گیاهخواران مشهور

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

نمایش برترین فست فودها در شهر شما...کلیک کنید

گیاهخواران مشهور 

گیاهخواری سبکی از تغذیه است که از دیر باز افراد زیادی را به خود جذب نموده.در این سبک غذایی از خوردن هر نوع گوشت و فرآورده های مربوط به آن خودداری می شود.برخی از گیاهخواران سفت و سخت نیز بر این عقیده هستند که باید مصرف لبنیات، تخم مرغ و عسل را نیز حذف کرد.به طور کلی هر چیزی که خاستگاه جانوری داشته باشد در این رژیم غذایی جایگاهی ندارد.
علاوه بر این ها خیلی از ادیان الهی نیز بر این باورند که مدتی از سال باید به گیاهخواری اختصاص داده شود.مثلا در دین مسیحیت چندین عید وجود دارد که 40 روز قبل از آن ،از مصرف هر نوع غذایی که منبع جانوری دارد خودداری می شود.
این رژیم غذایی انواع مختلفی دارد، از جمله خام گیاه خواری،گیاه خواری آیین هندو، گیاه خواری آیین بودایی، گیاه خواری آیین جین، گیاه خواری آیین یهودیت، گیاه خواری آیین مسیحیت، اُوو،اوو لاکتیو،وگانیسم و فروگنیسم.
هر کدام از این ها سبک های متفاوتی از گیاه خواری هستند اما فصل مشترک همه ی آن ها امتناع از خوردن گوشت جانوران خون گرم می باشد.
شدید ترین نوع گیاه خواری نیز مربوط به وگانیسم ها می شود .این دسته "گیاه خوار مطلق " نام دارند.
فواید گیاه خواری
1- این رژیم غذایی می تواند کلید یک زندگی طولانی باشد.در واقع موجب افزایش عمر می گردد.
2- روند پیری را کاهش داده و موجب افزایش امید به زندگی می گردد.
3- خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را به طور چشمگیری کاهش می دهد.
4- خطر ابتلا به دیابت و چربی خون در گیاه خواران بسیار پایین است.

افراد بسیاری در دنیا گیاه خوار بوده و هستند.در ادامه به معرفی این افراد مشهور می پردازیم.
1- ابن سینا:این دانشمند و پزشک ایرانی بر این عقیده بود که دستگاه گوارش انسان برای خوردن گوشت ساخته نشده است و خوردن این ماده ی غذایی موجب آسیب رسانی به بدن می شود.بسیاری از پزشکان از جمله نجم الدین رازی نیز بر این عقیده استوار و پایبند بودند.
2- هیتلر:شواهد بسیاری وجود دارد که آدولف هیتلر از خوردن گوشت جانوارن امتناع می ورزیده است.معشوقه ی او می گفت که آدولف هیچ وقت گوشت نمی خورد و همچنین از سیگارکشیدن و نوشیدن مشروبات الکلی نیز امتناع می ورزید.
3- بیل کلینتون: رئیس جمهور امریکا نیز پس از ابتلا به بیماری قلبی تصمیم به رژیم گیاه خواری گرفت و به آن پایبند است.
4- استیو جابز: بنیانگذار اپل و مالک اسبق استودیوی پیکسار نیز گیاه خوار بوده است.
5- بیانسه: خواننده معروف آمریکایی نیز از گیاهخواران پر و پا قرص است و حتی یک دلیوری غذای گیاهخواری را نیز به راه انداخته است.
6- لئوناردو داوینچی: او از مخالفان شدید کشتار حیوانات و پرندگان بوده است. و بعید به نظر می رسد که انسانی با این سبک تفکر گوشت جانوران را خورده باشد.
7- جرج برنارد شاو: او یک جمله ی معروف دارد" تا زمانی که بدن ما گور زنده ی حیوانات کشته شده است، چطور می توانیم هر گونه شرایط ایده آل را در زمین متصور باشیم؟"
8- گاندی: او اعتقاد داشت که اگر ما خود را اشرف مخلوقات می دانیم ، پس چرا به غلط از دنیای حیوانات تقلید می کنیم؟به نظر او گوشت غذای مناسبی برای انسان ها نیست.
9- توماس ادیسون: او بر این باور بود که خوردن گوشت جانوران و همچنین نوشیدن الکل باعث پایین آمدن بهره ی هوشی می گردد.
10- آلبرت انیشتین:او اعتقاد داشت که اگر تمام دنیا به گیاه خواری روی آورد، سرنوشت نوع بشر می تواند تغییر کند.
11- صادق هدایت: او از جوانی گیاه خوار بوده و حتی کتابی هم در فواید گیاه خواری دارد.او گوشت را معادل لاشه های رو به متلاشی شدن خوانده است و از آن بیزار بوده است.
12- ناتالی پورتمن: او از دوران نوجوانی گیاه خوار بوده وحتی در دوران بارداری نیز این رژیم را رعایت کرده است. 
13- برد پیت
14- شهره سلطانی
15- محسن چاووشی
16- نصراله رادش
17- جواد رضویان
18- آمیتا باچان
19- رومن رولان
و بسیاری از افراد نام آشنا و گمنام همگی از طرفداران پرو پا قرص گیاه خواری هستند.


  • مرجع :https://www.mapstar.net/
  • برچسب ها : گیاهخواران مشهور

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .