کاهش وزن با 5 شماره
کاهش وزن با 5 شماره

نمایش رستوران ها و کافی شاپ ها در بانک اطلاعات رستورانهای مپ استار...کلیک کنید

کاهش وزن با 5 شماره 

یکی از مشکلاتی که زندگی شهری و رفاه برای اکثر ما به دنبال داشته است اضافه وزن است.
استرس، مصرف غذاهای سریع و چرب و کم تحرکی باعث شده است که هزینه گزافی برای کاهش وزن متحمل شویم.
در این مقاله با 5 شماره به شما آموزش می دهیم که اضافه وزن خود را کاهش دهید و به اندام ایده آل و بدن سلامت دست یابید.
ابتدایی ترین چیزی که باید به آن توجه کنید این است که باید دلیل اضافه وزن خود را تشخیص داده و آن را آنالیز کنید.
در میان دلایلی که افراد ذکر می کنند بیشترین عوامل چاقی، موارد ذیل است:
1- استرس: شاید خیلی از شما این جمله را شنیده باشید که " من موقعی که حرص می خورم چاق می شوم"یا "من خیلی سریع عصبانی می شوم و این دلیل چاقی من است" بله تمامی این موارد درست است و از لحاظ علمی نیز به اثبات رسیده است.طبق تحقیقات صورت گرفته، دانشمندان به این نتیجه دست یافته اند که اضطراب، موجب ترشح هورمون کورتیزول می شود.این هورمون سبب ذخیره چربی در شکم و متعاقبا افزایش وزن می شود.در واقع هر چقدر مدت زمان و شدت استرس شما زیاد تر باشد به همان میزان ترشح کورتیزول افزایش یافته و اضافه وزن نیز، بیشتر خواهد شد.
2- تغییرات هورمونی: بدن انسان یکی از پیچیده ترین سیستم ها در نظام خلقت است.جالب است بدانید که در بدن انسان 9 غده ی حیاتی وجود دارد که کار هر کدام از آن ها ترشح هورمون های اساسی برای بقای انسان است.با اختلال هر کدام از این هورمونها سایر اجزا و فعالیت های بدن نیز دچار اختلال می شوند.یکی از مهمترین غدد بدن انسان غده تیروئید می باشد.تغییرات این غده و ترشحات آن تاثیر مستقیمی بر سوخت و ساز بدن دارد.لذا به همین جهت توصیه می شود هر شش ماه یکبار آزمایشات کلی برای هر فرد صورت گیرد.شاید برایتان پیش آمده باشد که از افراد دارای اضافه وزن شنیده باشید که " من اصلا غذای زیادی مصرف نمیکنم به علاوه فعالیت بدنی زیادی هم دارم اما حتی وقتی هوا هم تنفس می کنم چاق می شوم".دلیل این گفته شاید به دلیل بالانس نبودن هورمونهای بدن باشد.در واقع اگر بعضی هورمونها بالانس نباشند سوخت و ساز بدن کاهش یافته و با دریافت مقدار کمی مواد غذایی نیز فرد دچار چاقی می شود.
3- ژنتیک: یکی از موارد موثر در اضافه وزن و چاقی ژنتیک است. به طور کلی کودکان دارای والدین چاق بیشتر از سایر کودکان در معرض چاقی هستند؛ اما این بدان معنا نیست که این چاقی از پیش تعیین شده است.زمانی که جوامع غیر صنعتی سبک غذا خوردن غربی ها را در پیش گرفتند به طور مداوم وزنشان افزایش یافت .نکته ی مهم اینجاست که ژن آن ها تغییر نکرد در واقع محیط و سیگنال هایی که به ژنشان فرستاده می شد تغییر کرد.شاید این مورد را بتوان نوعی تغییر در سبک زندگی دانست که به تدریج نهادینه شده وجزء خصوصیات فردی و اجتماعی جوامع شده است.
حال نوبت به آن می رسد که روشهای ساده و کلاسیک مقابله با اضافه وزن و کاهش آن را به شما بگوییم.
پس از اینکه دلیل چاقی مشخص شد باید به دنبال درمان آن بود.
اگر اضافه وزن شما صرفا به دلیل مصرف زیاده از حد مواد غذایی باشد می توانید به راحتی آن را کنترل کنید.
در واقع معده ی انسان بسیار انعطاف پذیر بوده و به راحتی می توانید آن را تربیت کنید.
ازجمله مواردی که می توان برای کاهش اضافه وزن به آنها اشاره کرد موارد زیر است:
1- مصرف قند و کربوهیدرات:  میزان قند دریافتی خود را آنقدر کم کنید که تقریبا به صفر میل کند.یکی از دلایل عمده ی چاقی مصرف شیرینی جات است .با کنترل و حذف آن می توانید مقدار قابل توجهی از اضافه وزن خود را کاهش دهید.
2- وعده های غذایی خود را افزایش دهید و حجم هر وعده را به تدریج کاهش دهید: این عمل باعث می شود  تا معده ی شما به اصطلاح جمع شود و رفته رفته میلتان به غذا خوردن کاهش پیدا می کند. در انتها می توانید وعده های غذایی را نیز رفته رفته کاهش دهید.
3- حذف شام: این یک فرمول کلاسیکِ بسیار موثر در کنترل چاقی است.در واقع ساعت بدن انسان به صورتی تنظیم شده است که بعد از غروب آفتاب، سوخت و ساز بدن به شکل چشم گیری کاهش پیدا می کند.شما با حذف شام می توانید ذخیره ی کالری بدن خود را کاهش داده و حتی خواب راحتتری هم داشته باشید.در ابتدا می توانید به جای شام یک سالاد سبک استفاده کنید آن هم در ساعات ابتدایی شب یعنی ساعت 6 و 7 غروب.
4- مصرف آب به جای غذا و کالری: هر وقت احساس گرسنگی کردید از آب و سبزیجات آبدار مانند کاهوو خیار استفاده کنید.حتی می توانید برای پر کردن حجم معده نیم ساعت قبل از غذا آب مصرف کنید.به این روش اشتهای شما نیز کاهش پیدا می کند.
5- افزایش تحرک بدن
امیدواریم با رعایت این موارد برای 40 روز نتیجه ی خوبی بگیرید و سلامت را به بدن خود هدیه کنید.
آرزوی مپ استار سلامتی شماست.