((مهرانه مهین ترابی)) تکذیب خبر ازدواج
((مهرانه مهین ترابی)) تکذیب خبر ازدواج

مهرانه مهین‌ ترابی (زاده ۲۰ مرداد ۱۳۳۶ در کرج ) بازیگر ایرانی است. وی تباری تفرشی دارد.
مهین‌ترابی دارای کارشناسی بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است. نخستین تجربه بازیگری او در تئاتر تله نوشته محسن یلفانی و به کارگردانی دیانا در سال ۱۳۵۶ بود.
وی با فیلم گلبهار به کارگردانی تهمینه اردکانی در سال ۱۳۶۵ به سینما آمد و با مجموعه تلویزیونی مش خیرالله صندوقچه اسرار در سال ۱۳۷۰ وارد تلویزیون شد و با نقش آفرینی در مجموعۀ همسران و خانۀ سبز به اوج محبوبیت رسید.
مهین‌ترابی فرزند چهارم یک خانواده هفت نفری است و جز او کسی در خانواده فعالیت هنری ندارد. او مجرد است و در پاسخ به این پرسش که چرا ازدواج نکرده‌ گفت: «ازدواج را دوست داشتم اما باید تنها می‌ماندم. من هم عاشق فرزند هستم و دوست دارم برای افراد خانواده‌ام آشپزی کنم. اما از آنجا که بازیگری وجودم را ساخته بود نمی‌توانستم به راحتی از حرفه‌ام بگذرم».
او می گوید من هیچ موقع طعم شکست را تجربه نکرده ایم زیرا هیچ وقت زمین خوردن ها و  شکست های زندگی باعث نشدند من نا امید شوم. ولی شاید غمگین ترین و تلخ ترین اتفاق در زندگی من زمانی باشد که پدرم را در سن 13 سالگی از دست دادم و پس از آن حادقه واقعا زمین خوردم و غم را باور کردم.
مادرم زنی قوی و مقتدر بود و بعد از مرگ پدرم روی پای خودش ایستاد و با مشکلات ججنگید و به من محکم بودن را آموخت.