((بهرام افشاری)) قد بلندترین هنرمند توانای ایران
((بهرام افشاری)) قد بلندترین هنرمند توانای ایران

بهرام افشاری متولد 6 خرداد 1366 در همدان، بازیگر است. در رشته ساخت و تولید، تحصیل کرده و در حال حاضر دانشجوی رشته بازیگری دانشگاه آزاد تهران می باشد، از او به عنوان قدبلندترین بازیگر ایرانی نام می برند.
آقای افشاری گفت زمانی که دو سال سن داشتم مادرم از پدرم طلاق گرفت و جدا شد و مدتها از ما سراغی نگرفت. پدرم هم که بعد از چند سال بیمار شد و فوت کرد. زمانی که خودم را شناختم بیشتر وقتم را در بیمارستان به سر می بردم و در حال پرستاری کردن از پدرم بودم. که البته افتخار میکنم که توانستم نوکری و پرستاری پدرم را کنم و از همه مردم خواهش میکنم که قدر پدر و مادر خود را بدانند. این بازیگر همدانی به درخواست رامبد جوان از تریبون خندوانه استفاده کرد و با مادرش از طریق دوربین صحبتهایی ایراد کرد که مشخص شد او مدتی با مادرش قهر بوده و در لنز دوربین از او عذرخواهی کرده و با او آشتی کرد.
این بازیگر 198 سانتی متری هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.
قد بهرام افشاری ۱ متر و ۹۸ سانتی متر اسـت. او بـه دلیل داشتن بلند قد خود در ابتدای ورود بـه عرصه بازیگری دچار عدم اعتماد بـه نفس بودو بهمین خاطر حالتی از بازدارندگی از سوی خود برایش ایجاد شده بود.
اگر بخواهم از دیدگاه خودم بگویم من این فیزیک بدنی را یک امتیاز می دانم شاید این قدبلند برای هر نقشی خوب نباشد اما سلیقه خودم هم نیست که در همه کانال ها و سریال ها باشم. بیشتر به درد نقش های خاص و تجربه های خاص می خورم که متفاوت تر از کارهای عامیانه است.
بهرام افشاری در پاسخ به اینکه چرا استقلالی هستی، تاکید کرد: چون باید باشم! دوست ندارم در فضای فوتبالی کل کل کنم و به بقیه احترام می گذارم. من از باخت پرسپولیس در مقابل کشورهای خارجی خوشحال نمی شوم. در مقابل نظام سرمایه داری ما داریم دست خالی جلو می رویم البته استقلال دست خالی تر.
دوران کودکی با فیلم و سینما آشنا و آمیخته شدم. از سنین نوجوانی عاشق سینما شدم نه به عنوان کسی که بازیگری را دوست دارد٬ بلکه به عنوان یک فیلم بین و مخاطب عاشق سینما و پرده نقره ای آن شدم.
از سال 1382 وقتی 16 ساله بود تئاتر را بصورت آماتور از همدان شروع کرد و در سال 88 برای پیشرفت از همدان به تهران مهاجرت کرد و در کلاسه های بازیگری حمید سمندریان شرکت کرد.
بعد از گذراندن دوره های بازیگری وارد عرصه حرفه ای تئاتر شدم و ۳۰ اجرای عمومی در بهترین و حرفه ای ترین سالن های تئاتر تهران را تجربه کردم.
در سال ۸۸ جوان برتر ایران در رشته بازیگری شدم، سال ۸۹ به عنوان بازیگر اول جشنواره تئاتر شهر معرفی شدم و در سال ۹۰ جایزه تندیس بهترین بازیگری مرد را از جشنواره بین المللی تئاتر فجر کسب کردم.در دو سال پیاپی نیز نامزد بهترین بازیگر سال تئاتر ایران بودم.
او بعد از حضوره کوتاه در پایتخت 2 در سری پنجم این سریال که در نوروز 97 پخش شد در نقش بهتاش فریبا به شدت به شهرت رسید.
تعصبم نسبت به همدان را زمانی می توانم ثابت کنم که بگویم تنها کسی که با لهجه همدانی در سریال علی البدل صحبت کرد، این موضوع به واسطه عشق و علاقه ای بود که به شهرم داشتم.
در سریال پایتخت تکیه کلام مشهوری داشت که بیشتر در حالات عصبانی و غیرتی می گوید اَی خِدا، این لفظ حسابی در بین مردم جا افتاد، خودش می گوید امروز مردم من را که می بینند به جای سلامی می گویند اَی خِدا