تاریخچه محصولات دلند
تاریخچه محصولات دلند

محصولات دلند

 

با صنعتی شدن تولید مواد غذایی و به خصوص آن هایی که پر مصرف تر هستند، نگرانی ها درباره ی سلامت این محصولات نیز مورد توجه قرار گرفت.
این شاعبه مدت های زیادی در اذهان شکل گرفت که  برای تولید این کنسرو ها آن هم در این حجم بسیار بالا از چه مواد اولیه ای استفاده می شود؟
مخصوصا درباره ی رب گوجه فرنگی که معمولا هر روز در پخت و پز از آن استفاده می کنیم این نگرانی ها بیشتر بود.
در ابتدا عنوان می شد که در رب گوجه فرنگی احتمالا از محصولات و صیفی جات دیگر مانند کدو استفاده می شود، کمی بعد تر هم عنوان شد که از رنگ های خوراکی و یا بعضا از تاج خروس برای رنگ دهی به کنسرو های رب گوجه فرنگی استفاده می شود، البته شایعه ی افزودن آرد نیز مطرح شد...
همه ی این ها مسائلی بودند که در میان مردم رد و بدل می شد.
کمی بعد تر شاعبه ی استفاده از صیفی جات تراریخته و اصلاح ژنتیکی شده شدت گرفت که این بار این قضیه به صورت جدی تری مطرح شد زیرا وجود آرد ، رنگ های خوراکی و کدو برا بدن انسان مشکلی ایجاد نمی کرد اما استفاده از محصولات تراریخته موجب مضرات بسیاری برای بدن انسان بوده و هست.




گسترش و آمار ابتلای بالا به انواع سرطان ها به خصوص سرطان معده و مری هم به این درگیری های ذهنی دامن زد.
اما امروز در این مقاله قصد داریم تا شما را با یکی از بهترین برندهای مواد غذایی که دارای نشان ارگانیک در تولید محصولات خود است ، آشنا کنیم؛ محصولات دلند که شاید نام آن به اندازه ی برند های دیگر بر سر زبان ها نباشد.

تاریخچه
شرکت صنایع غذایی گلستان عصاره در سال 1378 در زمینی به مساحت 35000 هزار متر مربع و با زیر بنای 16000 متر مربع در استان گلستان تاسیس شد.
این شرکت سالانه ظرفیت تولید 10000 تن رب گوجه فرنگی و انواع پوره ی میوه را دارد و برای تولید این حجم از محصولات از ماشین آلات تمام اتوماتیک ایتالیایی بهره می برد.
دلند در ابتدا با هدف صادرات شروع به کار نمود اما کمی بعدتر توانست بازار خوبی در داخل کشور نیز از آن خود کند.
با توجه به صادرات گسترده و افزایش تقاضای داخلی این شرکت مدتی بعد زیر بنای تولیدی خود را به 20000 متر مربع افزایش داد و در حال حاضر ظرفیت تولیدی آن چیزی حدود 25000 تن می باشد.
یکی از مزیت های این شرکت این است که از ابتدایی ترین مرحله ی کاشت گوجه بر روی کیفیت آن نظارت دارد و تولید محصول درجه ی یک را نتیجه ی این دقت و استفاده از آخرین فناوری های تولید می داند.
این شرکت از سال 1385 رسما و به صورت جدی با هدف تولید ارگانیک کار خود را ادامه داد و هم اکنون مفتخر است محصولی کاملا ارگانیک را تولید و عرضه نماید و اولین شرکتی در ایران باشد که دارنده ی نشان ارگانیک است.
در سال های اخیر به دلیل رعایت موازین سلامتی، دلند توانسته است بازار صادراتی بسیار خوبی را از آن خود نماید و به خصوص محصول رب گوجه فرنگی آن به کشورهای روسیه و عراق صادر شده و جزء پرفروش ترین محصولات غذایی در این کشورها می باشد.
شرکت دلند  سال های متوالی دارنده ی نشان حمایت از حقوق مصرف کننده در سطح کشور می باشد و در سال 1397 نیز به عنوان شرکت برتر صنایع غذایی از طرف سازمان دارو و درمان  معرفی شد.


محصولات این شرکت عبارتند از:
انواع کنسرو شامل کنسرو نخود سبز، کنسرو لوبیا چیتی با قارچ و سس گوجه فرنگی، کنسرو نخود آبگوشتی و رب گوجه فرنگی در بسته بندی های مختلف.