چرا دچار گرمی کبد می شویم؟

  • اشتراگ گذاری در شبکه های اجتماعی :

  • #
  • #
  • #

چرا دچار گرمی کبد می شویم؟



کبد عضو مهمی در بدن می باشد که، به عملکرد صحیح بدن کمک می کند، و باید گفت که طبع ان گرم و تر است و در انسان های مختلف، ممکن است که طبع ان تغییر کند که این تغییر می تواند، ایجاد بیماری کند و در واقع برخی از افراد نیز، دچار گرمی کبد می شوند. این گرمی می تواند علایمی مانند: جوش و خارش صورت، زردی بدن ، سرگیجه و غیره را داشته باشد که بایستی ، به پزشک مراجعه شود.
البته این مطلب را هم باید گفت که، برخی از مواد غذایی نیز می توانند، باعث گرمی کبد شوند، برای مثال، تخم مرغ و انواع ادویه، سوسیس و کالباس، سس هاو فست فود، که البته بسیار هم مضر هستند.
البته که، نوسانات هورمون ها نیز،  روی کبد اثر می گذارد و موجب گرمی ان می شود که این مدل از، مشکلات هم باید خیلی سریع توسط، پزشک مورد بررسی قرار گیرد.  هم چنین باید گفته شود که از لحاظ طب سنتی هم ، می توان گرمی کبد را برطرف کرد و باید گفت که در این میان، عرق کاسنی بسیار مفید است و دوست کبد معرفی شده است.

هم چنین خارخاسک و سماق برای افرادی که طبع گرمی دارند بسیار مناسب بوده و دمنوش گل قاصدک برای افرادی که طبع سرد دارند، مفید است که می توانند مصرف کنند. هم چنین اگر که در اثر گرمی کبد، دچار زخم و افت دهان شدید، می توانید طبق طب سنتی از دمنوش بنفشه و یا رب انار استفاده کنید، تا بهبود یابید.
دیده شده است که طب مدرن خیلی نمی تواند جلوی این عارضه را بگیرد، اما طب سنتی به خوبی می تواند با مصرف منظم و مداوم  این بیماری را برطرف کند. هم چنین باید گفت که چنین افرادی باید از خوردن، مواد ناسالم خود داری کرده، و سعی کنند که حتی از اب یخ هم استفاده نکنند و برای صبحانه از کره حیوانی، و عسل استفاده کنند. هم چنین اینکه از سبزیجات بیشتر استفاده کنند تا فیبر موجود در ان، بتواند کبد ان ها را ارام کند.
اگر مبتلا به هر گونه گرید از بیماری کبد هستید ، حتما توجه داشته باشید که به پزشک هم مراجعه کنید و ازمایش بدهید و از لحاظ انزیم های کبدی هم خود را بررسی کنید تا وضع کبد از این بدتر نشود و زیر نظر پزشک یا متخصص مربوطه، بتوانید بهبود پیدا کنید.
حتی باید گفت که ممکن است که در ناحیه شکمی احساس گرفتگی خواهید کرد و یا اینکه اشتهای خود را از دست خواهید داد، و یا اینکه حالت تهوع به شما دست خواهد داد، و یا اگر وضعیت کبد بدتر شود که خواهید دید که مدفوع شما سفید شده است که بسیار خطرناک خواهد بود.
گاهی اوقات ممکن است که چنین افرادی که به گرمی کبد، مبتلا هستند، متوجه شوند که ادرار ان ها تیره شده و یا اینکه، گرفتگی در قسمت کبد و سردرد دارند که بهتر است به جای طب سنتی از طب مدرن استفاده کنند.
حتی باید گفت که، خانم هایی که قصد بارداری دارند و دچار این مشکل هستند باید تا قبل از بارداری، این عارضه را برطرف کنند و در رابطه با ان دارو بگیرند چرا که در حین بارداری قطعا روی جنین تاثیر بدی ، خواهد گذاشت.
هم چنین باید گفت که زرشک نیز می تواند به مرور و استفاده مداوم، موجب پاکی کبد شود و البته که فشار خون را نیز برطرف کند ، و خون را تصفیه گرداند که بسیار مفید خواهد بود.

هم چنین ، انواع میوه ها نیز باید مورد استفاده قرار بگیرد تا کبد روند التیام خود را پیش گیرد.

