امروز 24 ژوئن : روز جهانی پری دریایی
امروز 24 ژوئن : روز جهانی پری دریایی

۲۴ ژوئن ⁧روز جهانی پری قصه‌ها⁩ است.
 پری یا فری، موجوداتی فرشته نما همراه با قدرت جادو هستند و بیشتر در اساطیر اروپایی جای دارند.
روز پری را با شرکت در یکی از بسیاری از جشنواره ها و جشن هایی که در سراسر جهان شکل گرفته است برای احترام به این موجودات اسطوره ای جشن بگیرید. یا می توانید با داشتن یک مهمانی با مضمون پری با دوستان و خانواده خود یک جشنواره کوچک در خانه برگزار کنید! هر کاری انجام دهید ، فراموش نکنید که با ترک یک بشقاب با کوکی ها و بخش کوچکی از شیر ، آبروی خانه خود را محترم کنید.
بدون شک دلیل اصلی سرگرمی است. کودکان و بزرگسالان باید تا آنجا که ممکن است برای فعالیت فعالیت کنند. بدون احساس تعجب کودکانه ، جهان مکانی بسیار هیجان انگیز نیست!

پری ها می توانند واقعی باشند ، و نمی توانند باشند ، اما آنها بخش عظیمی از فرهنگ و جامعه در سراسر جهان هستند. شرکت در ایرلند یا اسکاندیناوی ، دو مکانی که افسانه های پری در آن قوی است ، در مورد احساس نزدیکی به کشور شما و قوم آن است. جالب است که در مورد تاریخ و مکانهای اسطوره ها بدانید ، و چگونگی پاشیده شدن آنها با یک ذره گرد و غبار پری جالب است.

۲۳ ژوئن روز المپیک است.
 روزی برای تقدیر از ورزش و سلامتی.  به‌ خاطر شیوع ویروس کرونا بسیاری از ورزشکاران تمرین‌های خود را در خانه متمرکز کردند. امسال می‌توانید با برترین ورزشکاران جهان به صورت مجازی ورزش کنید. 
  
۲۳ ژوئن  روز جهانی زنان بیوه است.
 چالش‌های ‌زنان بیوه در کشورهای در حال توسعه بیشتر است و آنها با مسائلی چون فقر، سلامتی و خشونت دست به گریبان هستند. شعار این روز «زنان نامرئی، مشکلات نامرئی» است.

۲۳ژوئن  روز جهانی خدمات‌عمومی است.
 هدف این روز آگاهی از اهمیت #خدمات_عمومی و قدردانی از افرادی است که با کمک به مردم شرایط بهتری برای آن‌ها فراهم می‌کنند. شعار امسال: «تجلیل از خدمتگزاران عمومی در واکنش به همه‌گیری کووید-۱۹» است. 

۲۳ ژوئن  روز جهانی زنان مهندس است.

 روز تشویق دختران جوان و زنان برای ورود به حرفه‌ مهندسی. همچنین روزی است برای تقدیر از همه‌ی زنان مهندس در سرتاسر جهان و این هم شعار امسال است: «جهان را شکل دهید»

۲۳ ژوئن  روز ماشین تحریر است.
 ماشین تحریر که این روزها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد بیش از دو قرن همراه بسیاری از نویسندگان و روزنامه‌نگاران بود.