مصرف انبه در دوران بارداری, آری یا نه؟
مصرف انبه در دوران بارداری, آری یا نه؟
انبه و دوران بارداری و شیردهی

هنگامی که بانوان باردار می شوند شاید این نگرانی هم به نگرانی های دیگر آنها اضافه می شود ، نگرانی هایی  مثل اینکه چه تغذیه ای برای این دوران حساس مناسب است ، تغذیه ای که باعث شود هم مادر و هم جنین سالم بمانند ، تغذیه ای که مادر را سرحال نگه دارد و قوی برای حفظ جنین و جنین را هم به خوبی پرورش دهد و برایش مقوی باشد .

در این دوران جدا از غذا هایی  که مادر استفاده می کند ، گاهی میوه هم میل می کند ، اما مسئله این است که چه میوه هایی خوب و چه میوه هایی مضر برای مادر و یا حتی جنین است ، ما را به فکر می اندازد .. 

و در مورد مادرانی که فرزندان خود را به دنیا آورده اند ، این سوال مطرح می شود که چه غذا ها یا میوه هایی مناسب است و چه غذا ها و میوه هایی خیر.

انبه یکی از میوه هایی است که شاید برای مادران سوال باشد که می توانند مصرف کنند یا خیر ؟ انبه میوه ای گرم است و سرشار از آهن و ویتامین هایی چون C   و A  و  B6    و پتاسیم و اسید فولیک است و موادی مغذی است برای دوران بارداری ، اما بهتر است قبل از مصرف این میوه با پزشک خود مشورت کنید .

اما بخاطر داشته باشید که مصرف روزانه یک انبه برای این دوران مناسب است و مصرف بیش از حد آن باعث یک ایده بد می شود.

اما برویم سراغ دوران شیر دهی ، درست است که مصرف انبه در دوران بارداری مفید و پیشنهادی خوبی برای مصرف بود اما نه تنها انبه بلکه یکسری از مواد غذایی و میوه ها فقط ممکن است در دوران بارداری مفید باشد و یا برعکس یعنی فقط در دوران شیر دهی مفید باشد ، انبه جزء این میوه ها است که فقط در دوران بارداری مناسب است و در دوران شیر دهی پیشنهاد نمیشود که مادران مصرف کنند ..

اما علت آن چیست؟ میوه هایی همچون انبه که دارای ویتامین C    است برای دوران شیردهی مناسب نیست و نباید مصرف کنید ، شاید بتوان گفت که در دوران شیردهی خوردن مرکبات ممنوع است چرا که به نوزاد آسیب می رساند و باعث می شود که نوزاد شما بی قرار شود و حتی دانه های قرمز بر روی پوست نوزاد بزند . 

جدا از این بحث ها ذکر نکته هایی برای تهیه انبه ضروری است ، اینکه انبه طبیعی مصرف کنید نه انبه مصنوعی و برای این که بتوان تشخیص داد که انبه ای مصنوعی و چه انبه ای طبیعی است ، کافیست هنگام خرید آن به اینکه طبیعی باشد و کاملا رسیده باشد خوب دقت کنید و نکته بعد اینکه حتما در فصل انبه ،انبه بخرید چرا که باید مطمئن شوید که این انبه طبیعی است و به شکل طبیعی روییده نه گلخانه ای و مصنوعی. چرا که میوه های مصنوعی عوارضی را برای بدن شما خواهد داشت عوارضی مثل ناراحتی معده ، سرگیجه ، گیجی ، اختلالات خلقی و ...

اما انبه طبیعی درست برعکس انبه مصنوعی است ، بوی سیر می دهد ، یا بیرون آن رسیده اما داخل آن سفت و نارس است ، حتی رنگ پوست آن فرق میکند با انبه مصنوعی و پوستی با رنگ  سفید مایل به خاکستری یا نقاط مشکی دارد و نکاتی از این قبیل …

می توانید حتی آب انبه را در سرا های سنتی ، از جمله سفره خانه های سنتی به همراه غذا یا در یک کافی شاپ عالی نوش جان کنید و لذت ببرید از این میوه ی دلنشین و دوست داشتنی ..نوش جانتان.
 
جهت نمایش رستورانهایی که همراه غذا انبه سرو میکنند کلیک کنید