((سیروس رنجبر)) اجرای طنز بی نقض در سریال (ن.خ)
((سیروس رنجبر)) اجرای طنز بی نقض در سریال (ن.خ)

سیروس میمنت رنجبر بازیگر و نویسنده ایرانی متولد 4 خرداد 1338 در کرمانشاه می باشد.  وی در سن ۱۹ سالگی  ازدواج کرد و دارای ۴ فرزند پسر است.
سیروس میمنت در اغلب مجموعه های طنز خاطرانگیز مانند «متهم گریخت»، «خانه به دوش»،«سه دونگ، سه دونگ»،« پنچری» و« گسل» به ایفای نقش پرداخته است، سیروس میمنت دست به قلم هم است و او را به عنوان نویسنده هم می شناسند.
او به علت ناتوان بودن پدرش ناچار شد از سن ۸ سالگی کارگری نماید.در ۱۴ سالگی با علاقه ای که داشت توانست نخستین فیلم کوتاه خود را بسازد. این فیلم کوتاه خرافات نام داشت. 
سیروس میمنت در سال ۱۳۷۶ با نقش آفرینی در مجموعه همه فرزندان من مقابل دوربین تلویزیون قرار گرفت و این نخستین تجربه جدی او محسوب می شود. او بعد از آن در سال ۱۳۷۶ با بازي در فیلم معجزه خنده وارد دنیای سینما شد و توانست بر پرده سینما نیز حضور پیدا کند.
سیروس میمنت بازیگر سینما و تلویزیون در روز چهارشنبه 23 فروردین1396 با حضور در ستاد انتخابات کشور در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرده بود.
سیروس میمنت درباره بازی در نقش کیوان در سریال نون-خ گفت:آقاخانی زمانی که با من تماس گرفت و پیشنهاد همکاری داد از من خواست سبیل بگذارم و گفت «هرچقدر به نقش و رفتارهای او نگاه می‌کنم یاد تو می‌افتم.» در ابتدا که این نقش را پذیرفتم بسیار خوشحال بودم؛ سال‌های اولی که وارد سینما شده بودیم یعنی حدود 20 سال پیش، سریال «خانه به دوش» را با همکاری هم نوشتیم و زمانی که به سمت کارگردانی رفت باز هم ارتباطمان قطع نشد.
فعالیت وی ابتدا از سینما شروع شد، در سال 1375 با فیلم ارابه مرگ با کارگردانی رضا قهرماني بازیگری را شروع کرد که زیاد جالب نبود اما تجربه خوبی برای او بود وی در همان سال برای اولین بار با بازی در فیلم معجزه خنده وارد سینما شد.
در بین 24 اثری که در کارنامه این چهره ثبت شده است 15 اثر وی مربوط به تلویزیون و 9 اثر باقی مانده هم مربوط به سینما می باشد
این بازیگر همچنین نویسنده هم هست که از اثار بسیار قوی وی می توان به (فوتبالی ها) و( کسی خوابه) اشاره کرد.