طرز تهیه موهیتو خانگی
طرز تهیه موهیتو خانگی

طرز تهیه موهیتو خانگی

موهیتو یک نوشیدنی بسیار خوشمزه ، دلچسب می باشد که برای نوشیدن در فصل تابستان بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد، و بهترین نوع ان نعنایی می باشد،و عطش را به خوبی بر طرف می کند،برخی در هنگام درست کردن ان از شکر هم استفاده می کنند، این نوشیدنی را اغلب در کافه ها سرو می شود ، اما می توان ان را خانه نیز تهیه کرده و میل نمود . طرز تهیه موهیتو از این قرار است که بایستی یک و نیم پیمانه شکر، یک پیمانه نعنا، آب گاز دار ۸ پیمانه ، لیمو یک عدد،اب سه پیمانه، شربت دو پیمانه، اب لیموی یک پیمانه را تهیه کنید ، ابتدا برگ های نعنا را به خوبی چیده و ان ها را داخل یک تشت اب سرد قرار بدهید، و بعد از اینکه ان ها را خوب شستید ، داخل ابکش   ریخته و بایستی که یک پیمانه کامل نعنا داشته باشید.
حالا شکر را با اب قاطی کرده و ان را در داخل ماکروفر قرار دهید،و بگذارید که ۵ دقیقه بماند، سپس ان را از داخل ماکروفر خارج کرده و نعنا را به ان اضافه کنید، بعد از اینکه عطر نعنا را گرفت ، نعنا ها را از ان خارج کرده و کاملا نعناها را به خوبی فشار دهید تا عصاره ان ها وارد ظرف شود. حالا باقی مانده ی اب را به مخلوط اب و شکر نعنا اضافه کنید، از طرفی اب لیمو و شربت را هم به ان اضافه کنید.
سپس همه ی این مواد را می توانید داخل یک تنگ و یا پارچ ریخته، و باهم مخلوط کنید و چند تکه یخ و برگ نعنا و برش های لیمو را به ان اضافه کنید. هم چنین می توان یک برش از لیمو را در کنار لیوان خود قرار دهید و این چنین ان را زیبا تر کنید. روش دیگری هم برای تهیه موهیتو خانگی وجود داردکه ان را مناسب نوشیدندر فصل سرما می کند ،و این نوشیدنی این ویژگی خود را بابت عسل دارد.
مواد لازم برای تهیه ی این موهیتو: یک قاشق غذا خوری عسل، مقداری یخ، برگ های نعنا، و همین طور یک قوطی دلستر و یا اب گازدار. برگ های نعنا را ، تعدادی را خرد کنید و تعدادی را برای تزیین نگهدارید، از طرفی لیمو ها را خرد کرده، تعدادی از ان ها را برای تزیین نگه داشته و بقیه را که خرد کرده اید، داخل غذا ساز ریخته و ان را مخلوط و له کنید تا به خوبی همانند پوره شود.
سپس یخ و سایر مواد را داخل غذا ساز ریخته و همه را باهم به خوبی مخلوط کنید، در اخر محتویات ظرف داخل پارچ قرار داده و به ان دلستر و یا اب گازدار اضافه کنید،و به خوبی همه ی این ها را باهم مخلوط کنید تا یکدست شود، حالا موهیتو را به لیوان های مدنظرتان منتقل کرده و با برگ نعناو لیمو ان را تزیین کنید،و سپس میل بفرمایید.



توجه داشته باشید که این نوشیدنی از نوع نوشیدنی های مخلوط به حساب می اید، و مدت درست کردن ان چیزی حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد، هم چنین بایستی گفت که این مواد و این طرز تهیه مناسب تعداد ۴ نفر می باشد و اگر می خواهید به مقدار کم یا زیاد درست کنید، بهتر است که مقدار مواد اولیه را به دلخواه تغییر  دهید.
اگر تلخی لیمو را دوست ندارید، بهتر است که ان را پوست کنده و اضافه کنید، و اگر دوست می دارید اضافه کنید تا با اینکار رنگ موهیتوی شما تیره تر و قشنگ تر شود.
هم چنین بایستی گفت که در کافی شاپ ها از نعناع بیشتری نیز استفاده می شود که در نوع خانگی هم می توان از این مدل استفاده کرد.