توصیه مپ استار در میز رسمی شام ایرانی
توصیه مپ استار در  میز رسمی شام ایرانی

نمایش برترین رستورانها و کافه ها در شهر شما...کلیک کنید

🔵 میز رسمی شام 


یکی از مهمات و دشواری های پذیرایی میتواند تزئین میز غذا خوری باشد که با استفاده از یک سری تکنیک ها و قوانین ساده و بکارگرفتن کمی سلیقه میتوانیم یک میز زیبا که باعث لذت و جذب میهمانان شود ارائه دهیم .



🔹ظروف :

انتخاب ظرف مناسب یکی از ابتدایی ترین نکاتی است که باید به آن توجه شود .
ظروف سرامیکی و سفالی جوی دوستانه تر ایجاد میکنند و ظرف هایی مانند چینی ، سوفله خوری ، سیلور و کریستال جهت مناسبت ها و مهمانی های رسمی تر کاربرد دارند .

🔹چیدمان :

پس از انداختن رومیزی مورد نظر از چیدمان بشقاب ها شروع میکنیم . بشقاب اصلی و تخت را زیر سپس بشقاب گود و سوپ خوری را روی آن و در نهایت بشقاب سالاد و کاسه را روی آن قرار میدهیم . حال چنگال را سمت چپ بشقاب و کارد را سمت راست بشقاب طوری که لبه تیزش سمت آن باشد قرار داده و قاشق را سمت راست کارد و سر انجام قاشق دسر را بالای بشقاب گذاشته ، همچنین اگر نیازی به کارد نبود آن را نمیگذاریم که در این صورت چنگال از سمت چپ بشقاب به کنار قاشق در سمت راست منتقل میشود.
توجه کنید که بشقاب ، کارد ، چنگال و قاشق باید ۲ تا ۲.۵ cm از لبه میز فاصله داشته باشد .
 لیوان نیز بهتر است سمت چپ و بالای کارد و قاشق گذاشته شود و در صورت نیاز به تعداد بیشتر آنها را به ترتیب بلندی از چپ به راست بچینیم ،همچنین میتوانیم ظرف دسر را بالای چنگال و سمت چپ بشقاب ها قرار دهیم . 
میتوان از دستمال سفره های رنگی که به سلیقه تزئین شده  ‌، روی بشقاب نان که سمت چپ بالای چنگال میباشد یا وسط بشقاب قرار داده و به کار ببریم. 
میتوان از حلقه های تزیینی دستمال برای زیباتر شدن استفاده کرد.
ظروف ادویه ،سس خوری اردو خوریهایی که حاوی دورچین و دسر ها میباشد را باید طوری روی میز قرار داد که همه به آن دسترسی داشته باشند و در صورت نیاز از تعداد بیشتری ظروف میتوان استفاده کرد .
جهت سرو خورشت ، سوپ ، آش و ... میتوان از سوفله خوری ها استفاده کرد  که هم از شلوغی میز جلوگیری میکنند و هم باعث گرم ماندن غذا میشوند.

🔹تزئینات:
میز یا سفره غذا خوری را نباید زیاد شلوغ و یا بر عکس زیاد خلوت کنیم  و بهتر است حد تعادل را برای مجذوب بودن نگه داریم .
برای میز آرایی میتوانیم از گل ها و گلبرگ های طبیعی یا مصنوعی باتوجه به رنگ چیدمان استفاده کنیم.
 برای مثال دسته های کوچک از گلهایی با اندازه ها و طیف رنگ های مختلف کنار هر بشقاب استفاده کرد ، یا گلدان های کوچک یا بزرگ و نیز گل و گلپر هایی را پراکنده روی میز یا سفره قرار دهیم .
همچنین استفاده از شمعدان و شمع های ساده ، وارمری و تزئینی ایده ای شیک و مجلسی میباشد که اغلب در مهمانی هایی که عنوان دار است به کار برده میشود و میتواند جلوه ی زیبایی به میز بدهد .
رنگ های سفید و کرم برای مهمانی های رسمی مناسب تر است و همچنین شمع های سفید و نقره ای کاربرد بیشتری دارند .
 باید دقت کنیم که از قرار دادن اشیا بلند که مانع دید متقابل افراد میشود بپرهیزیم .

🔹دیزاین غذا ها و مخلفات :
دیزاین غذا ، سالاد ، دسر و..‌. قطعا نقش موثری در میز آرایی دارد و جلوه خاصی به میز میبخشد ، به عنوان مثال  میتوانیم متناسب با غذا و مخلفات، میوه ها یا سبزیجات را  به صورت گل یا شکل هایی دیگر دربیاوریم  روی آنها قرار دهیم .