روز جهانی زنبور عسل
روز جهانی زنبور عسل

تاریخ جهانی زنبور عسل
در سال 2017 ، UNGA قطعنامه ای را در سال 2017 در اسلوونی در مورد حفظ زنبور تصویب كرد. این بدان دلیل است که به دلیل استفاده بیش از حد از سموم دفع آفات ، تک رنگ و حشرات تهاجمی ، زنبورها همیشه در زیر اسکنر قرار دارند. از این رو سازمان ملل برنامه های آگاهی بخشی مختلفی را ارائه داد که به مردم در مورد زنبورها و گرده افشانها آموزش می دهد. این برنامه ها همچنین در درک آنچه باید انجام دهند برای نجات زنبورها بطور منظم کمک می کنند. آنتون جانسا که به عنوان پیشگام زنبورداری نیز شناخته می شود ، اهمیت زنبورها و سایر گرده افشان ها در اکوسیستم های ما را از قرن 17 میلادی درک کرد. وی سپس برخی از تکنیک های مدرن زنبورداری را آغاز کرد.
با گذشت جهان از بیماری همه گیر COVID-19 ، اهمیت زندگی و وجود گونه ها به کانون توجه همه تبدیل شده است. یکی بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت خود را می فهمد. با افزایش جمعیت انسانی ، زنبورها دائما در معرض خطرات و تهدیدها قرار می گیرند. بنابراین ، برای ایجاد آگاهی بیشتر در مورد چگونگی کمک به زنبورها در رشد گیاهان و گیاهان گل آفتابگردان ، این روز جشن گرفته می شود. همچنین این سالگرد تولد آنتون جانسون ، بنیانگذار زنبورداری است.
در تاریخ 20 ماه مه ، روز جهانی زنبور عسل 2020 در سراسر جهان مشاهده خواهد شد. جشن روز جهانی زنبورها به منظور افزایش آگاهی در بین مردم در مورد اهمیت زنبورها در جهان انجام می شود. روز جهانی زنبورها توسط مجمع عمومی سازمان ملل متحد آغاز شد تا حفاظت از زنبورها برای توسعه پایدار برجسته شود.

۲۰مه روزجهانی کارآزمایی بالینی است. امسال این روز فرصتی است برای آزمایشات و تحقیقات بالینی و ساخت واکسن برای نجات انسان از بیماری #کووید۱۹ ؛ شعار امروز این است: قدردانی از تلاش‌هایی که سبب بهبود سلامت عمومی می‌شود


اما در ایران 20 مه 2020 مصادف با 31 اردیبهشت  روز اهدای عضو⁩ است. شعار این روز «اهدای عضو، اهدای زندگی» است.