معرفی صنایع غذایی پیچک
معرفی صنایع غذایی پیچک

معرفی صنایع غذایی پیچک
 

صنایع غذایی معتبر و با کیفیت پیچک که به صورت سهامی خاص ، در سال 1348 تاسیس شد از جمله ، برترین و معتبرترین صنایع غذایی ، موجود در کشور می باشد که در سال 1372 ، تبدیل به یک شرکت سهامی عام شد . در خصوص تاریخچه این صنایع غذایی بزرگ باید افزود که ، در حدود سال 1354   صنایع غذایی پیچک شروع به فعالیت و بهره برداری نمود ، و در این مسیر این شرکت اقدام به تولید کردن انواع فراورده های گوشتی و ، همچنین انواع سبزی های منجمد کرد . از جمله عمده ترین محصولات صنایع غذایی پیچک که تا ، حدود سال 1367 در بازار عرضه می شد می توان به ، رابو ، که نام تجاری همبرگر این صنایع غذایی بود اشاره کرد . 

نکته ای که باید در خصوص صنایع غذایی پیچک ذکر کرد ، این امر است که سرمایه این شرکت پیش از انقلاب ، به وسیله بخش خصوصی تامین می شد ، که این سرمایه چیزی حدود نود و هشت میلیون ریال ، بود . پس از وقوع انقلاب ، با اجرای بند ب ماده 1 از قانون حفاظت و توسعه صنایع ایران ، حدود شانزده درصد از سهام جناب آقای محمد تقی عالیخانی و خانواده اش ، به تملک دولت در آمد . و همچنین این صنایع غذایی تحت پوشش صنایع ملی ایران ، قرار گرفت . 
همانطور که خود نیز واقف بر این امر هستید ، صنایع غذایی پیچک در سال 1369 در سازمان بورس پذیرفته شد و همان گونه که در فوق ذکر شد پس از گذشت مدتی ، این صنایع غذایی تبدیل به یک شرکت سهامی عام شد . 
این شرکت بزرگ ، تا حدود سال 1387 به عنوان یکی از چندین ، شرکت پذیرفته شده در بورس و اوراق بهادار به فعالیت می پرداخت ، تا جایی که سهام این صنایع غذایی ، از طریق سازمان بورس و اوراق بهادار ، خرید و فروش می شد . پس از گذشت چند سال صنایع غذایی پیچک ، موفق شد تا در فرابورس ثبت شود ،  نکته ای که در این قسمت باید به آن اشاره کرد ، این امر است که سهامدار عمده صنایع غذایی پیچک ،  با چیزی حدود نود و پنج درصد سهام ،  هلدینگ صنایع غذایی ، کشاورزی ، دارویی صباجهاد می باشد که همانطور که خود واقف بر این امر هستید ، این هلدینگ از جمله هلدینگ هایی است که وابسته به صندوق بازنشستگی کشور ، است . 




در خصوص موضوع اصلی فعالیت این صنایع غذایی ، که در ماده دوم اساسنامه آن ذکر شده است ، باید افزود که تهیه ، تولید و در نهایت بسته بندی انواع و اقسام ، کنسرو ها ، کمپوت ها ، غذاهای منجمد و دیگر فراورده های غذایی و حتی خوراک دام و طیور و همچنین لوازم بسته بندی مربوط به این محصولات ، فعالیت های باغداری ، کشاورزی ، و دامداری و .... جزئی از فعالیت های صنایع غذایی پیچک می باشد . 
از جمله محصولات بی نظیر و با کیفیت این صنایع غذایی ، می توان به تن ماهی ، کنسرو ها ، رب گوجه فرنگی ، کنسرو ذرت ، خورش قورمه سبزی ، کنسرو خوراک لوبیا چیتی ، کنسرو نخود فرنگی ، سس مایونز ، سس گوجه فرنگی ، خیار شور ، ترشی مخلوط ، ترشی سیر ، ترشی لیته ، مربای توت فرنگی ، مربای انجیر ، مربای هویج و ... اشاره کرد .
اینک صنایع غذایی معتبر پیچک ، در زمینی با وسعت چهل هزار متر مربع ، با چیزی حدود ده متر بنا و سه سالن سرد خانه فرئونی و آمونیاکی ، در شهریار واقع شده است .