طرز تهیه کوره مرغ
طرز تهیه کوره مرغ

طرز تهیه کوره مرغ
مرغ را فصل کنید.
 نمک ، پودر سیر ، پودر پیاز ، سوماک و گشنیز را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید.
 مرغ را با حوله های کاغذی خشک کنید.
 فصل را از همه طرف با مخلوط نمک - این کار را می توانید روز قبل ، چند ساعت قبل یا 30 دقیقه قبل از پخت و پز انجام دهید (اگر بیش از 30 دقیقه در یخچال نمک بزنید). بگذارید 15 تا 20 دقیقه در دمای اتاق بنشیند تا فر گرم شود. همچنین در صورت استفاده سس را نیز درست کنید.
سس را درست کنید. مواد را با هم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. آن را کنار بگذارید
فر را تا حرارت متوسط ​​گرم کنید. اجاق گاز را با گرم کردن 2 از 3 یا 3 از چهار عنصر گرمایش تا حرارت متوسط ​​گرم کنید. عنصر باقیمانده را تا زیاد گرم کنید. برای اجاق گاز ذغال سنگ ، دودکش کامل ذغال سنگ را روشن کنید ، زغال سنگ سبک را بر روی نیمی از کوره ترتیب دهید و حرارت دهید تا ذغال سنگ سفید و خاکستری شود. فر را برای هر دو نوع در حدود 15 دقیقه در دمای 350 تا 400 درجه فارنهایت گرم کنید.
مرغ را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. در صورت لزوم شبکه های کوره را تمیز کنید. مرغ را در کوره قرار دهید (بالاتر از مشعل متوسط ​​روی اجاق گاز یا در قسمت خالی اجاق گاز ذغال). مرغ را هر 5 دقیقه بپوشانید و بپزید تا ضخیم ترین 155 درجه فارنهایت را روی دماسنج فوری ضبط کنید. بسته به ضخامت قطعات ، 20 تا 30 دقیقه طول خواهد کشید. پوست قهوه ای تیره قهوه ای روشن خواهد بود.
مرغ را روی حرارت مستقیم بگذارید تا پوست ترد شود و در صورت استفاده از سس آن را خیس کنید. مرغ را به اجاق گاز منتقل کنید. اگر پخته شد مرغ را در سس خیس کنید. پوست مرغ را به مدت 2 تا 3 دقیقه ، پوست و حباب بپزید تا پوست ترد ، تیره و قهوه ای طلایی شود و ضخیم ترین قطعه 165 درجه فارنهایت را در دماسنج فوری ، 5 تا 8 دقیقه بیشتر بخوانید.
پیش بروید: مرغ را می توان قبل از 24 ساعت چاشنی کرد.
سینه مرغ بدون پوست و پوست: در اینجا می توانید از سینه مرغ بدون پوست و پوست نیز استفاده کنید ، فقط حتما از درجه حرارت استفاده کنید تا حساسیت به شما برسد زیرا سینه های بدون پخت سریعتر ، 20 تا 25 دقیقه دیگر می پزند. از کل زمان