((ژاله صامتی)) موفق در سریال زیرخاکی
((ژاله صامتی)) موفق در سریال زیرخاکی

ژاله صامتی بازیگر سینما و تلویزیون ایران است. وی سال 1351 چشم به جهان گشود. از مهم‌ترین آثار ژاله صامتی می‌توان به بازیگری در سریال آژانس دوستی، سریال نفس و فیلم عصر یخبندان اشاره کرد.
ژاله صامتی نخستین بار در سینما حضور یافته و سال 1372 در 21 سالگی در فیلم دت یعنی دختر به کارگردانی ابوالفضل جلیلی بازی کرده است. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال آژانس دوستی، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای ژاله صامتی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون حسین ساکی، زینت بربند، معصومه کردی و بانی جلیلیان را تجربه کرد.
ژاله صامتی علاوه‌بر سریال آژانس دوستی، سال 1395 در 44 سالگی در سریال نفس نیز بازی کرده است. ژاله صامتی این‌بار با جلیل سامان یعنی کارگردان سریال نفس و هنرمندانی چون ساناز سعیدی، شهاب شادابی، هادی حجازی‌فر و پژمان جمشیدی همکاری داشت.
ژاله صامتی سال 1394 در 43 سالگی برای فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟ به کارگردانی فرزاد مؤتمن توانست در 34مین دوره جشنواره فیلم فجر در بخش سودای سیمرغ برای جایزه سیمرغ بلورین نقش دوم زن نامزد شود.
یکی از ویژگی‌های حرفه‌ای بیوگرافی ژاله صامتی آن هست که در مدت زمان بازیگری خود، هم در تلویزیون و هم در سینما بازی کرده است. ژاله صامتی را باید بیشتر بازیگر سینما بدانیم چرا که 80% آثار وی سینمایی و 20% آثارش تلویزیونی است. در واقع ژاله صامتی از مجموع 26 اثری که در کارنامه دارد، در 21 اثر در سینما با نام‌های فیلم درخونگاه، فیلم در وجه حامل، فیلم دراکولا، فیلم ایستگاه اتمسفر، فیلم آخرین بار کی سحر را دیدی؟، فیلم عصر یخبندان، فیلم ضدگلوله، فیلم نیش زنبور، فیلم حیران، فیلم رفیق بد، فیلم قاعده بازی، فیلم گیلانه، فیلم روایت سه گانه (اپیزود سوم، ننه گیلانه)، فیلم مربای شیرین، فیلم خفاش، فیلم لحظه‌ی ناب، فیلم بالاتر از خطر، فیلم سایه به سایه، فیلم فرار مرگبار، فیلم دشت ارغوانی و فیلم دت یعنی دختر به ایفای نقش پرداخته و در 5 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال نفس، سریال دماغ، سریال آژانس دوستی، سریال این زمینی‌ها و سریال فکر پلید بازی کرده است.
اینستاگرام ژاله صامتی یکی از راه‌های ارتباطی او با مخاطبانش است. ژاله صامتی فعالیت خود در اینستاگرام را از تاریخ 1395/02/07 شروع کرده است و تاکنون برای اولین پست او بیش از 1،098 لایک و 71 نظر ثبت شده است. شاید جالب باشد بدانید که پرلایک‌ترین یا همان محبوب‌ترین پست اینستاگرامی ژاله صامتی تاکنون بیش از 1،300 لایک خورده است.