((خسروشکیبایی)) بازگشت به تلوزیون
((خسروشکیبایی))  بازگشت به تلوزیون

خسرو شکیبایی متولد هفتم فروردین ۱۳۲۳ – درگذشت ۲۸ تیر ۱۳۸۷ بازیگر سینما و تئاتر ایران بود. پدر او احمد شکیبایی (سرگرد ارتش) و مادرش فریده خاتمی بودند. خسرو شکیبایی در چهارده‌سالگی پدرش را به دلیل ابتلا به بیماری سرطان از دست داد. او پیش از حضور در تئاتر در حرفه‌هایی جون خیاطی، کانال‌سازی و خدمات آسانسور کار می‌کرد. شکیبایی دو بار ازدواج کرد. همسر اول او مهرآزاد جوهری (بازیگر) بود و شکیبایی و جوهری یک فرزند به نام پوپک داشتند و این ازدواج به طلاق ختم شد. همسر دوم مرحوم شکیبایی پروین کوشیار بود، پوریا شکیبایی فرزند مشترک خسرو شکیبایی و پروین کوشیار است. شکیبایی برای اولین بار در ۱۹ سالگی روی صحنه تئاتر حاضر شد. او پس از مدتی به عباس جوانمرد (نویسنده، کارگردان و بازیگر تئاتر) معرفی شد و از آن پس به عنوان یک بازیگر حرفه‌ای در تئاتر مشغول به فعالیت شد. نمایش‌های بیا تا گل بر افشانیم، همه پسران من و شب بیست و یک از جمله نمایش‌هایی هستند که او به بازی در آن‌ها پرداخت. مرحوم شکیبایی تحصیلات خود را در رشته بازیگری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران ادامه داد و در همین رشته هم فارغ از تحصیل شد. او پس از ۵ سال از آغاز فعالیتش در تئاتر یعنی در سال ۱۳۴۷ وارد حرفه‌ی دوبله شد.
فیلم سینمایی رابطه اولین ساخته بلند پوران درخشنده است که سال 65 ساخته شد که بعد از 34 سال امروز روی آنتن شبکه دو سیما میرود.
این ساخته پوران درخشنده با بازی زنده یاد خسرو شکیبایی امروز جمعه 12 اردیبهشت ماه ساعت 23:15 روی آنتن شبکه دو سیما میرودرابطه از اولین تجربه های پوران درخشنده است که ماجرای پسری به نام ناصر است که مشکل شنوایی دارد و لال است و نمیتواند با بقیه رابطه برقرار کند. بی توجهی خانواده به ناصر مشکل او را جدی تر کرده بود اما تلنگری که معلم به او میزند باعث میشود تا ناصر به خودش بیاید و قدرت تکلم او تا حدودی بازمیگردد و این آغاز ماجراهایی تازه است...
خسرو شکیبایی، پرویز پورحسینی، پوراندخت مهیمن، مهری ودادیان، فخری خوروش، منیژه آقایی، علیرضا رضاییان و ... در فیلم رابطه به ایفای نقش پرداخته اند.