((پژمان جمشیدی)) درخشش در سریال زیرخاکی
((پژمان جمشیدی)) درخشش در سریال زیرخاکی

پژمان جمشیدی بازیگر و پیشکسوت فوتبال، متولد 10 شهریور سال 1356 است. او اکنون 41 سال سن و 1.80 قد دارد.
وی در تیم ملی بازی کرده و تک گل تیم ملی خود را به گرجستان زده و در تیم های پاس همدان، سایپا و پرسپولیس توپ زده است.
او دانشجوی لیسانس رشته عمران با 110 واحد بود که انصراف داد، در کنار خود برادر بزرگتری به نام هومن متولد 53 و خواهری کوچک تر به نام مامک متولد سال 61 دارد.
پژمان جمشیدی هنوز ازدواج نکرده و مجرد است، چرا که برای ازدواج سختگیر است، او معتقد است با کسی که قرار است زیر یه سقف زندگی کنم باید با من شباهت داشته باشه و با هم تفاهم داشته باشیم.
او وقتی اول راهنمایی بود و در زمانی که مدرسه فوتبال وجود نداشت، او از طریق معلم ورزش خود که گفته بود یک پوشه و عکس و برگه کپی شناسنامه و 150 تا تک تومانی بیاورید که به تیم آموزشگاهی برید، او این کار را انجام داد و فوتبال حرفه ای از این پس آغاز شد. او تکنیک های زیادی را از مدرسه یاد گرفت، از تیم آموزشگاهی به تیم باشگاهی رفت و در تیم نوجوانان دارایی تهران عضو شد و بعد از ان در سال 1374 به تیم ملی نوجوانان راه پیدا کرد.
پژمان جمشیدی در سال 1390 فوتبال را رها کرد، او در سال 1381 با خانم بهاره رهنما در مراسمی آشنا شد و علاقه زیادی به دیدن پیمان قاسم خانی همسر سابقش داشته است، یک شب خانم بهاره رهنما او را برای شام دعوت کرد، به این ترتیب پژمان و پیمان باهم دوست شدند و با هم به فوتبال میرفتند و فوتبال تماشا میکردند.طبق گفته جمشیدی، او زمان بازی خود وقتی به سوپرمارکت میرفت فروشنده خودش ترتیب همه کار هارو میداد اما بعد از اتمام فوتبالش دیگه سوپرمارکت برایش اهمیتی نداشت.
طبق این ماجرا ها پیمان قاسم خانی از او خواست چند خط نوشته راجب این چیزا بنویسد که نهایت موجب شکل گیری سریال پژمان شد.
سریال زیرخاکی به کارگردانی جلیل سامان  سریال جدیدی است که از 30 مرداد98 مقابل دوربین رفت .
هادی حجازی فر، پژمان جمشیدی ، ژاله صامتی، گوهر خیراندیش ، ایرج سنجری، نادر فلاح، اصغر نقی زاده و رایان سرلک در سریال زیرخاکی به ایفای نقش پرداختند.
جمشیدی که تجربه حضور در دو سریال «پژمان» به کارگردانی سروش صحت و «دیوار به دیوار» ساخته سامان مقدم را در کارنامه دارد این بار جلوی دوربین سامان می‌رود. جمشیدی علاوه بر حضور در تلویزیون در پانزده فیلم‌ سینمایی هم حضور داشته است.
تهیه‌کنندگی این سریال را نیز رضا نصیری‌نیا برعهده دارد که در گذشته سریال «نفس» را با سامان کار کرده بود. از جمله کارهای جلیل سامان می‌توان به سریال‌های «پروانه» و «ارمغان تاریکی» اشاره کرد که هر دو با مضمون تاریخی ساخته شده‌اند.

undefined