرگ ترین و با کیفیت ترین ، مجتمع های صنایع غذایی می توان به صنایع غذایی  مینو شرق ( غمینو ) ، اشاره کرد . این مجتمع غذایی که در زمینه تولید ، انواع و اقسام تافی ها ، بیسکوییت ها ، پفک و ... فعالیت می کند ، از حدود سال 1373 در غرب شهرستان زاهدان ( منطقه جنوب شرقی ایران ) ، به بهره وری رسید . همان گونه که خود نیز می دانید ، مناطق جنوبی ایران خصوصا استان سیستان و بلوچستان ، بیابانی می باشد ، کارخانه صنایع غذایی مینو شرق نیز  که در جاده چشمه زیارت ( خارج از شهر ) ، به وسعت بیست و چهار هکتار ،  قرار دارد از این قضیه مستثنی نیست ، فضای بیرون کارخانه کاملا بیابانی است ، اما داخل کارخانه مینو شرق پر است از درختان زیبا و بی نظیر بید ، که باعث زیباتر شدن محیط می شوند . 
همانطور که خود نیز واقف بر این امر هستید ، صنایع غذایی مینو شرق متعلق به ، گروه مینو می باشد و گروه مینو نیز ، زیر مجموعه شرکت اقتصادی و خودکفایی ، آزادگان است . 
از جمله محصولات شرکت سهامی عام مینو شرق ، می توان به کیک و کلوچه ( در طعم های مختلف و بی نظیر ) ، تنقلات ، غلات حجیم شده ، اسنک ، بیسکوییت ( در طعم های پرتقالی ، موزی ، کرم دار ، کاکائویی و ... ) ، کرمدار میوه ای ، بیسکوییت ساقه طلایی ، انواع و اقسام کراکر ، و ... اشاره کرد . 
نکته ای که در خصوص صنایع غذایی مینو شرق ، باید افزود این امر است که صنایع غذایی مینو شرق ، اولین صنایع غذایی می باشد که ، در بورس ایران ( در استان سیستان و بلوچستان ) ، پذیرفته شده است . چرا که به سبب پیشرفت های روز افزون این صنایع غذایی از سال 1389 تا 1392 ، کارشناسان بورس مجاب شدند تا این صنایع غذایی را ، به عنوان شصت و سومین شرکت وارد شده به بازار سهام فرا بورس  ، بپذیرند . 
در خصوص ظرفیت تولید صنایع غذایی ( سهامی عام ) مینو شرق ، باید اشاره کرد که ظرفیت تولید روزانه این صنایع غذایی ، چیزی حدود شصت تن پفک ، تافی ، و بیسکوییت ، می باشد . شایان ذکر است که صنایع غذایی مینو شرق ، اولین تولید کننده بیسکوییت های خوش طعم و با کیفیت ، سبوس دار پروبیوتیک می باشد ، که با برند جوانه در بازار به عنوان یک محصول فرا سودمند ، عرضه می شود . لازم به ذکر است که پس از تولید بیسکوییت های سبوس دار پروبیوتیک ، صنایع غذایی مینو شروع به تولید دیگر محصولاتی همچون پفک نمکی پروبیوتیک ( بدون نمک ) و همچنین ، گز پروبیوتیک نمود ، که هدف از تولید این محصولات با کیفیت چیزی جز کمک به سلامت افراد جامعه ، نبود . 
صنایع غذایی مینو شرق ، به علت موقعیت جغرافیایی که در آن قرار داشت ، و همچنین به علت نیاز بازار ، از حدود سال 1392 شروع به نصب و راه اندازی ، خط تولید تافی کرد . که این خط تولید صنایع غذایی مینو شرق ، در حدود نیمه اول سال 1393 ، به بهره برداری رسید . 
از جمله افتخارات صنایع غذایی مینو شرق ، می توان به شناخته شدن به عنوان کار آفرین برتر و همچنین ، دریافت لوح تقدیر و سپاس در همایش وزارت کار و رفاه اجتماعی در سال 1393 ، دریافت لوح تقدیر از سمینار غذای ارگاتیک در ترکیه ، دریافت لوح تقدیر به عنوان واحدی شایسته تقدیر در استان سیستان و بلوچستان ، از اداره استاندارد استان و ... اشاره کرد .