متن داستان مرموز ((سریال دل))
متن داستان مرموز ((سریال دل))

سریال «دل» به‌کارگردانی منوچهر هادی از نیمه آذر وارد شبکه نمایش خانگی شده است. در همین چند قسمت آغازین، لوکس بودن و فضای پرزرق و برق این سریال، انتقاداتی را برانگیخته است.
در همین ارتباط، به سراغ سعید خندق‌آبادی، مجری طرح، یکی از سرمایه‌گذاران و جانشین تهیه‌کننده سریال «دل» رفتیم و با او گفت‌وگو کردیم.
سعید خندق‌آبادی درباره واکنش‌های منفی که به بعضی از وجوه سریال «دل» صورت گرفته است، گفت: «در سال‌های اخیر سنتی ناپسند رواج پیدا کرده است؛ تعدادی از اهالی رسانه بعد از تماشای یکی دو قسمت از یک سریال، درباره آن اظهار نظر می‌کنند. این قضاوت، کامل و منصفانه نیست، چرا که معمولا وقتی سریال‌ها به نیمه رسیده یا تمام شده، موضع‌گیری‌ها هم تغییر کرده است. بنابراین فکر می‌کنم هنوز برای اظهار نظر درباره کیفیت سریال «دل» زود است. خوشبختانه طبق آخرین آماری که منتشر شده، سریال «دل» بیشتر از دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی که این روزها توزیع می‌شود، بیننده داشته است.»
او در واکنش به انتقادها به فضای لوکس این سریال هم گفت: «شرایط جامعه، مشکلات اقتصادی و معیشتی برای همه ما ملموس است، اما زندگی ادامه دارد. فروشگاه‌های بزرگ همچنان مملو از جمعیت هستند، مردم به سفر می‌روند، میهمانی‌های خانوادگی برقرار است. فیلم و سریال ساخته می‌شود، کنسرت برگزار می‌شود و جشنواره تئاتر، موسیقی و فیلم در راه است. من فکر می‌کنم ناملایمات و تلخی‌هایی که انسان در زندگی دارد، با دیدن فیلم، خواندن کتاب، تماشای تئاتر یا سریال خوب، تعدیل می‌شود. بخشی از کارکرد هنر، بالا بردن کیفیت اوقات فراغت است.»

سریال «دل» به کارگردانی منوچهر هادی ، با انبوهی از بازیگران چهره، مدتیست که در شبکه نمایش خانگی پخش شده است.



درباره کارگردان :
منوچهر هادی پس از گرفتن دیپلم وارد عرصه هنر شد و کارهای متنوعی همچون بازیگری، دستیاری کارگردان و تدارکات را امتحان کرد. اولین فیلم او «تلاطم» بود. همچنین او چهار تله فیلم با نام های «آخرین روز ماه»، «تصادف»، «فرصت‌های فردا» و «کوچه محجوب» را ساخت که علاوه بر کارگردانی، نویسندگی آن‌ها را نیز برعهده داشت. در زمینه کارگردانی، او فیلم‌هایی مانند «من سالوادور نیستم»، «یکی می خواد باهات حرف بزنه» و «کارگر ساده نیازمندیم» و همچنین سریال‌هایی نظیر «خداحافظ بچه» و «عاشقانه» را ساخته است. منوچهر هادی تجربه دستیار کارگردان در فیلم «چهارشنبه سوری» اصغر فرهادی را هم دارد. بیشترِ آثار منوچهر هادی در سینما کارهایی بوده‌اند که به گیشه چشم داشته‌ و با پشتوانه مالی خوبی ساخته شده‌اند. منوچهر هادی سعی کرده با استفاده از بازیگران سرشناس، فیلم‌های خود را مطرح کند و متاسفانه در این بین چیزی که در فیلم‌های او اهمیت چندانی ندارد، عنصر فیلمنامه است. در سریال‌های او نیز شاهد چنین اوضاعی بوده‌ایم.