تاریخچه شرکت گوشتیران
تاریخچه  شرکت گوشتیران

تاریخچه  شرکت گوشتیران

یکی از خوردنی های خوشمزه که فقط کافیست یکبار آن را تجربه کنید تا از هواداران دائمی آن شوید سوسیس  و کالباس است، به خصوص سوسیس و کالباس های ایرانی که طعمش را هر کسی دوست دارد.
اما اگر از آن دسته  افرادی هستید که در خوردن این خوراکی خوشمزه دچار تردید ، نگرانی و وسواس هستند، این مقاله را تا انتها بخوانید، زیرا در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از قدیمی ترین و خوشنام ترین برند های تولید سوسیس  و کالباس آشنا کنیم.
برند و شرکتی که امروز قصد معرفی آن را داریم برند محبوب گوشتیران است که علاوه بر تولید سوسیس و کالباس انواع فراورده های گوشتی را نیز تولید می نماید.

شرکت گوشتیران
کارخانه ی گوشتیران که در سال های دور  با نام آرزومان شناخته شده بود در سال 1307 توسط یکی از هموطنان ارمنی تبار که در شهر سلماس زندگی می کرد تاسیس شد.
این فرد که در جراید تاریخی از او با نام آرزومان آوانسیان یاد می شود یکی از اهالی شهر سلماس بود که برای اولین بار کالباس را از مرزهای شمالی وارد ایران کرد و از آن پس خود به همراه اعضای خانواده اش مشغول به تولید خانگی آن شد.



گفته می شود که او در جوانی در کارخانه ی تولید سوسیس و کالباس در کشور روسیه مشغول به کار بوده و تجربه ی تولید را از آن جا آموخته است.
او پس از 4 سال توانست کارخانه ی کوچکی را با همکاری یکی از روس های مقیم ایران به نام  لیشنسکی و یک نفر آلمانی ، در جاده ی قدیم کرج درست پشت کارخانه ی شیر پاستوریزه  تاسیس کند.
پس از مدتی لیشینسکی ایران را ترک کرد و کارخانه را به آرزومان واگذار نمود.
در ابتدا تولیدات این کارخانه به 400 تا 500 کیلوگرم در هفته می رسید، اما رفته رفته بر مقدار و تنوع محصولات افزوده شد.
پیش از انقلاب از گوشت خوک نیز در سوسیس و کالباس ها استفاده می شد اما پس از انقلاب تنها استفاده از گوشت گاو و مرغ برای این محصول مجاز شمرده شد.
در دوران انقلاب این شرکت به بنیاد مستضعفان واگذار گردید و پس از آن با نام تجاری گوشتیران به فعالیت خود ادامه داد.
گوشتیران علاوه بر تولید سوسیس و کالباس  محصولات دیگری از قبیل همبرگر، ناگت و بیکن نیز تولید می نماید، علاوه بر این ها عرضه ی مرغ بهداشتی و ماهی  نیز بر عهده ی بخش های دیگری از هلدینگ گوشتیران است.
در ادامه به کارخانه های زیر مجموعه ی گوشتیران اشاره خواهیم داشت.



شرکت پروتئین گستر سینا
شرکت پروتئین گستر سینا با برند گوشتیران در سال 1391 از ادغام گوشتیران و شرکت طیور ارومیه تاسیس گردید.این شرکت تحت نظر بنیاد مستضعفان فعالیت دارد و هم اکنون توانسته است با بهره گیری از نیروهای مجرب و متخصصان رشته ی صنایع غذایی، واحد های تولیدی مرغ گوشتی ، مادر و کشتارگاههای این واحد را به خوبی تحت مدیریت داشته باشد.
این مجموعه محصولاتی همچون مرغ خانگی، سوسیس و کالباس با برند گوشتیران و انواع ناگت با برند های گوشتیران ، آرزومان و اطمینان را تولید و به بازار عرضه می نماید.


ماهیران
در سال 1395 بخش دیگری از گوشتیران با عنوان ماهیران تاسیس شد.این شرکت تاسیس شهرک های آبزیان را در استان بوشهر در دستور کار خود قرار داد.
در این شهرک ها علاوه بر پرورش ماهی در قفس، کارخانه ی تولید خوراک آبزیان، کارگاه تکثیر ماهیان دریایی و کارخانه ی عمل آوری محصولات آبزی  نیز فعالیت دارند.
یکی از افتخارات ماهیران این است که ماهی هایی از قبیل سیبس را به سفره های مردم آورده است.این کارخانه با تولید سالانه 1500 تن از این ماهی توانسته است سهم بسزایی در بازار ماهی ایران داشته باشد.
ماهی سیبس از جمله ماهیان سریع الرشد، دارای هم آوری بالا و خوش طعم می باشد .
ماهیران ، ماهی ها را در انواع  گوناگون به  بازار  عرضه می کند از قبیل شنیسل ماهی، کنسرو ماهی تون، ناگت میگو و ... .



با آرزوی موفقیت برای صنعتگران ایران.