راز موفقیت طباخی ها
راز موفقیت طباخی ها

طباخی های حرفه ای چگونه عمل می کنند؟

پیش از هرچیز باید در نظر داشته باشید که مکانی را برای شغل خود در نظر بگیرید که موقعیت مکانی خوبی داشته باشد این یک اصل است که مغازه شما در جایی باشد که موقعیت مکانی خوبی داشته باشد ، این موقعیت مکانی می تواند به موارد زیادی تقسیم شو د مثلا شما در نظر بگیرید یک باب مغازه میگیرید که تمام مغازه های اطراف شما مکانیک هستند خوب به طبع هیچکس تمایل پیدا نمی کند که به طباخی شما بیاید و شاید اگر یک نفر هم بیاید آن هم از سر ناچاری باشد..

اگر شما به شغل طباخی علاقه دارید باید خدماتی متفاوت تر و بهتر ارائه بدهید این را فراموش نکنید درست است که عده ای زیاد عاشق کله پاچه هستند ولی خوب تعدادی هم یافت می شوند که هیچ از کله پاچه خوششان نمی آید ، شما باید سعی کنید با ارائه خدمات خوب و متفاوت خود نسبت به رقیب های تان برتری به دست بیاورید و مشتری های خود را نگه دارید‌.

نکته اول بهداشت طباخی شما و پرسنل شماست که باید آن را رعایت کنید ، لباس شما و پرسنل های تان باید سفید باشد و حتی یک لک کوچ هم نداشته باشه چرا که مشتری بسیار تیز بین است و اگر لباس شما یا پرسنل تان دارای لک باشد یا رنگ و روی خود را از دست داده باشد مشتری را فراری می دهد و مشتری دیگر به سراغ طباخی شما نمی آید و به همین راحتی مشتری خود را از دست می دهید. 

نکته بعد تمیزی محل کار شماست‌ ، میز ها ، صندلی ها ، زمین دیوار ، ظروف ، همه و همه باید تمیز باشند و مدام تمیز شوند چرا که هر شخص مکانی را برای صرف غذا انتخاب می کند که تمیز باشد و اگر محل کارتان تمیز نباشد و حتی لباس تان ، مشتری نتیجه می گیرد که کله پاچه ای که شما آماده کرده این هم غیربهداشتی و نا سالم است. 

اکثر ما با شنیدن نام طباخی یاد یک محیط با سکوی سفید و میز و صندلی هایی فلزی می افتیم . با یک آشپز چاق ، اگر میخواهید مشتری های بسیاری بیشتری نسبت به رقیب های خود داشته باشید سعی کنید محض رضای خدا کمی متفاوت باشید ، درست است که کله پاچه غذای اصیل ایرانی است اما این بدین دلیل نیست که حتما در یک فضای سنتی آن را طبت کنید ، متفاوت عمل کنید سعی کنید یک دکور متفاوت حتی 
به شکل یک رستوران یا کافه خارجی داشته باشید ، مردم دنبال جایی هستند که محیط زیبا و تمیزی داشته باشه جدا از طعم بینظیر غذا. از رنگ ها طرح ها ی شاد  استفاده کنید تا انرژی مضاعفی به مشتریان خود بدهید.

خلاقیت در کار تان داشته  باشید تا همیشه در ذهن مشتری های خود بمانید و باعث شوید مشتریان تان شما را به دیگران تبلیغ کنند مثلا با تهیه فهرستی از مشتریان خود پیام های تبریک برای آنها بفرستید یا برای بار اول حضور آنها در طباخی خود از تخفیف هایی آنها را برخوردار کنید و این تخفیف ها را ادامه دهید تا مشتری را جذب کنید، 

ارسال رایگان داشته باشید و به مشتری های خود پیشنهاد دهید از منزل خود سفارش دهند و شما برای آنها یک صبحانه عالی بفرستید.

و یا حتی می توانید در کنار طباخی خود یوک تنور در مغازه خود داشته باشید تا نانی داغ به مشتری های خود عرضه کنید و در انتها می توانید از مشتری های خود بابت انتخاب طباخی شما قدر دانی کنید و حتی می توانید با دادن هدایایی حتی کوچک هم مشتری ها را مشتاق به دوباره آمدن به طباخی خود کنید و اینکه برای خود تبلیغ کنید و کارز کنید با دیدن هدایای شما به یاد شما بیافتند و دلشان برای یک کله پاچه با کیفیت  خوش طعم تنگ شود.

 

نمایش  طباخی های مشهور سراسر کشور کلیک کنید