فینگر فودی بنام توپک اسفناج و پنیر
فینگر فودی بنام توپک اسفناج و پنیر

🟠توپک اسفناج و پنیر🟠

توپک اسفناج و پنیر از جمله فینگر فودهای خوشمزه و مفیدی است که میتواند روی میز میهمانیها خودنمایی کند و به راحتی میشود جایگزین شام  خانواده قرار داده شود.
همانطور که واضح است اسفناج دارای خواص بسیاری است که بر کسی پوشیده نیست از جمله اینکه  منبع غنی مواد معدنی مانند کلسیم،آهن ،پتاسیم ،فسفر و همچنین ویتامین آ میباشد.
از خواص دیگر آن به طور خلاصه میتوان به مفید بودن برای سلامت قلب ،سوزش سر دل،یبوست،کمک به رشد مو و بهبود آکنه،تنظیم خواب ،خواص ضد سرطانی آن،سلامت استخوانها و چشم و جلوگیری از کم خونی و.......نام برد.
با وجود تمام این محاسن خیلی ها مخصوصا  کودکان از خوردن این معجزه گیاهی خودداری میکنند.

توپک اسفناج میتواند راهی برای ترغیب این افراد برای پیوستن به جمع دوستداران اسفناج باشد.

🔸مواد لازم:


اسفناج پخته شده و کاملا بدون آب 1/5لیوان
کره 50 گرم 
سیر 4حبه
پنیر خامه ای  2_3 قاشق غذاخوری 
پودر نان حدود سه قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا 3قاشق غذاخوری 
تخم مرغ 3 عدد 
پنیر پارمسان 
پنیر ورقه ای گودای 
نمک و فلفل 
پودر سوخاری 

🔸طرز تهیه:
 
اسفناج را کاملا پخته  تا حدی که بدون آب شود سپس آنرا با کره تفت میدهیم.

در یک ظرف دیگر  یک عدد تخم مرغ را با پیاز رنده شده و آب گرفته شده وسیر رنده شده و نمک و فلفل و پودر نان و پنیر خامه ای و دوقاشق پنیر پارمسان  مخلوط کرده، اسفناج را به آن اضافه میکنیم،از مخلوط بدست آمده به یک توپک کمی بزرگتر از گردو برداشته،داخل توپک گلوله ی کوچکی از پنیر گودا گذاشته،  توپک را در تخم مرغ غلطانده  و بعد مجددا در پودر سوخاری مخلوط با پارمسان میغلطانیم و  برای یک ساعت در یخچال قرار میدهیم.
  در ظرف گود  کوچک در حدی که روغن روی توپک هارا بگیرد سرخ میکنیم تا طلایی شوند،توپکهارا روی نان تست قالب زده و مزه دار شده و قرار داده، با گودای قالب زده تزیین کرده سرو میکنیم، این توپکها بهترین گزینه برای کودکان دلبندمان که تمایلی به خوردن اسفناج ندارند میتواند باشد همچنین یک پیش غذای عاااالی و  جایگزینی مناسب به جای فست فود ها

 

جهت نمایش رستورانهایی که توپک اسفناج و پنیر سرو میکنند کلیک کنید