اِرشان ییلماز مردی که طعم دریای سیاه را به شما هدیه می دهد
اِرشان ییلماز مردی که طعم دریای سیاه را به شما هدیه می دهد

اِرشان ییلماز مردی که طعم دریای سیاه را به شما هدیه می دهد

شف اِرشان یکی از آن چهره های محبوب در شبکه های اجتماعی است که با ویدئوهای خود از درست کردن ماهی و طبخ آن شما را سر ذوق می آورد، حتی کسانی را که از طعم ماهی بیزارند.
با دیدن ویدئوهای او شاید دوست داشته باشید به ترابزون ترکیه سفری داشته و مهمان او شوید.
ارشان ییلماز اهل شهر ترابزون است او از سال 1995 کار خود را از یک گاری شروع کرد و با تلاش فراوان در سال 2010 مالک رستوران "بوردو ماوی بالیک" شد .چهار سال پس از آن که رستوران خود را تاسیس کرد حساب کاربری خود را در شبکه های اجتماعی به راه انداخت و این امر سکوی پرتاب او به سوی موفقیت شد.
نام رستوران او برگرفته از نام یک نوع ماهی است که رنگ آبی و قرمز خیره کننده ی آن هر کسی را مجذوب خود می کند.
ییلماز یکی از پدیده های غذای دریایی نه تنها در ترابزون بلکه در تمام منطقه ی آناتولی است.تمام غذاهایی را که در این منطقه با ماهی های دریای سیاه تهیه می شود را می توانید در اینستاگرام او ببینید و عینا همان ها را در رستورانش نوش جان کنید.
می توان گفت که حالا شف ارشان تبدیل به یکی از جاذبه های توریستی شهر ترابزون شده است.
مهارت او در پاک کردن ماهی، فیله کردن آن و طبخ غذاهای متنوع دریایی، بی نظیر است .یکی از مواردی که مانند بقیه افراد مشهور در شبکه های اجتماعی او را منحصر به فرد کرده و در واقع امضای او در پایان ویدئوهایش می باشد نصف کردن پیاز با مشت است.
او می گوید که از نصرت در کارهایش الهام گرفته است گرچه سبک متفاوتی دارد.
با این وجود پس از راه اندازی اینستاگرامش تعداد مشتریان به حدی زیاد شد که حتی باور این قضیه برای خود او نیز سخت بوده.
ارشان می گوید که بیشترین کامنتی که از سوی بازدید کنندگان دریافت کرده این است که: "من هیچ وقت ماهی دوست نداشتم اما بعد از دیدن فیلم های شما می توانم هر روز آن را بخورم."
بطور کلی بر خلاف عادت و سلیقه ی ما ایرانی ها در خوردن غذاهای دریایی، ترک ها علاقه زیادی به خوردن ماهی آن هم با  طعم تند دریایی دارند.
در این منطقه اکثر رستوران هایی که در نزدیکی ساحل قرار دارند غذاهای دریایی متنوع از ماهی های تازه صید شده دارند.
در این  میان ارشان که یکی از نامدارترین افراد در این زمینه است ادعا می کند که اگر بیشتر از 2 ساعت از صید ماهی گذشته باشد آن را استفاده نمی کند و همیشه از ماهی های تاره هر چند متنوع استفاده می کند. شاید یکی از رازهای خوشمزگی غذاهایش هم همین موضوع باشد.
در واقع روش ارائه ی او به مشتریان به این صورت است که ماهی هایی که در طی روز مرحله به مرحله صید می شوند را به رستوران می آورند و او از آن ها غذا تهیه می کند.حالا هر چه شانس شما باشد همان را میل خواهید کرد.

کمی بیشتر درباره ترابزون بدانید
این شهر در ساحل دریای سیاه و در شمال شرقی ترکیه قرار دارد.ترابزون شهری است که جاده ی ابریشم از آن می گذرد و در واقع دروازه ی تجارت به ایران در جنوب شرقی و قفقاز به شمال شرقی است .
عمده مردم ترابزون ترک تبار هستند اما گروه های کوچکی از ارمنی ها و یونانیها هم از دیر باز به آن جا مهاجرت کرده اند.پس از فروپاشی شوروی نیز روس ها، اکراینی ها و گرج ها به آن جا مهاجرت کردند به طوری که در ترابزون مغازه ها و مکان هایی به زبان روسی می توان یافت.به دلیل مجاورت با دریا اکثرمردم یا به شغل  ماهی گیری مشغولند یا مشاغل و صنایع مربوط به دریا.
 پس اگر به ترابزون سفر کردید حتما غذاهای بی نظیر شف ارشان را تست کنید.
 
بانک اطلاعات رستورانهای ایران...کلیک کنید