بستنی فروشی های معروف و محبوب تهران
بستنی فروشی های معروف و محبوب تهران

همه بستنی فروش های شهرتان را در نقشه ببینید...کلیک کنید

بستنی فروشی های معروف و محبوب تهران

با شروع فصل گرما بازار بستنی فروشی ها هم جان تازه ای می گیرد.البته این دسر دوست داشتنی برای کسانی که عاشقش هستند زمستان و تابستان نمی شناسد. جلوی در بعضی از بستنی فروشی های تهران در زمستان هم همواره صفی طولانی وجود دارد.
این دسر شیرین از شیر، خامه ، شکر و انواع طعم دهنده ها تشکیل می شود که در هر کشور فرمول و طعم خاصی از آن شناخته شده و محبوب است .
در ایران نیز بستنی سنتی زعفرانی با آن طعم دلچسبش هواخواهان بسیاری دارد.
می توان گفت که قدیمی ترین بستنی فروشی های ایران از تولید بستنی سنتی آغاز به کار کرده اند.
یکی از چیزهای دیگری که در ایران به شکل سنتی تهیه می شود فالوده شیرازی است.
معمولا بستنی فروش ها درکنار بستنی های گوناگون فالوده نیز تهیه  و به فروش می رسانند.
علاوه بر ایران که سرو بستنی در آن قدمتی طولانی دارد ، در کشور چین نیز چیزی حدود 4000 سال پیش ، دسر های  یخی بسیار متداول بوده است.
در این میان نمی توان از تاریخچه ی بستنی در ایران گفت ولی نامی از اکبر مشدی نیاورد.او نخستین بستنی فروشی را  در تهران افتتاح کرد.این مغازه در خیابان ری نبش ادیب الممالک قرار داشت.
در زمانی که اکبر مشدی این مغازه  را تاسیس کرد، در طول زمستان مشغول جمع آوری یخ از کوههای اطراف تهران بود. او این یخ ها را در چاله های مخصوص که به نام یخچال معروف بود نگهداری می کرد و در فصل تابستان از آنها استفاده می نمود.
امروزه بسیاری از بستنی فروشی ها به یاد تهران قدیم نام اکبر مشدی را بر روی مغازه ی خود می گذارند اما میراث او هم اکنون در مغاره ی کوچکی در میدان تجریش پابرجاست.
یکی دیگر از قدیمی ترین و با کیفیت ترین بستنی فروشی های تهران در خیابان ملاصدرا قرار دارد.بستنی منصور با سر در مخصوصش.
اگر به تابلوی این مغازه نگاه کرده باشید چیزی عجیب به نظرتان می آید.تصویر یک عقاب با پاهای زنجیر شده.
این بستنی فروشی در جاهای مختلف ایران شعبه نیز دارد.ولی اغلب مغازه ها از نام او برای اعتبار بخشیدن به کسب و کار خود استفاده کرده اند.
بستنی های سنتی زعفرانی این بستنی فروشی طعمی بی نظیر داشته و همیشه در خاطرتان خواهد ماند.
در این بستنی فروشی علاوه بر بستنی سنتی ، فالوده شیرازی نیز فروخته می شود ، همچنین بخش بستنی های میوه ای ایتالیایی نیز به آن افزوده شده است.
اگر در تابستان به این بستنی فروشی سری بزنید، با صف های طولانی و عدم جا برای پارک ماشین خود مواجه می شوید.پس خود را برای این شلوغی آماده کنید.
این بستنی فروشی در خیابان ملاصدرا بعد از چهارراه شیراز قرار دارد.
بستنی فروش های میدان سپاه نیز از دیرباز مشغول به این کار بوده اند.در ضلع شرقی میدان سپاه و دقیقا در کنار سازمان نظام وظیفه ی عمومی از 7 صبح تا  نیمه شب می توانید از بستنی های خوشمزه اش بهره ببرید.
قیمت بستنی فروشی های میدان سپاه بسیار ارزان تر از سایر بستنی فروشی هاست.
در غرب تهران هم بستنی بابارحیم طرفداران ویژه ای دارد البته بیشتر، معروفیتش را مدیون معجون های پر ملاتش است.
اگر قصد امتحان این معجون ها را دارید بهتر است یک وعده ی غذایی را به این معجون اختصاص دهید زیرا  بسیار حجیم و مقوی هستند.
این بستنی و معجون فروشی در خیابان ستارخان مقابل خیابان نمازی قرار دارد.

بستنی شاد عباس آباد
بستنی شاد یکی از معروفترین ها در تهران و حتی ایران است.
این بستنی فروشی ابتدا در سال 1361 در چهاررراه ولیعصر کار خود را آغاز کرد اما بعدها با افزایش شعبات و حتی تاسیس کارخانه، پای بستنی شاد به تمام ایران گشوده شد.به طوری که امروزه یکی از برندهای معروف بستنی ایتالیایی و میوه ای در ایران است و در بیشتر کافه ها و بستنی فروشی ها از این بستنی استفاده می کنند.
اما به تازگی رقیبی با کیفیت برای این بستنی پا به عرصه گذاشته و آن هم بستنی نیتل است.
بستنی نیتل از جمله بستنی هاییست که شاید تا بحال مثل آن را نخورده باشید.این بستنی طعم  بی نظیری از میوه ها و آجیل ها دارد، می توان گفت که  در استفاده از آجیل و میوه در آن  بسیار دست و دلبازی شده است. بستنی پر ملات وانیل پسته ی آن طعمی دارد که شاید باور نکنید این بستنی در ایران تهیه می شود اما طعم آن  شما را مستقیما به ونیز می برد...
پیشنهاد می کنیم حتما برای یک بار هم که شده آن را امتحان کنید.