((رضا عنایتی)) بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران
((رضا عنایتی)) بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران

غلامرضا عنایتی (زاده ۱ مهر ۱۳۵۵ در مشهد) بازیکن فوتبال، عضو سابق تیم استقلال  و تیم ملی فوتبال ایران و برترین گل‌زن کنونی کل ادوار لیگ برتر است.
رضا عنایتی توانسته در تیم‌های ابومسلم خراسان و استقلال تهران، ۳ بار آقای گل بازی‌های لیگ ایران شود و همچنین او بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر ایران با ۱۲۱ گل است.
همچنین عنایتی پس از مدتی بازی در لیگ امارات دوباره به لیگ ایران بازگشت.
رضا عنایتی با بازی در دربی ۸۰ با ۳۹ سال و ۲۴ روز سن، مسن ترین بازیکن تاریخ شهرآورد پرسپولیس و استقلال شد.
رضا عنایتی توانسته در تیم‌های ابومسلم خراسان و استقلال تهران، ۳ بار آقای گل بازی‌های لیگ ایران شود , او در فصل ۸۰_۸۱ در تیم ابومسلم خراسان و در فصل ۸۳_۸۴ و ۸۴_۸۵ در دو فصل پیاپی و در تیم فوتبال استقلال تهران, با ۲۰ و ۲۱ گل زده به عنوان آقای گل رقابت‌های لیگ برتر انتخاب شد.
عنایتی در هفته آخر اولین دوره لیگ برتر با لباس ابومسلم خراسان در برابر استقلال رشت ۷ گل به ثمر رساند.
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۵-۸۴ به همراه تیم استقلال تهران قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۳-۸۲ به همراه تیم استقلال تهران او در سال ۱۳۸۵ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران انتخاب شد.
رضا عنایتی در روز شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ در بازی منتخب مشهد با منتخب کربلا در بازی تدارکاتی از فوتبال, خداحافظی کرد.
کاپیتان سابق استقلال درباره اینکه چه کارهایی در دوران کودکی و نوجوانی انجام می داده، می گوید: از نوجوانی دست فروشی می کردم. یادم می آید بستنی یخی (آلاسکا) می فروختم. یکی از بهترین دست فروش های بازار رضا هم بودم. در بازار از خیلی ها زرنگ تر بودم. حتی جوراب هم می فروختم و یک بار از دست ماموران شهرداری فرار کردم. بعد از  مدتی  در یک شرکت فرشبافی کار پیدا کردم. در مرخصی سربازی برای تیم آنها بازی کردم و هفت هشت گل زدم. بعد از آن مسابقه مدیرعامل شرکت به من گفت بعد از سربازی به این کارخانه بیا تا استخدام شوی. این برای من بسیار خوشحال کننده بود. حالا دیگر کار پیدا کرده بودم. اصلا هم به فکر فوتبالیست شدن نبودم.
اما چه اتفاقی رخ داد که عنایتی فوتبالیست حرفه ای شد: وقتی به فینال مسابقات کارگری رفتم اکبر میثاقیان که آمده بود جایزه ها را بدهد من را به ابومسلم دعوت کرد. البته آن انتقال در آن زمان شکل نگرفت. من به آدونیس خراسان رفتم و با استاد فکری کار کردم. او به من گفت که تو بازیکن خوبی هستی اما دهاتی فوتبال بازی می کنی! باید بین کار و یا تمرین یکی ار انتخاب می کردم. من فوتبال را انتخاب کردم در حالی که حقوق آن ماهی 10 هزار تومان بود و در کارخانه 40 هزار تومان به من حقوق می داند.

کسب مدال برنز جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۴ به همراه تیم ملی فوتبال ایران
صعود به جام جهانی ۲۰۰۶ به همراه تیم ملی فوتبال ایران
قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۵-۸۴ به همراه تیم استقلال تهران

قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۹۰-۸۹ به همراه تیم سپاهان اصفهان
نایب قهرمانی در لیگ برتر فوتبال ایران ۸۳-۸۲ به همراه تیم استقلال تهران
او در سال ۱۳۸۵ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال ایران انتخاب شد.