((میرطاهر مظلومی)) هنرمندی توانا در سریال (ن . خ)
((میرطاهر مظلومی)) هنرمندی توانا در سریال (ن . خ)

میرطاهر مظلومی بازیگر و دوبلور متولد ۷ اسفند ۱۳۵۳ در اردبیل است. او لیسانس تئاتر دارد، ولی گفته بیشتر به بازی در سینما و به ویژه در ژانر طنز علاقه‌ مند است. میرطاهر مظلومی، چهره آشنای هنر دوبله و از بازیگران رادیو، تلویزیون، تئاتر و سینما، جزو کسانی است که بین دوستداران هنرهای نمایشی شهرت و محبوبیت زیادی دارد.
 وی بازیگر مجموعه هیولا به کارگردانی مهران مدیری بوده است .وی در مجموعه نون،خ 2 نیز هنرنمایی کرده است.
میرطاهر مظلومی متاهل است و همسرس شهلا مقدمی نام دارد. این زوج در سال ۱۳۷۷ ازدواج کردند و خانم مقدمی متولد سال ۱۳۵۸ و دارای لیسانس حسابداری است. حاصل این ازدواج دختری به نام ستایش است که سال ۸۴ متولد شده است و آقای هنرمند بی نهایت به دخترش عشق می ورزد.
آقای مظلومی فعالیت خود را با شرکت در کلاس‌های مرحوم سمندریان و از سال ۱۳۶۷ با حضور در یک تئاتر حرفه‌ای در تالار مولوی شروع کرده است. سپس در سال ۱۳۸۰ با سریال ۱۳ قسمتی پرونده‌های مجهول از شبکه دو تلویزیون را و با فیلم ساقی سینما را تجربه کرد.
او می‌ گوید کار دوبله را با عشق انجام می‌ دهم و معتقد است که دوبله، بازیگری و صداپیشگی زنجیروار به هم متصل و مکمل یکدیگر هستند. وی همچنین عضو انجمن گویندگان فیلم است و به جای شخصیت‌ های معروف صحبت می‌ کند و همواره تلاش می‌کند که فعالیت در حوزه صدا و تصویر را همگام با هم پیش ببرد.
 در مجموعه تلویزیونی «نون.خ» بازیگرانی همچون سعید آقا خانی، حمیدرضا آذرنگ، شقایق دهقان، سیروس میمنت، صبا ایزد پناه، هدیه بازوند، ندا قاسمی میرطاهر مظلومی و مجید یاسر، حضور دارند.