۷ ژوئن روز جهانی ایمنی مواد غذایی
۷ ژوئن روز جهانی ایمنی مواد غذایی

۷ ژوئن روز جهانی ایمنی مواد غذایی است.
این روز با هدف گسترش سیستم‌های موثر نظارت بر ایمنی مواد غذایی نام‌گذاری شده است. سیستم ایمنی مواد غذایی از نحوه تولید، ذخیره، نگهداری ‌تا مصرف سالم مواد غذایی را شامل می‌شود.
دومین روز جهانی ایمنی مواد غذایی (WFSD) در 7 ژوئن 2020 به منظور جلب توجه و الهام گرفتن از اقدامات برای کمک به پیشگیری ، کشف و مدیریت خطرات ناشی از غذا ، کمک به امنیت غذایی ، سلامت انسان ، رونق اقتصادی ، کشاورزی ، دسترسی به بازار ، گردشگری و توسعه پایدار

 در پی موفقیت اولین جشن در سال 2019 ، امسال دوباره WFSD خواستار تقویت تعهد به مقیاس بالا بردن امنیت غذایی ساخته شده توسط کنفرانس آدیس آبابا و مجمع ژنو در سال 2019 و تحت عنوان "آینده ایمنی مواد غذایی" است. WHO با همکاری سازمان غذا و کشاورزی سازمان ملل متحد (FAO) خوشحال است که تلاش کشورهای عضو را برای جشن گرفتن روز جهانی ایمنی مواد غذایی تسهیل می کند.

با عنوان "ایمنی مواد غذایی ، مشاغل همه" ، این برنامه محور ، اقدام به ارتقاء آگاهی جهانی در مورد ایمنی مواد غذایی می کند و از کشورها و تصمیم گیرندگان ، بخش خصوصی ، جامعه مدنی ، سازمان های سازمان ملل و عموم مردم خواسته می شود که اقدام کنند.

ایمنی مواد غذایی یک مسئولیت مشترک بین دولت ها ، تولید کنندگان و مصرف کنندگان است. همه باید از مزرعه به جدول بازی کنند تا مواد غذایی که مصرف می کنیم بی خطر باشد و به سلامت ما آسیب نرساند. WHO از طریق روز جهانی ایمنی مواد غذایی ، تلاش های خود را برای جابجایی ایمنی مواد غذایی

۷ ژوئن روزجهانی بادخورک است.
بادخورک‌ها بدون فرود آمدن در آسمان پرواز می‌کنند، در هوا غذا می‌خورند و حتی در آسمان استراحت می‌کنند و تا ۲۰۰ روز می‌توانند بی‌وقفه در آسمان باشند. این روز برای آگاهی از سبک عجیب زندگی #بادخورک و حمایت از این گونه است که زمان‌های کوتاهی به زمین می‌آیند.

جهت نمایش بانک اطلاعات مواد غذایی و رستورانها کلیک کنید