  • مرجع :
  • برچسب ها : گرمی کبد چیست ؟

تعداد نظرات ثبت شده :2 نظر

فرم ارسال نظر
  • دیدگاه شما

آخرین اخبار (6 اردیبهشت 1403)
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو
آلبوم کاغذ دیواری R2 شرکت وال دکو

شرکت بسیار جوان و فعال وال دکو ( دفتر و انبار مرکزی : شرق تهران ، خیابان اتحاد ) ، فعالیت خود را از حدود پانزده سال اخیر ، آغاز کرده و طی این سال ها آلبوم هایی درجه یک و خاص وارد و در بازار پخش نموده است .

کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ
کافه رستوران پرطرفدار بین المللی والو لانژ

کافه رستوران محبوب و زیبای والو لانژ ( با کادری مجرب و مدیریتی حرفه ای و عالی ) واقع در : شهرک غرب ، بلوار دادمان ، بلوار درختی ، مجتمع مادر ، طبقه ۶ ، از جمله پر طرفدار ترین کافه رستوران های پایتخت می باشد که ، همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۴:۰۰ شب پذیرای عموم مشتریان می باشد .

آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز
آلبوم کربن ( جلد دوم ) شرکت اکستریم والز

شرکت معتبر و معروف اکستریم والز ، یکی از موفق ترین و بروز ترین شرکت های فعال تامین کننده محصولات دکوراسیون ، در ایران می باشد که همواره تمام فنون مدیریت و واردات را ، به طور تمام و کمال رعایت می کند .

آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی
آلبوم کاغذ دیواری پنتون شرکت بنتلی

شرکت موفق و معتبر بنتلی ، از جمله معروف ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد که ، همواره محصولاتی درجه یک و بی نظیر ، وارد و در بازار عرضه می کند .

چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند
چند ایده دکور راهرو که دیوارهای خالی شما را پر از شخصیت می کند

هنگام تزئین خانه، احتمالاً بیشتر وقت خود را در آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق خواب و سایر قسمت های اصلی می گذرانید. اما جزئیات کوچک نیز نقش مهمی در ایجاد احساس کامل در خانه شما دارند، که به ویژه در مورد راهروهای شما صادق است - چه راهروهای ورودی و چه راهروهای راهرو. در حالی که راهروها اغلب در مورد دکوراسیون به کار می آیند، اما این فضاهای ورودی و میانی اتاق های شما و در نتیجه کل خانه شما را به هم گره می زند. چیزی به سادگی یک چاپ کوچک یا یک نیمکت ذخیره سازی می تواند به این منطقه نادیده گرفته شده شخصیت

آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟
آیا خوردن هویج یا نوشیدن آب هویج فواید بیشتری برای سلامتی دارد؟

هویج به طور طبیعی شیرین و سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. بنابراین، دریافت دوز غلیظ هویج با آب‌گیری آنها فقط برای شما مفید است، درست است؟

چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم
چند صندلی راحت که برای فضاهای کوچک دوست داریم

وقتی صحبت از زندگی در فضای کوچک به میان می آید ، همه چیز به این است که از متراژ مربعی که در اختیار دارید حداکثر استفاده را ببرید. برای انجام صحیح این کار، مهم است که با قطعاتی که وارد فضای خود می کنید هوشمند باشید. احتمالاً ضروری ترین مبلمانی که به خانه خود می آورید، بزرگ یا کوچک، صندلی شما است. از مبل‌ ها گرفته تا صندلی‌ های غذاخوری ، نشیمنگاه مناسب مهم‌ تر از آن چیزی است که فکر می ‌کنید.

پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال
پنل های کامپوزیت MP شرکت دکووال

شرکت معتبر و موفق دکووال ، بزرگ ترین و اولین تولید کننده پنل های دیوارپوش کامپوزیت و همچنین پنل های سه بعدی تمام چرم ، در ایران می باشد .

 آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا
آلبوم کاغذ دیواری پر طرفدار SEE محصول شرکت مدا

شرکت معتبر و قدیمی مدا ، یکی از برترین و موفق ترین شرکت های وارد کننده آلبوم های کاغذ دیواری می باشد ، که همواره محصولاتی بی نظیر و با کیفیت را وارد و در بازار عرضه می کند .

پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال
پارکت لمینت باربادوس شرکت وپال

شرکت معتبر وپال فلور ، شرکتی موفق و معروف است که چیزی حدود ده سال می باشد که در زمینه تولید پارکت لمینت ، فعالیت می کند ( دفتر و انبار مرکزی : تبریز . لازم‌ به ذکر است که شرکت وپال فلو ، در تهران نیز دارای دفتر فعالی می باشد ) .